Annons:
Etikettövrigt
Läst 499 ggr
[Tilde]
2015-05-22 17:14

När man inte hittar ordet

Ibland tappar man ord och försöker då att ersätta dem med ett annat för att göra sig förstådd. Hur brukar det låta för er då? 😃

Detta var min sambo idag…

*Vi skulle upp och se på en serie tillsammans*

Jag: Jag ska bara hämta min mobil.

Sambon: Okej, jag ska ändå fylla på min vattensak.

Jag: Vattensak? Du menar glas?

Sambon: Ja precis.

Dela gärna med er av era knasigheter! ^^

Annons:
Whippet
2015-05-22 17:17
#1

Haha så brukar jag och min kompis också snacka lägger typ alltid ''sak'' efter när jag inte kommer på vad det heter, ex

''Har du kollat instasaken?''

I'm out Vilar huvudet i handen

Semper_Solus
2015-05-22 17:27
#2

Min flickvän kallade prästost för munkost en gång ;p Annars så brukar jag alltid börja beskriva saken jag inte minns namnet på och hoppas att den jag pratar med kan förstå mig, typ;
"jag ska bara hämta min.. uhm.. du vet den där som jag har med mig ofta, liten och rund, bluetooth anslutning, man kan spela musik genom den.. Högtalare!" Hjärnan är konstig ibland hur den kan glömma bort såna saker 🤤

/Robin | Medarbetare på Tonåringar iFokus 
No one is weird or "not normal", because what's weird to one person is normal to someone else.

smellcaramell
2015-05-22 17:59
#3

en kille skulle säga prinskorv på engelskanationellan man hade i typ femman eller nåt: the king sons sausage ja så kan man också säga sa läraren och skrattade efteråt 😂

Anonym_Girl
2015-05-22 18:06
#4

Min mamma har altigt det jätte svårt med substantiv. Så en gång när vi skulle till våran sommarstuga sa hon till pappa "aa, men ta med den där gröna". Hon pekade inte på något så han fick chansa. Han tog då med en grön väska när hon menade den gröna vattenflaskan. Det händer hela tiden i vår familj 😂😹😂😹

Anonym_Girl
2015-05-22 18:09
#5

Och i min klass har vi en kille som inte är så super bra på Engelska. Så när han skulle läsa upp en text där det stod "He's coming (screaming)" det betydde då att man skulle skrika efter. Men då sa han "He is coming screaming" och hela klassen garva ihjäl sig.

Cazzos
2015-05-22 18:13
#6

Byter till engelska 😂


Annons:
Upp till toppen
Annons: