Annons:
Etikettövrigt
Läst 598 ggr
Tintin_020423lilja
2015-05-20 16:47

Present till en kompis

Hej! Min kompis ska ha kalas och jag har inte en aning om vad jag ska köpa för present! Har ni några förslag? Vad tror ni en 13-årig tjej önskar sig? Jag ska lägga ihop med en annan kompis så typ runt 300kr :-). Hon gillar typ smink och hästar.

Annons:
[Udoon]
2015-05-20 16:48
#1

Köp lite kul smink? Viva la diva finns på typ Åhlens och har mycket kul färger, helt ok kvalitet, och inte så dyrt heller. Isadora har också mycket fint.

Tintin_020423lilja
2015-05-20 16:51
#2

Jao jag tänkte också på smink men hon har ju så mkt redan? Själv har jag nästan 3 kilo smink men använder typ bara hälften… ;-)

[Udoon]
2015-05-20 16:59
#3

Man kan aldrig ha för mycket smink😃 Om hon har egen häst eller rider så kanske någon hästgrej skulle passa? typ nåt fint grimskaft eller nån bra borste. Annars finns det ju prenumerationer på hästtidningar man kan ge bort också, brukar inte vara jättedyrt.

Tintin_020423lilja
2015-05-20 17:02
#4

Jag tror nog att det blir någon hästgrej ;-) och kanske nån liten smink grejsimojs! Tack för tipsen!

[EllenAlicia]
2015-05-20 17:21
#5

spa saker?

Flöffo
2015-05-20 18:16
#6

Vet inte hur nära vänner ni är, men tänk på alla saker som du vet att hon tycker om, t.ex. mat/snacks, dofter, djur, filmer, böcker, intressen o.s.v. Det kan vara helt random saker som glass och Justin Bieber. Är hon en bra vän rekommenderar jag även att skriva något fint i ett grattiskort (typ hur bra vän hon är, att hon betyder jätte mycket, allt du tycker om med henne m.m.) det blir man jätte glad av, dessutom är det något man kommer ihåg länge, i alla fall jag. 

Kan ge lite förslag på vad jag själv har gett min kompis i fall du vill läsa. Jag brukar som sagt tänka på saker hon tycker om. Förra året gav jag min kompis en tröja som det var en fransk bulldogg och något citat på + ett halsband där jag satte in en bild på hennes hund (hon har en fransk bulldogg) och sen köpte jag ett kort där jag skrev lite saker och målade en bild på en fransk bulldogg (ofc). I julklapp gav jag henne ett halsband från hennes favoritfilm, en parfym som har en doft hon tycker om, ett läppbalsam, hundgodis och ett kort. I år tänkte jag köpa en bok, ett kort, + något mer (som typ nagellack, iBooks presentkort eller något) och sen göra ett bokmärke med ett citat från hennes favoritbok och måla hennes favoritkaraktärer på baksidan + baka kakor med hennes favoritgodis i. 

Här är lite andra förslag:

  • Hygien  och doftprodukter (body lotion, parfym, duschgel o.s.v.)
  • Smink (läppbalsam, läppstift, mascara o.s.v.)
  • Nagelprodukter
  • Hästgrejer (hästgodis, ridkläder, ryktborstar eller något sånt)
  • Pengar, presentkort
  • Rumdekor prylar (kuddar, små dekorations prylar m.m.)
  • Smycken och smyckesförvaring
  • Kläder
  • Hårgrejer (spray, kransar, fina hårklämmor, kanske till och med en locktång)
  • Sällskapsspel
  • Ett fotoalbum med bilder
  • Fadderskap till ett djur eller något sånt
  • Mobilskal
  • Böcker (finns sminkböcker, Skönhetsbibeln är bra) 
  • Mat och snacks

Man kan alltid kombinera flera saker också, t.ex. köpa många billigare grejer istället för en dyr. Sen tror jag alltid man brukar hitta något fint om man är ute och kollar i affärer. Känner att jag skrivit lite väl mycket nu :P

//Flöffo

Annons:
Tintin_020423lilja
2015-05-20 19:10
#7

#6 Tack så mkt! Det var många bra idéer. Har en lång lista nu så får försöka komma överens med hon jag ska köpa med! ;-)

Upp till toppen
Annons: