Annons:
Etikettstudier-och-utbildning
Läst 660 ggr
Whippet
5/17/15, 8:24 PM

Vad ska man bli?

Hej!

Sitter och funderar på vad man ska bli, börjar ju 8:an till höst. Men har ett problem då jag alltid ändrar mig eller tänker på olika konsekvenser..

Jag har ju tänkt på att bli polis, men då känns det som man knappt är hemma, har inte tid för vardagliga sysslor och kanske inte kan ha några djur tex. Min stora dröm är ju att flytta ut till landet och ha olika djur, inte stora kossor eller dylikt men typ getter, får, höns och  hundar, kanske häst :3… Jag vill gärna inte vara på samma arbetsplats, som att tex sitta på kontor, vill åka runt och göra saker. Jag ska ha bra lön på jobbet och det ska självklart vara kul. Skriv gärna vilket gymnasium och högskola som jag kan gå på också.

Vet inte vad jag ska skriva mer, är det något ni undrar så kommentera! Tack.. :)

I'm out Vilar huvudet i handen

Annons:
Evelina!
5/17/15, 8:26 PM
#1

Ambulansförare eller ambulanssjuksköterska? Tjänar inte jättebra (men det gör ju å andra sidan inte poliser heller). Försök jobba deltid, då har du mer tid för att göra det du känner för, många som jag känner jobbar bara 75-80 % för att de orkar inte mer.

/Evelina, sajtvärd på löpning, medarbetare på inredning och kaninhoppning

Whippet
5/17/15, 8:28 PM
#2

#1 Poliser tjänar runt 30 000, nej kan tyvärr inte jobba som ambulans förare. Jag vill ju ha ett fast jobb..

I'm out Vilar huvudet i handen

Evelina!
5/17/15, 8:52 PM
#3

#2 Tror knappast att en nyexad polis tjänar 30' och vadå inte fast jobb? Du kan ha ett fast jobb som i en tillsvidareanställning fastän du jobbar deltid eller så. Ambulanssjuksköterska var ju annars ett förslag, och varför kan du inte jobba som ambulansförare? Kan du jobba som polis då?

/Evelina, sajtvärd på löpning, medarbetare på inredning och kaninhoppning

Whippet
5/17/15, 8:56 PM
#4

#3 Kollat på olika sidor och då är det runt 25-33 000. Ambulansförare faller mig inte i smaken tycker inte det verkar intressant.

I'm out Vilar huvudet i handen

oh-la
5/17/15, 9:19 PM
#5

#4, jag jobbar med nyexaminerade poliser och dom tjänar runt 23000, så det är inte fantastiskt. Tänk på att spannet 25-33 är genomsnitt för alla polise, oavsett tjänst och hur länge man har jobbat. Patrullerande poliser tjänar inte så mycket.

Whippet
5/17/15, 9:35 PM
#6

#5 Okej, tack, verkar inte så lockande då man knappt får någon fritid… och tjänar så lite…

I'm out Vilar huvudet i handen

Annons:
Regiina-c
5/17/15, 10:42 PM
#7

Jag måste bara fråga.. Du vill bli polis, men sen ändrar du åsikt pga att dom b.la tjänar så lite? Varför vill du egentligen bli polis för? 🤔

Jag själv vill bli polis, men jag skiter i om jag tjänar mycket eller "lite". jag vill bli polis pga att jag vill hjälpa människor🙂

Tänk en extra gång på vad du kan göra för andra i olika yrken och inte bara på pengar/fritid. 

Du ska börja 8:an det är självklart bra att ha en början på en plan, du kommer antagligen att få prata med en syv som kan hjälpa dig. 🙂

[134643]
5/18/15, 10:56 AM
#8

#6 Var får du faktan om att de knappt har någon fritid från? Min pappa är polis och han har definitivt fritid! Det är ju som vilket jobb som helst? Heltid är ju heltid liksom.

Upp till toppen
Annons: