Annons:
Etikettmåste-skriva-av-mig
Läst 904 ggr
Quirinia
5/15/15, 1:48 PM

Min mamma tror inte jag kan

Jag ska försöka kvala SM i fälttävlan detta år, och jag är lite stressad då detta är mitt sista år som jag kan tävla en låg klass. Fälttävlan är för er som inte vet en tävling inom ridsporten. Igår var jag just på en fälttävlan men misslyckades tyvärr. Har några chanser kvar men var väldigt ledsen förstås. Pratat med mamma på kvällen och då börjar hon säga att jag har för lite rutin och det är för hård konkurrens för att jag ska lyckas!!!!! Jag har varit såå ledsen sedan dess!! När jag ör ledsen säger hon till mig ATT JAG INTE KLARAR AV DEY??? Vem ska tro på mig när inte ens min mamma gör det??

Annons:
Vadkanmanheta
5/15/15, 1:53 PM
#1

Bevisa att du kan! :) åk på flera tävlingar och träningar sen kan du ju be henne att ge dig och hästen en chans att iallafall försöka. Sen om man vinner eller kommer sist har ju inte jättestor betydelse i själva SM man är ju ändå en av Sveriges bästa :)

*~HamsterHamster~*
5/15/15, 1:53 PM
#2

Gör ditt bästa, visa att du klarar det. Ha självförtroende.

Mammor ska inte säga så, men kanske vill hon inte att du ska bli ledsen när du inte lyckas kvala dit.

mvh, HamsterHamster

Hela mitt liv går ut på djurskydd.

axa
5/15/15, 1:53 PM
#3

Ta gärna detta på ridsport.ifokus, jag tror att vi där förstår situationen bättre.

Tycker det är fel, och konstigt att din mamma inte stöttar eller tror på dig. Är hon hästmänniska också?

Anonym_Girl
5/15/15, 2:32 PM
#4

Tro på dig själv. Det viktigaste är att du tror att du kan. Inte din mamma. Jag vet inte din relation till din mamma eller hur hon är som person men skit i vad hon tror nu och kör allt vad du kan och vinn!!!!

powerade
5/15/15, 3:47 PM
#5

vill du lyckas ska man aldrig ge upp,
Såklart är det alltid någon som måste vinna och någon som måste misslyckas, men bara man har gjort sitt bästa så finns det inget att vara missnöjd över. Man blir heller inte bättre om man inte tränar!:)

[SisselaJ]
5/15/15, 6:06 PM
#6

Hon kanske bara inte vill att du ska bli besviken om det inte fungerar.
Jag håller med om att det inte är bästa sak att säga kanske, men berätta för henne att det gjorde dig ledsen och att du hellre skulle vilja att hon hejade på dig. Hon menade nog inget illa. Men kämpa på och peppa dig själv ändå!

Annons:
Upp till toppen
Annons: