Annons:
Etiketthobby-och-fritid
Läst 970 ggr
powerade
2015-05-22 13:31

sport?

Någon som har något tips om vad man kan börja för sport? jag rider, har tränat thaiboxning, fotboll, basket, simning, tennis och dans

Annons:
[134643]
2015-05-22 13:33
#1

Badminton! Jag spelade ett par år och tyckte det var superkul, bra träning också så länge du inte har problem med knäna eller så för det är mycket snabba stopp och vändningar. Slutade då hästen tog för mycket tid :)

powerade
2015-05-22 13:35
#2

#1 tyvärr har jag ju problem med knäna eller ja ena knäet, spelat rätt mycke på idrotten å de är ju ganska kul men kan int rintigt röra på mig som jag vill:/

Whippet
2015-05-22 15:12
#3

Brottning, det är superkul! Har gått på det men slutade för något år sedan :) Höll på med det i ca 4-5 år.

I'm out Vilar huvudet i handen

[AnimalLover1]
2015-05-22 18:48
#4

Pingis :)

hannaj98
2015-05-23 00:10
#5

Tänkte föreslå handboll, men det är ju inte bra med problem med knäna. Men jag skulle rekommendera någon slags kampsport, typ jiujitsu (stav?) eller brottning :)

smellcaramell
2015-05-23 01:58
#6

om du inte har jätte mycket problem med knäna när du spelar fotboll så kan innebandy funka! Är skitkul också! hah, har själv problem med knäna och när jag spelade fotboll kunde jag inte gå på ett par dagar efter jag spelat, men innebandy funkade bättre, även om jag fick ont efter det också.. men jag får ont i knäna av att gå i trappor osv så kanske inte så konstigt! :)

Annons:
powerade
2015-05-23 12:03
#7

#6 oj riktigt så problem har ju inte jag men hade inga problem på den tiden ja spela fotboll och så, men när ja springer kan knät vika sig å jag flyger iväg som en vante hände i somras när ja sprang på gräset, så känns läskigt å behöva springaomkring:/

[134643]
2015-05-23 12:30
#8

#7 Det är inte så att du skulle behöva bygga upp muskler kring knät då? I badminton är det inte så mycket springa omkring, utan du tar t.ex två steg framåt åt höger, sätter i högerbenet och skjuter ifrån för att komma tillbaka in i mitten efter att du slått, så jag vet inte hur ditt knä skulle palla det. Det är ju något man tränar upp i vilket fall som helst, som nybörjare är inte stoppen så hårda :)

rasmussonsara
2015-05-23 13:00
#9

Eftersom du rider kanske andra grenar inom hästsporten vore intressant? Håller själv på med både ridning & trav. Trav borde du verkligen prova! :D

// sara - livet som brännskadad -> http://nouw.com/rasmussonsara 

powerade
2015-05-23 13:11
#10

#8 möjligt är de musklerna som är de största problemet men tyvärr är de inte bara de:(

smellcaramell
2015-05-23 18:13
#11

#7 mina knäproblem började med att jag överansträngde mig och fick schlatter samtidigt, vilket innebar att jag knappt kunde gå på en hel sommar, gick som en michelingubbe upp för trappor och åkte på rumpan ner då jag inte kunde böja på benen, tappade därmed typ alla muskler runt knä =ostabil led och alla övningar för musklerna runt knäet jag fått hae bara gjort så att jag får ont då de är ostabila. Måste hela tiden tänka på hur jag går i trappor o.s.v. för att inte få ont, kan inte hoppa bock på skolan, provade en gång och knäna "försvann" under mig i landningen så jag ramlade ihop.. De sporter jag klarar av är sådana där knäet är fixerat(så som ridning då man ha käleden stabil mot sadeln) och sporter där jag löper i dämpade skor på helt plan mark, får inte finnas typ grästuvor. Tvära vändningar är problematiska och likaså typ volleyboll då man kan behöva "gå ner på knä". När andra kör typ benböj på idrotten får jag stå 90 grader då mina knän inte pallar det. :)

[MARWAKE]
2015-05-24 21:09
#12

Mountainbike är ju en sport som jag ör helt förälskad i men om du har problem med ena knät är det nog ingen bra ide :/

Upp till toppen
Annons: