Annons:
Etiketthobby-och-fritid
Läst 1607 ggr
ostbollen
2015-05-14 21:31

Samtalsämnen med en främlig. Tex på kik

Hej hej! Jag kikar med många och så därför undrar jag (inte bara för kik då) om ni vet lite man kan prata om? Med en människa man aldrig träffat innan. Liksom ibland blir det sån tystnad och ingen vet vad den ska skriva/säga. Tack!

Annons:
Florrpan
2015-05-14 21:45
#1

För det första måste man inte alltid ha något att skriva om "bara för att", finns väl bättre saker att hitta på en att tvinga fram samtal med en främling? :P

Skola/utbildning, jobb, hobby. Nämn något random roligt som hände idag/igår whatever. Försök hitta något gemensamt att prata om. T.ex nya filmer, serier mm.

Cazzos
2015-05-15 08:13
#2

Om du pratar med så många så borde du väl veta vad man ska prata om för att ha en flytande konversation 😃

För mig beror det helt på varför jag pratar med personen, är det för att driva bort tiden med nåt, attraktion eller vänskap??


ostbollen
2015-05-15 09:46
#3

Jag vill bara lära känna personen och ha trevligt liksom. Men ibland vet vi inte vad vi ska prata om efter allt det där var bor du, hur gammal är du bl bla bla. Sen då? #2 skulle säga vänskap :)

kajsa01
2015-05-15 13:26
#4

snackar också en del på kik med nya personer, jag brukar fråga om intressen, vad hen ska göra i helgen/lovet, husdjur.

Om man har nåt gemensamt, typ som att man gillar samma musiksmak så börjar man prata om det och då kan konversationen bli jätte lång 😃

Cazzos
2015-05-15 16:54
#5

#3 Sätt inte för stora krav på dig själv att vara den som ställer frågor, är personen du pratar med intresserad av att lära känna dig så kommer denna att vara lika engagerad som du i att ställa frågor. Annars är det slöseri med tid tycker jag och då är det bara bye bye 😂


[134643]
2015-05-15 21:51
#6

Jag tycker vanligt kallprat är astråkigt. Jag brukar ställa frågor om personens framtidsdrömmar, värsta rädslor, hur deras barndom var, vad som gör dem lyckliga, hur de ser på jorden och mänskligheten osv osv. Jag vill hellre veta vad en människa tror på, hoppas på eller lever på än vad de ska göra till helgen, men det kanske bara är jag. För mig kommer det väldigt naturligt då jag alltid är intresserad av hur andra människor fungerar, det är alltså inga frågor jag tvingar fram för att hålla en konversation utan jag är innerligt nyfiken över hur den andra personen tänker :) Sen kan jag såklart ha helt dumma men roliga konversationer som kan handla om mördarmaneter, zombieattacker, vad man skulle göra om man vaknade som en anka en dag, hur man skulle fiska om man var gud och andra helt onödigt frågor men som är väldigt kul att diskutera haha.

Annons:
Upp till toppen
Annons: