Annons:
Etikettstudier-och-utbildning
Läst 530 ggr
[AnimalLover1]
5/20/15, 4:22 PM

Hjälp med geografi - Mocambique

Sitter här och har typ hjärnsläpp, imorgon har jag redovisning på Mocambique (alla skulle välja ett afrikanskt land att skriva och redovisa om) och jag har bara skrivit två sidor vilket bara tar typ 1 minut att läsa (och läraren vill att man ska stå där uppe i ca 7-10min…). Så jag vet inte vad jag ska skriva om, vad är viktigt att ha med? Hade tänkt skriva om vad de exporterar och importerar men hittar ingen bra källa om det någonstans, så snälla nån som vet det? Eller vill länka en pålitlig källa? :) Behöver svar ganska snabbt hehe :)

Annons:
Whippet
5/20/15, 6:00 PM
#1

Försök läsa sakta och ta ut viktiga ord eller meningar från texten och prat om det.

I'm out Vilar huvudet i handen

LuLeLo
5/20/15, 6:17 PM
#2

Är  två sidor två stycken A4 fulla med text? I sådana fall bör de ta mycket längre tid än 1 minut att berätta om :P.

Kollat landguiden.se för information?

Tass Josephine

[134643]
5/20/15, 6:45 PM
#3

Precis som #2 säger tar två fylla a4or definitivt längre tid än 1 minut att gå igenom! Vi ska ha en redovisning på 5-10 minuter, vi har skrivit lire drygt två sidor och vi klockade det på 8 minuter senast. Har du skrivit om hur människor lever, de sociala förhållandena? Historia? :)

[AnimalLover1]
5/20/15, 7:40 PM
#4

Under dessa två timmarna har jag kommit på en del att skriva om ^^ #2#3 Ja A4 men inte helt fulla, men ska ta tiden sen haha :) #3 Har inte skrivit om något av det, men det ska jag göra! Tack :)

[AnimalLover1]
5/20/15, 8:54 PM
#5

Tog 6min att läsa 3 sidor hehe. Är nästan klar, vet bara inte hur jag ska avsluta allt? Det sista jag har skrivit är: "Dock utvisas flera tusen från Sydamerika, där många saknar arbetstillstånd" Tycker inte jag kan avsluta det så, för det är liksom typ mitt i allt. Så nån som har nån idé om hur jag kan avsluta hela redovisningen? :)

Whippet
5/20/15, 9:05 PM
#6

#5 Är ju lite svårt när man inte vet vad det handlar om?….

I'm out Vilar huvudet i handen

Annons:
Whippet
5/20/15, 9:06 PM
#7

Jag menar HELA texten.

I'm out Vilar huvudet i handen

[AnimalLover1]
5/20/15, 9:32 PM
#8

#7 Ja, det är det ju. Men jag har skrivit om: • Befolkningen (antalet på invånarna osv) • Huvudstaden • De största sjöarna, floderna • Klimatet • Vad kandet består av • Religionen • De sociala förhållanderna • Skolorna • Språk • Turism Ja typ det. Men jag tror jag avslutar den med att jag skriver vad jag tycker om landet.^^

Whippet
5/20/15, 9:36 PM
#9

#8 Det låter som en bra idé 😉

I'm out Vilar huvudet i handen

Inaarah
5/21/15, 10:27 AM
#10

Personliga reflektioner eller slutsatser är alltid bra att avsluta en presentation om :) Lycka till idag!

Whippet
5/21/15, 3:22 PM
#11

Gick det bra? 😇

I'm out Vilar huvudet i handen

[AnimalLover1]
5/21/15, 4:42 PM
#12

Det gick jättebra enligt mig själv, hoppas läraren också tyckte det haha 🙂

Hoppas det gick bra för min bästis också, kändes som att jag förstörde för henne genom att fnissa hela tiden (kunde inte rå för det, vi gör det hela tiden), så fnissade hon också. Känns jättedåligt.. men hoppas läraren bortser det där :/

Nelley
5/21/15, 5:41 PM
#13

#12 Du kan ju be om ursäkt och säja att det var ditt fel.😉

Annons:
[AnimalLover1]
5/21/15, 5:58 PM
#14

#13 Haha, ja det ska jag 😉

Upp till toppen
Annons: