Annons:
Etikettmåste-skriva-av-mig
Läst 2590 ggr
Honduvet_
5/14/15, 9:24 PM

Ärr

Hej jag har sådan stor ångest över att jag skärde mig. Det är inte djupa alls utan jag drog bah löst men det vart ändå ett sår. Vad ska jag göra för att bli av me ångesten? O i sommar när jag ska sola. Kommer det att synas och vara blekt? Eftersom STT jag blir brun när jag solar? Snälla BEHLVER hjälp fort. Tror ni att det kommer försvinna när jag ändå inte skärde djupt eller kommer det vara kvar?

Annons:
Honduvet_
5/14/15, 9:27 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Vad ska jag säga om någon frågar?

Honduvet_
5/14/15, 9:28 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Vad ska jag säga om någon frågar?

fuzzie
5/14/15, 9:31 PM
#3

Ärr kommer alltid att synas tyvärr 😕 

Men om du inte skurit dig så djupt så kommer inte ärren att synas så tydligt. 👍

Mvh Anna 
fuzzieshamsteruppfödning
Föder upp vintervita dvärgar ^^

Maria
5/14/15, 9:32 PM
#4

Det syns ju knappt. Det skulle kunna vara som vilket rivsår som helst. taggig buske eller en katt t.ex

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Ravynsfair
5/14/15, 9:35 PM
#5

Jag har ärr lite överallt på mig själv både självförvållade och sådant jag fått genom olyckor. 

Det är superenkelt att dra en vit lögn, jag skyllde ofta på katterna, kaninerna, hästen, promenad i skogen med hund där jag ramlat eller gått emot en vass gren osv. 

I ditt fall skulle jag inte vara orolig, ärren syns ju knappt på bilden :)

Ångesten är ofta något man behöver professionell hjälp med, särskilt när det gått så långt att du självskadar dig själv.

Vänliga hälsningar Sanna. 
Medarbetare på Blandrashundar, HBT & Socialt stöd.ifokus Sol

Honduvet_
5/14/15, 9:38 PM
#6

Tack för tipsen. Jag vet att det jag gjort var jätte dumt. Jag har ångest för det jag gjorde och jag kommer aldrig göra om det. Tycker det gick för långt då jag började skära

Annons:
Ravynsfair
5/14/15, 9:39 PM
#7

#6 
Behöver du prata om något så tveka inte att skriv :)

Vänliga hälsningar Sanna. 
Medarbetare på Blandrashundar, HBT & Socialt stöd.ifokus Sol

[Mathildaqdt]
5/14/15, 11:18 PM
#8

Det kommer inte synas mycket alls i sommar

powerade
5/15/15, 3:54 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#9

jag har ärr från min  kisse men ingen har frågat vad som hänt, liksom ett ärr vad som helst kan ha hänt, förstår att folk börjar fundera om man ser ut som en tiger. Sen om såret inte var så djupt kan det växa bort med tiden:)

Ifall någon frågar är det bara säga typ att du blev klöst av en katt, det är inte omöjligt att det skulle vara

smellcaramell
5/16/15, 10:55 AM
#10

jag har ett stort ärr från fotleden upp till knäet och ingen har frågat vad som hänt förutom precis efter det hänt när det var ett sår :) om man däremot har ärr äver hela underarmarna kanske man börjar undra. Problemet med ärr är att de första tiden är mörkare än huden när man blir brun, sedan när de "läkt klart" blir ärren nästan kritvita även om man solar. (kan ta år innan ärren "läkt klart")

[EllenAlicia]
5/16/15, 11:01 AM
#11

Ärr kan ju gå bort med tiden. En kompois kanin rev mig över hela armen där de flesta skär sig sjäv då jag var tvungen att stoppa ett kanin bråk men nu syns dom inte alls bara 2 st på handen av typ 20 st c: (och de var inte bara på ytan av huden)

Jetaime
5/16/15, 6:15 PM
#12

Syns inte så mycket på bilden så det kommer nog inte bli några problem att sola i sommar eller ha kortärmat. Du kan välja att säga precis vad du vill om någon frågar :) Och du kan alltid gå och prata med någon om du känner behov av det (tex. Ungdomsmottagningen går du ju alltid till gratis, fram tom. 23 år eller 25 år, eller hur är det?)

Whippet
5/16/15, 7:20 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#13

Ser inget ärr på bilden.

Skar mig på handen för ett år sedan, ser ut så här, dock skar jag mig rätt så djupt också så att mm.

I'm out Vilar huvudet i handen

Annons:
[Lindis123]
5/17/15, 6:42 AM
#14

När någon undrade över mina ärr(som jag har pga att jag skar mig) sa jag att det var en katt, och det funkade utmärkt:)

MoaHermansson
5/17/15, 10:20 AM
#15

Mina mindre ärr brukar försvinna med tiden. Jag har även haft ganska djupa ärr som knappt syns längre.


Sara:)
5/17/15, 1:39 PM
#16

Mina har blivit vita, så det syns jättebra när man blir brun på sommaren :/ det suger ju… Har dom över hela benet med så…

Jetaime
5/18/15, 3:32 PM
#17

#16 När dom är vita ser man iallafall att dom är "gamla" :) Dock bryr jag mig inte numera om ifall folk ser. Det är som det är. 🙂

Sara:)
5/18/15, 10:51 PM
#18

#17 jag vet, men det syns ju rätt tydligt att jag har gjort dom själv efterssom att dom är så många, men jag håller med, rosa/röda ser värre ut

Upp till toppen
Annons: