Annons:
Etikettstudier-och-utbildning
Läst 799 ggr
juliafrojd
5/21/15, 9:30 AM

USA?

Vi ska göra muntlig redovisning i skolan och får välja vad vi vill, men det måste handla om USA så finns det något kul och intressant att redovisa om gällande USA? Något som kanske inte någon annan tänkt välja och som kanske många inte vet om 😉

Annons:
Maria
5/21/15, 9:38 AM
#1

USA:s urinvånare Indianerna kanske?

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

[Tilde]
5/21/15, 10:32 AM
#2

Deras vapenlagar, sjuksystemet, överklass och underklass, dödsstraff och våldsbrott… Eller något mer positivt; Hollywoods historia kanske? 😛

Hoseok
5/21/15, 10:51 AM
#3

#1 Värt att notera att "indian" inte anses vara en respektfull term för amerikas ursprungbefolkning. På engelska säger man native american och på svenska kan man säga amerikansk/USA:s ursprungsbefolkning. Det finns även andra ord, men undvik gärna att använda termen "indian". Många native americas tycker det är stötande.

Maria
5/21/15, 11:26 AM
#4

#3 Tack för påpekandet. Jag var i valet och kvalet vad jag skulle skriva och tillhör väl den generationen som inte riktigt har fattat att just Indian  är ett nedsättande ord.

För mig personligen så står det för något fascinerande. En historik med anrikt ursprung ungefär som våra "samer"

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Nelley
5/21/15, 2:12 PM
#5

#3 #4 Uramerikaner kan en ju säja!👍

LillaSötaJag
5/21/15, 2:21 PM
#6

Death row Texas

Annons:
LuLeLo
5/21/15, 6:07 PM
#7

The Amish People, en kristen inriktning som finns i bla USA och väljer att vara helt avskilda från det moderna samhället.

Tass Josephine

Sugar Mist
5/22/15, 1:35 AM
#8

Area 51 är något jag blivit lite småintresserad av och är inte något andra lär skriva om

-

Whippet
5/22/15, 5:52 PM
#9

#1 Läste snabbt  och fick det till urin  vånare, fick läsa meningen några gånger tills jag fattade……… 🤦‍♂️

I'm out Vilar huvudet i handen

Upp till toppen
Annons: