Annons:
Etikettfamiljen
Läst 1119 ggr
5 seconds of summah
2015-05-20 23:14

Min pappa är otrogen

Jag fick för ca en månad sedan reda på att min pappa är otrogen mot min mamma med någon annan kvinna. Detta fick jag reda på när han pratade i telefon och trodde att ingen hörde… De pratade om hur långsiktigt de ville ha det och att han var lite osäker men älskade att spendera tid med henne. Jag har sett honom smsa med henne via någon chattapp. 

Mamma lider av konstant PMS (hon får det ungefär tre veckor i månaden) och det är väldigt ovanligt men hon har det så hon äter både antideprissivt och andra mediciner. Jag tror dock att hon har någon annan social sjukdom också. Detta har resulterat i att hon skyller allt på min pappa och ofta inte behandlar honom på ett vidare bra sätt. Hon blir väldigt känslokall och har uppriktig sagt till mig att hon inte bryr sig när jag står framför henne och gråter.

Jag tror att otroheten beror på brist av kärlek och sex men det är inga saker jag kan göra något åt. Varje familjestund består numera av att min pappa sitter längst bort i soffan och smsar med "henne". Den där sms-signalen gör mig illamående men jag kan inte förmå mig att prata med honom då jag vet hur konsekvenserna lyder…

Annons:
Ambrose
2015-05-20 23:45
#1

Usch. Låter verkligen jättejobbigt. Det kanske bästa för din skull hade ju varit om du faktiskt kunde prata med din pappa. Berätta vad du hade hört och berätta hur dåligt det får dig att må. Men jag förstår att det inte är något du vill göra. Det viktigaste av allt är att du vet att din pappa inte gör detta för att såra dig. Jag är inte en person som tycker att otrohet är ok, men din pappa gör antagligen det här för att han inte mår bra i förhållandet med din mamma så som det är just nu. Och eftersom han lät tveksam i telefonen så kanske han egentligen inte heller känner att det han gör är rätt. Sådant händer tyvärr. Att två personer ska finna varandra och sedan leva lyckliga i resten av deras liv utan problem och bakslag är rätt ovanligt…. Det låter som att dina föräldrar skulle behövs hjälp med att reda ut sina problem.. och där skulle du kunna, om du klarar av det, hjälpa din pappa i rätt riktning.. du skulle t.ex. kunna skriva en liten lapp om att du hörde honom och att han och din mamma borde reda ut saker, och att du inte vill prata med honom om det för att det är jobbigt. Vilka konsekvenser är det du är rädd för?

//Ambrose

Följ gärna bloggen om min Rottweiler valp på www.rottie.blogg.se

5 seconds of summah
2015-05-25 22:37
#2

Tack för ditt stöd det hjälper verkligen. 

Men just eftersom att jag bor i samma bostad som honom kommer jag inte klara av att behöva se honom i ögonen för han har en tendens att ge en skulden för orimliga saker. Mina föräldrar planerar även på att köpa sommarstuga så jag är rädd att hela deras ekonomi ska rubbas om min mamma får veta. Tänk om min mammas psykiska ohälsa utvecklas till det värre så att det blir bortom räddning?  Jag skulle även säga att det är min pappa som står för större delen av våran inkomst och just därför oroar jag mig över hur min mammas framtida ekonomi skulle bli… Hon tröstäter och jag är helt enkelt orolig för henne. Hon pratar redan med en psykolog men jag tror att parterapi skulle vara ett bra förslag som jag faktiskt kommer ta upp med dom.

matildahamster
2015-05-27 16:43
#3

konfrontera din pappa …. Det kan inte bli någonting annat än värre om du håller tyst. Tänk på att din mamma skulle antagligen vilja veta? Det är ju trots allt så att ni kommer leva i en lögn tills din mamma vet. Om du inte vågar konfrontera din pappa så kan du gå direkt till din mamma och berätta för henne istället.

shitvadcool
2015-05-27 16:47
#4

5SOS AYE

5 seconds of summah
2015-06-01 17:01
#5

#3 Jo det är ett alternativ jag har funderat men jag är fortfarande osäker

#4 You know it hahhah :))))

Honestyisdead
2015-06-01 17:10
#6

#4 -5Vad betyder det?

Annons:
5 seconds of summah
2015-06-01 17:16
#7

5SOS, 5 seconds of summer,  är ett australienskt band. Du borde lyssna på dem de är väääääldigt bra ;)

Honestyisdead
2015-06-01 17:27
#8

Och AYE?

5 seconds of summah
2015-06-01 17:29
#9

#8 asså yay typ haha :)

Upp till toppen
Annons: