Annons:
Etikettkärlek-och-förälskelser
Läst 769 ggr
Förvirradtjej
2015-05-19 17:28

Era åsikter

Jag och en kompis har lite funderingar kring kärlek, vi har diskuterat lite tillsammans men vi vill gärna veta era åsikter. Så här kommer lite frågor! 1. När sa du "jag älskar dig'" för första gånge till din partner? Hur länge hade ni varit tillsammans o.sv? 2. När är en bra tidpunkt att ta "tillsammans snacket" ? 3. Hur ofta träffar du din partner under veckan? 4. Hur presenterade du din partner för familjen? 5. Vad tycker du är det finaste med din partner? 6. Är det viktigt att din partner är romantisk?

Annons:
Afturelding
2015-05-19 18:39
#1

1. När sa du "jag älskar dig'" för första gånge till din partner? Hur länge hade ni varit tillsammans o.sv? 
Oj, ingen aning… Men efter någon vecka kanske?

2. När är en bra tidpunkt att ta "tillsammans snacket" ? 
Det beror på hur relationen ser ut och vad man vill ha ut av den.

3. Hur ofta träffar du din partner under veckan? 
fredag, lördag och söndag. Han jobbar borta, men vi har egentligen gemensam bostad. 

4. Hur presenterade du din partner för familjen? 
Han kom hem till oss och hälsade på min mamma som stod i morgonrock.

5. Vad tycker du är det finaste med din partner? 
Åh, det mesta… Vi har vuxit så nära varandra under de här sju åren att det är svårt att välja bara en sak. 

6. Är det viktigt att din partner är romantisk?
Hyffsat. En sådan enkel sak som att gå ut i köket och hämta glass för att "jag tänkte att du ville ha", sådant gillar jag. Men jag behöver inga blommor eller presenter.

/Rebecca
Sajtvärd på kladsomnad.ifokus.se
Medarbetare på fantasy.ifokus.se

tootiis
2015-05-19 19:57
#2

1. När sa du "jag älskar dig'" för första gånge till din partner? Hur länge hade ni varit tillsammans o.sv? - Jag skickade ett sms när jag "sa" de första gången. Hade varit hos honom över helgen,, och tagit bussen in till stan. Han skulle på körskolan och jag på skolan. Ca 5 min efter vi "skiljts" åt så smsade jag, saknade han så otroligt mycke redan så.. Vi hade varit tillsammans ganska precis 2 veckor. :) 2. När är en bra tidpunkt att ta "tillsammans snacket" ? - När man känner sig redo 3. Hur ofta träffar du din partner under veckan? - Så ofta som möjligt! Eftersom han har bil så kan han komma när som helst. Varje helg är vi tillsammans iallafall 4. Hur presenterade du din partner för familjen? - Sa åt föräldrarna att han skulle komma, så jag mötte upp honom efter skolan på min mammas jobb ich åkte med henne hem 5. Vad tycker du är det finaste med din partner? - Allt! 6. Är det viktigt att din partner är romantisk? - Helst ska han ju vara det, åtminstone lite

// MT ♥

Kadoor
2015-05-19 20:31
#3

1. När sa du "jag älskar dig'" för första gånge till din partner? Hur länge hade ni varit tillsammans o.sv? 
Hm… Jag och mitt ex sa det första gången efter en månad, drygt. 

2. När är en bra tidpunkt att ta "tillsammans snacket" ? 
Beror ju helt på. Relationen kan ju se ut på olika sätt och så.

3. Hur ofta träffar du din partner under veckan? 
Vi träffades inte jätteofta, för det var rätt mycket med allt. Men en eller två ggr, en stund. Väldigt lite med tanke på att vi gick på samma skola, men men..

4. Hur presenterade du din partner för familjen? 
Hon kom hem till mig, var ingen stor grej direkt. Dock var det inte då de fick veta att vi var tillsammans, utan det var genom att jag berättade det & hon hade varit hemma hos mig redan innan det.

5. Vad tycker du är det finaste med din partner? 
Har ingen just nu.

6. Är det viktigt att din partner är romantisk?
Ja, lite åtminstone. Har bara haft en hittills dock, och vi var inte tillsammans så länge. Så har ju inte "upplevt" så mycket direkt.

- Bring Me the Horizon, Guns N Roses & AD/DC är bäst -

Fridaaaa
2015-05-19 21:08
#4

1. När sa du "jag älskar dig'" för första gånge till din partner? Hur länge hade ni varit tillsammans o.sv? Bara några dagar efter vi blivit tillsammans. Men vi hade varit tillsammans ca 1 månad något halvår tidigare samt pratat mycket innan.

2. När är en bra tidpunkt att ta "tillsammans snacket" ? Aldrig haft sånt prat.

3. Hur ofta träffar du din partner under veckan?  Varje dag, bor tillsammans

4. Hur presenterade du din partner för familjen? Inget speciellt sätt. Han fick komma hem helt enkelt till oss och ja sedan fick de presentera sig själva haha

5. Vad tycker du är det finaste med din partner? Han är omtänksam, hjälpsam, förstående

6. Är det viktigt att din partner är romantisk? Ja för min del är det viktigt.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Ravynsfair
2015-05-19 21:40
#5

1. När sa du "jag älskar dig'" för första gånge till din partner? Hur länge hade ni varit tillsammans o.sv? 
- Haha vi sa sånt långt innan vi var tillsammans :)

**2. När är en bra tidpunkt att ta "tillsammans snacket" ? 
**Jadu, bästa är att "just go with the flow".
Hur man nu ska förklara det vet jag inte, haha! 

**3. Hur ofta träffar du din partner under veckan? 
**Vi träffas ibland ett par gånger i månaden, oftast bara en, då vi bor 80 mil isär :c
(Men då ses vi minst 4-5 dagar i sträck också)

**4. Hur presenterade du din partner för familjen? 
**Vi var vänner när han träffade mina föräldrar, skulle hämta hö till min kanin och ja, då fick han träffa min mamma :)

**5. Vad tycker du är det finaste med din partner? 
**Finaste? .. den var svår. Det finaste är väl egentligen att han alltid finns där för mig och ställer upp, vad det än må vara. 80 mil isär eller inte. 

**6. Är det viktigt att din partner är romantisk?
**Jag uppskattar vardagsromantik, han är en riktig fena på att klura ut sådana där små saker som man inte tänker på. 
Förra veckan fick jag ett random brev ifrån honom med en liten personlig kärleksförklaring, bara för att han ville och kunde .
(+ att jag mått riktigt dåligt den senaste veckan och han ville helt enkelt muntra upp mig på sitt vis vilket jag älskar.)

Vänliga hälsningar Sanna. 
Medarbetare på Blandrashundar, HBT & Socialt stöd.ifokus Sol

[Tuulikki]
2015-05-19 21:44
#6

1. När sa du "jag älskar dig'" för första gånge till din partner? Hur länge hade ni varit tillsammans o.sv? 
När han sa att han älskade mig. Vi kom på det typ samtidigt men han hann först, haha! Var väl efter några månader.

2. När är en bra tidpunkt att ta "tillsammans snacket" ?
När man känner för det, när man vet att man vill vara tillsammans med den andra

3. Hur ofta träffar du din partner under veckan? 
Varje dag, vi bor ihop.

4. Hur presenterade du din partner för familjen? 
"Hej, detta är Pontus"

5. Vad tycker du är det finaste med din partner? 
Att han är han. Så omtänksam, godhjärtad och rolig.

6. Är det viktigt att din partner är romantisk?
Nja, inte jätte. Men att han är gullig då och då skadar ju inte.

Annons:
[Tilde]
2015-05-19 22:29
#7

1. När sa du "jag älskar dig'" för första gånge till din partner? Hur länge hade ni varit tillsammans osv.? 

Han sa det först… minns inte exakt när dock. Jag sa det tillbaka :)

2. När är en bra tidpunkt att ta "tillsammans snacket" ? 

När man känner för det. När man har dejtat ett tag och helt enkelt vill vara ett par.

3. Hur ofta träffar du din partner under veckan? 

Vi bor ihop, så varje dag. 😛

4. Hur presenterade du din partner för familjen? 

Han träffade faktiskt min familj i samma veva som han träffade mig för första gången. Då han bodde i Danmark var han ju tvungen att åka upp till Sverige och då sov han över hos mig - och jag bodde hos föräldrarna då. Vi var inte tillsammans då utan träffades som kompisar, så det var inte speciellt konstigt. 

5. Vad tycker du är det finaste med din partner? 

Att han är en himla rar människa. Han är omtänksam och hjälpsam och riktigt, riktigt rolig - med andra ord får han mig alltid på bra humör. :)

6. Är det viktigt att din partner är romantisk?

Ja… Fast min sambo är inte romantisk, haha. Däremot är han gullig och snäll så helt utan romantik är jag inte. Det ska inte vara överdrivet, men små romantiska gester är aldrig fel. 👍

[KEEL]
2015-05-19 23:11
#8

1. När sa du "jag älskar dig'" för första gånge till din partner? Hur länge hade ni varit tillsammans o.sv? 

Med mitt ex och min nuvarande kille så var det typ efter en månad. Men man ska absolut inte säga det bara för att den andra säger det eller för att man har varit ihop en viss tid. 

2. När är en bra tidpunkt att ta "tillsammans snacket" ? 

Jag skulle säga efter man har träffats ca en månad. 

3. Hur ofta träffar du din partner under veckan? 

När vi inte bodde tillsammans varje dag minst 2 h nu är det iprincip hela tiden.

4. Hur presenterade du din partner för familjen? 

Han kom över och så sa han hej till min föräldrar inget stort.

5. Vad tycker du är det finaste med din partner? 

Hans tålmodighet och hans omtanke. 

6. Är det viktigt att din partner är romantisk?

Verkligen inte, jag och min kille är verkligen inte romantiska av oss och vi ger varandra aldrig blommor eller firar alla hjärtansdag. Sådana saker är helt enkelt inte viktiga för oss. Vi vissar varandra omtanke på andra sätt.

Wenniz
2015-05-20 11:13
#9

1. När sa du "jag älskar dig'" för första gånge till din partner? Hur länge hade ni varit tillsammans o.sv? 

Kommer inte ihåg men det tog ett bra tag för mig, han var snabbare än vad jag va men jag tror han kände min osäkerhet med säga "att jag älskar dig" vilket han accepterade att det tog lite längre tid för mig att säga det än vad det gjorde för honom. :)

2. När är en bra tidpunkt att ta "tillsammans snacket" ? 

Tror vi aldrig snackade om "tillsammans snacket" utan allt föll in ganska naturligt. :P
3. Hur ofta träffar du din partner under veckan? 

Nu är vi inte tillsammans längre men vi träffades nästan varje dag.

4. Hur presenterade du din partner för familjen? 

Jag sa inget till mina päron då jag påstod att vi bara var vänner vilket de fattade såklart att det var lite mer än så :p

5. Vad tycker du är det finaste med din partner? 

Hans humor, han fick mig alltid glad!

6. Är det viktigt att din partner är romantisk?

Svår fråga, beror nog på hur man själv anser vad romantiskt är för något, blommor, choklad och sånger är dock inget för mig utan jag blir glad av bara små trevliga ord. :)

  • Nederlandse Kooikerhondje & Australian Cattledog -
Lia
2015-05-20 12:28
#10

När sa du "jag älskar dig'" för första gånge till din partner? Hur länge hade ni varit tillsammans o.sv? När vi hade varit ihop ca ett halvår och jag kunde säga det och på riktigt mena det. 2. När är en bra tidpunkt att ta "tillsammans snacket" ? Jag var osäker i början, så vi pratade flera gånger om det via telefon någon månad innan vi blev ihop, fram tills att jag sa okej x) 3. Hur ofta träffar du din partner under veckan? Varje helg. 4. Hur presenterade du din partner för familjen? Ingen aning längre, det var fyra år sen. Men han kom hit och ja… Hej och sånt haha 5. Vad tycker du är det finaste med din partner? Han hjälper mig gärna med saker i vardagen, faktiskt mer än han borde. 6. Är det viktigt att din partner är romantisk? Ja väldigt viktigt. Men jag vill hellre ha en kärleksförklaring på en liten lapp än presenter, och jag älskar handplockade buketter långt över köpta. Det som är gratis kräver mer omtanke och det blir mycket mer personligt än massproducerat.

Upp till toppen
Annons: