Annons:
Etikettkärlek-och-förälskelser
Läst 991 ggr
[Lindis123]
2015-05-12 20:03

Hon vill inte prata med mig:(

En tjej som jag tycker jättemycket om( asså mer än en kompis) fick reda på att jag gillar henne och då sa hon att hon gillar mig också. Då blev jag ofc glad och så ,och så den senaste veckan har vi chattat jättemycket varje dag, men inte pratat mera om saken i skolan eller nåt för vi(mest jag) är rädd för hur folk ska reagera. Så gjorde jag nåt som kan ha förstört allt. Jag hade tänkt väldigt mycket på vad jag ville att vi skulle göra med hela grejen och jag kom fram till att jag inte ville fortsätta prata och chatta om det. Det kändes dumt, vill inte ha ett hemligt förgållande elr nåt.Så sa jag det. Och då gick allt åt skogen. Hon vill inte ens prata med mig. Och jag fattar ju på ett sätt att hon är arg,men det är sjukt jobbigt för mig att hon inte ens vill prata om det. När jag sa det så sa hon "okej" och försvann från chatten. Jag har panik och vet inte vad jag ska göra. Ledsen för flummigt, försöker förklara bättre om någn inte förstod.

Annons:
[MikeW]
2015-05-12 21:37
#1

Åh vad hemskt :( vilken klass går ni i? du kanske kan förklara för henne att det är väldigt normalt och accepterande att vara i ett förhållande med samma kön. Fast det kanske beror lite på vilken klass ni går i, ju äldre man är desto bättre. Speciellt när det gäller tjejer, lesbiska är mycket mer accepterande än vad man tror.

Nu vet jag dock inte ditt kön men eftersom du är orolig hur folk kommer reagera så antar jag att du också är tjej.. Är du kille och hon tjej då är det ju solklart att det inte är några problem direkt.

Men försök prata med henne, få henne att inse (och få dig själv att inse) att det är okej

[Lindis123]
2015-05-13 16:37
#2

#1 Tack för ditt svar och ja jag är tjej, och vi är 13 bådatvå.

Nelley
2015-05-13 18:53
#3

Så du dumpade henne, och hon  blev ledsen… vad konstigt.

[Lindis123]
2015-05-13 19:51
#4

#3 Lol jag dumpade henne inte precis, vi var inte tillsammans eller nåt, hade bara chattat, och sen blev jag typ rädd för vad folk skulle säga om dom fick reda på att vi gillade varandra. Så sa jag att jag inte ville att vi skulle prata om den saken. Men visst, det är väl också ett sätt att se på saken.

Upp till toppen
Annons: