Annons:
Etikettövrigt
Läst 39652 ggr
Raulphlauren
2015-05-17 00:49

Få feber

Hej! Vet nån här något man kan göra så man får feber??? Kanske låter konstigt med måste verkligen få feber! Ska åka på nån tråkig resa med klassen imorgon till tisdag och jag vill verkligen inte Följa med! Orkar inte förklara varför men jag har sån ångest över det:( och att fejka feber går inte mina föräldrar på! Nu kommer säkert alla ifrågasätta mig….. Vill få feber ganska snabbt så jag har det imorgon då vi sak åka! Bad ska jag göra? Duscha i kallvatten och sedan sova med öppet fönster hela natten eller hur ska jag göra??

Annons:
Raulphlauren
2015-05-17 00:50
#1

Och jag vill tillägga att jag hellre vill ligga hemma med feber än att följa med på denna resan med klassen!

[KEEL]
2015-05-17 00:52
#2

Kan du inte fejka diarré eller något istället, säga att du har ätit något dåligt. Är väl inte som dina föräldrar springer och kollar i toalätten efter du går på toa, plus att du slipper jobbiga frågor och det är inte suspekt ifall du skulle må bättre på eftermiddagen. 

Du kan ju bara sitta en längre stund på toa med mobilen så verkar det som du mår dåligt.

Raulphlauren
2015-05-17 01:01
#3

Jo, det kanske skulle kunna göra…Men det som är dåligt är att både min riktiga pappa och min låtsasmamma är läkare så dem e väldigt misstänksamma av sig och kommer säker fatta att jag fejkar

Raulphlauren
2015-05-17 01:06
#4

Tror nån det funkar om jag typ tar en kalldusch och springer en vända i trädgården eller nåt barfota med typ badrock (kommer bli wierd om grannarna ser dock, men dem är har säkert lagt sig) och sen sover jag utan täcke med öppet fönster och tunna kläder??

Raulphlauren
2015-05-17 01:07
#5

Har hört att man kan svälja lite tandkräm också? Funkar det? Eller blir man typ flourförgiftad då?

avon
2015-05-17 01:10
#6

Tror tyvärr inte du kommer få feber tills imorgon genom att utsätta dig för kyla (springa ute, sova med fönstret öppet osv). Bättre i så fall att skylla på migrän eller diarré som någon annan nämnde.

Min blogg: www.pysselhyss.com

Medarbetare på scrapbooking.ifokus

Annons:
[Blue_Lugia]
2015-05-17 01:17
#7

Pussa någon förkyld så kommer du garanterat bli smittad! ;)

Raulphlauren
2015-05-17 01:21
#8

Fast jag har inte migrän, har aldrig haft.. Så det kommer nog inte funka att jag har fått det helt plötsligt, eftersom att päronen e läkare så är dem ju extra noggranna med sånt, och dom kommer alltid på mig när jag fejkar! Har försökt förr men dem går inte på det. Men jag brukar bli sjuk när jag blir nedkyld .. Fast det kanske inte funkar så. Åhhh vill verkligen inte följa med och campa i skogen i ett litet fuktigt tält med massa äckliga kryp :( men tack för era svar!

Raulphlauren
2015-05-17 01:22
#9

#7 fast hur ska jag hitta nån förkyld såhär på natten? Åka in till akuten i smyg och gå och krama massa sjuka?:D ;)

Rita-S
2015-05-17 01:33
#10

vad med att bara förklara läget för dina föräldrar i stället för att försöka fejka sjukdom eller gå in för att bli sjuk på riktig? Tror inte du kan så enkelt provosera fram nån riktig sjukdom typ över natten tyvärr. Du kan självklart gå in för att äta mat som ger dig matförgiftning och sådan men det skulle jag värkligen inte rekomendera då en svår matförgiftning kan blir rejält allvarlig, vilket det absolut inte är värt oavsett vilken anledning du har. Och om det i dina ögon skulle vara värd det borde det vara ännu enklare (och mindre risikofylld) att förklara läget för föräldrarna och få de att "hålla dig hemma".

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

[KEEL]
2015-05-17 01:55
#11

Jag hade kört på diarré just för att dina föräldrar är läkare så vet dom att det kan bero på allt från att man har ätit något konstigt till stress eller tarmfickor. Om du frågar om det är för att du inte vill gå så kan du ju bara säga att du inte vill skita på dig inför hela klassen (vilket jag tror de flesta kan förstå). 

Förkyld blir du nog tyvärr inte så snabbt och då blir du nog dit tvingad och kommer hem med en förkylning.

Raulphlauren
2015-05-17 02:54
#12

Okej! Om jag nätet blcir sjuk så kör jag på diarré. Men det är jättekonstigt för jag tog en kalldusch på lägsta temperatur förut med kläder på och sen gick jag ut med dem på och stod ute och huttrade i 3 plusgrader helt barfota i regn och blåst ca 20 min! Jag gick ut källardörren så ingen märkte nåt! Och nu när jag tog tempen så hade jag 34,5 grader! Brukar annars ligga på 37 grader! Jag fryser så mycket! Men känner mig typ ändå varm! Men hur kan jag ha så låg temp?

Raulphlauren
2015-05-17 03:02
#13

Asså det gör typ ont i lungorna:( ångrar mig nu

Annons:
[KEEL]
2015-05-17 03:06
#14

#13 Hoppas inte du har åkt på lunginflamation nu. Men försök bara vila och inte göra dig mer sjuk och skulle det bli värre och det känns jobbigt när du andas i lungorna så kan du ju alltid gå till vårdcentralen.

Raulphlauren
2015-05-17 03:41
#15

Ångrar mig ju:( det gör ont när jag andas och jag fryser jättemycket trots att jag har bäddat ner mig med massa filtar och tjocka kläder i sängen:( Är det farligt att ha en kroppstemperatur på 34,5 grader? Den har dock gått upp till 34,7 nu! Jag kan inte sova ni för att jag fryser så mycket! Ahh varför gjorde jag detta:( pappa kommer bli helt galen om han får reda på vad jag gjort

[Lindis123]
2015-05-17 06:38
#16

Kan du inte ta en lång varm dusch istället?

Godisburk
2015-05-17 08:41
#17

Hur mår du nu ? :)

smellcaramell
2015-05-17 11:45
#18

Måste bara säga att det inte är kul att vara ordentligt sjuk! Jag har själv varit med om att jag är så yr att hela rummet snurrar när jag vänder mig från rygg till sidan i sängen. De gångerna det hänt är jag helt sängliggande hela dagen, kan inte ens sätta mig i sängen så kan inte äta, dricker endast vatten och sover, sen på kvällen när man inte kan sova längre för man är "pigg" så kan man fortfarande inte lämna sängen för man är yr, man orkar inte kolla på tv, läsa, bygga pussel osv för då får man världens huvudvärk så då ligger man bara i sängen o tittar i taket/försöker sova. Dagen efter är jag ofta pigg igen och har möjligtvis fått en förkylning eller har svårt att koncentrera mig som sitter i uppemot 1.5 vecka. Ingen vet vad det är men har fått alla möjliga diagnoser typ kristallerna i örat har hamnat fel, förkylning på balansgrejen i örat, migrän o.s.v. Inte kul när man är så yr att man inte ens kommer till toaletten som är 3 meter bort, eller faktiskt kommer dit o känner hur man vinglar när man sitter ner!

Denna kommentar har tagits bort.
Nelley
2015-05-17 13:20
#20

Skoja bara, gör inte det! Då dör du

Annons:
Nelley
2015-05-17 13:20
#21

😃

Nelley
2015-05-17 13:23
#22

Oj nu läste jag tråden, det var inte särskkilt smart gjort, hoppas du inte blir väldigt sjuk 🤔

Whippet
2015-05-17 16:42
#23

#4 Jag blev sjuk av att äta tandkräm en gång åt 3-4 matskedar, men blev sjuk en vecka efter så det va ju inte så kul.. :/ Och man spyr om man sväljer det typ.. xc Så rekommenderar verkligen inte det! Din pappa till läkare kan ju inte avgöra om du mår bra eller dåligt, säg att du har magont, att det känns som du ska spy och att du knappt sovit en blund pga detta. Mycket bättre än att bli sjuk på riktigt!

I'm out Vilar huvudet i handen

haloo
2015-05-17 19:13
#24

#23 aa, har hört att om man lägger lite tandkräm under armen får man feber. Vet dock inte om det är sant :P

Smile! It's healthy!

Whippet
2015-05-17 19:23
#25

#24 Det är inte sant

I'm out Vilar huvudet i handen

Rumblebee
2015-05-18 17:32
#26

#24 Feber är inte en sjukdom, det är ett symptom som man kan få när kroppen slåss mot bakterier eller virus.

Larissa
2015-05-19 13:24
#27

Hur gick det?

Annons:
[Tilde]
2015-05-19 13:31
#28

Det verkar som du blev väldigt nerkyld med hypotermi - absolut inte bra! Det är farligt för kroppen att bli så kall…  😕 Hoppas du blev bättre och att det löste sig med klassresan.

Upp till toppen
Annons: