Annons:
Etikettinternet-datorer-tv-spel
Läst 933 ggr
Nellan-
2015-05-22 00:43

Iphone går inte att ladda

Hej! Nu för en stund sedan så skulle jag sätta min iPhone på laddning men det tog stopp så jag kollade vad det var och då var det en liten sten som hade fastnat där. Då tog jag en hår nål och petade in och försökte få ut stenen, efter någon minut så fick jag ut stenen och trodde att jag kunde ladda min telefon. Men när jag satte i laddaren så stod det ”Kabeln eller tillbehöret har inte certifierats och kanske inte fungerar tillförlitligt med denna iPhone.” så vad ska jag göra? Kan man få en ny gratis på nåt sätt eller går det att lämna in på lagning eller hur ska jag göra??? Antar att jag råkat haft sönder den när jag försökte få ut stenen.

Annons:
smellcaramell
2015-05-22 01:05
#1

1. Prova med en annan laddare.

2. Har du en laddare som kommer från apple (alla laddare i butik kommer inte från apple, det är själva dosan som man sätter i väggen som ska vara från apple, sladden spelar ingen roll)?

3. Funkar det inte med en annan laddare så måste du lämna in telefonen på lagning och detta kommer du få betala för, lämna den till den du köpt telefonen av, ( telia om den kommer från telia, telenor om den kommer från telenor o.s.v.) Annars finns risken att garantin/försäkringen inte gäller om något annat går sönder senare. Förklara vad som är fel och vad som hänt så kommer du förmodligen få ut en "ny" telefon rätt snabbt, kom ihåg att säkerhetskopiera allt på telefon innan du lämnar in den, ta ut simkort o.s.v. Jag brukar även nollställa telefon då jag har privata anteckningar som jag inte vill att reparatören ska se.

Nellan-
2015-05-22 16:00
#2

#1 Jag har provat med tre olika laddare och alla är från Apple :)

axa
2015-05-22 16:10
#3

Det finns iPhone iFokus där du kan fråga

smellcaramell
2015-05-22 16:38
#4

#2 då är det fel på kontakten i telefonen, (för olika laddare innebär väl att du bytt sladd? ;)) bara att lämna in på lagning, förmodligen har ett stift i telefonen blivit böjt så att den inte går att ladda.

Upp till toppen
Annons: