Annons:
Etikettövrigt
Läst 1799 ggr
hannaj98
5/24/15, 1:35 AM

Ryssland censurerade Conchita?

Hörde att ryska tv tog bort alla scener med Conchita i på Eurovision. 

Alltså inte ens visade när Conchita pratade med rysslands bidrag när de till exempel fick 12or. Är detta verkligen sant? Helt sjukt hemskt isf! 

Någon som vet säkert?

Annons:
nathalieand
5/24/15, 1:50 AM
#1

vad/vem är chiquita? 🤐

CupcakeGod
5/24/15, 1:52 AM
#2

Det går nog inte att störa en live sändning på det sättet utan att tittarna blir upprörda.

[Blue_Lugia]
5/24/15, 2:01 AM
#3

Conchita?

hannaj98
5/24/15, 2:03 AM
#4

#3 ja  förlåt, märkte att jag stava totalt fel :P Ändrat nu

Tjeja
5/24/15, 2:39 AM
#5

#1 Conchita heter personen som sjöng förra årets vinnande bidrag i ESC!

Hen uppträder som en vacker kvinna med snyggt mansskägg. Det bästa av två världar i en liksom. :)

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Skogsraah
5/24/15, 2:42 AM
#6

På riktigt? Ja det var nog bra på sätt och vis att Ryssland inte vann. Vet inte hur de skulle klara av att anordna en sådan här tävling.

Sång & growl i Unvoid samt skapare och ensam musiker i Skogsraah - Feministisk black metal. | Bloggar om sund kroppsbild, psykisk ohälsa och feminism på skogsraah.se

Annons:
hannaj98
5/24/15, 2:48 AM
#7

#6 Vet inte om det är sant men är massa rykten om det på Twitter. Vissa ryssar säger att det är sant, vissa säger att det inte är det, blir förvirrad

[SisselaJ]
5/24/15, 12:19 PM
#8

Enligt EBU (Europeiska radio- och TV-unionen) får man inte lov att klippa i sändningen. Jag tror nog det bara är rykten.

Halvdansken
5/24/15, 1:44 PM
#9

#6. Ryssland vann 2008, så de har redan organiserat det.

Hatar cancer och älskar vårlökar.

Skogsraah
5/24/15, 2:10 PM
#10

#9 På vilket sätt menar du att de har organiserat det?

Sång & growl i Unvoid samt skapare och ensam musiker i Skogsraah - Feministisk black metal. | Bloggar om sund kroppsbild, psykisk ohälsa och feminism på skogsraah.se

Halvdansken
5/24/15, 2:15 PM
#11

Du skrev "Ja det var nog bra på sätt och vis att Ryssland inte vann. Vet inte hur de skulle klara av att anordna en sådan här tävling." Men de har ju vunnit en gång, och därför också anordnat tävlingen. Och därmed bevisat att de klarar av det.

Hatar cancer och älskar vårlökar.

Skogsraah
5/24/15, 2:22 PM
#12

#11 Men det var ju ändå 7 år sedan. Känns inte som att det överhuvudtaget blivit bättre angående Rysslands syn på HBTQ, nästan som att det blivit värre. De hade fått pyssla med en hel del censur och prat om lögner och propaganda i så fall tror jag. Minns inte hur de tacklade det 2008.

Sång & growl i Unvoid samt skapare och ensam musiker i Skogsraah - Feministisk black metal. | Bloggar om sund kroppsbild, psykisk ohälsa och feminism på skogsraah.se

Tjeja
5/24/15, 3:03 PM
#13

HBTQ-klimatet i Ryssland HAR hårdnat mycket på senare år. Det är inte bara andra länder Putin bestämt sig för att styra över mot deras vilja, även minoriteter i ryssland har fått det svårare igen på senare år.

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Annons:
Victoriastel
5/24/15, 5:40 PM
#14

Ryssland verkar nt veta vad mänskligarättigheter är för man får ju lixom nt vara gay. Nä fyfan för putin, dom kmr säkert bombadera oss nu för att det var väl sverige som skrev rysslands låt? Han e säkert piss sur för att dom nt fick hero.

Flöffo
5/24/15, 6:58 PM
#15

Jag tror att det bara är rykten. Jag hittar inte en enda källa på att det skulle stämma.

//Flöffo

LeeKnow
5/24/15, 6:59 PM
#16

Har inte hört något om det här men låter helt klart som något Putin skulle få för sig.  Tror nog inte att Putin skulle bry sig särskilt om han inte fick klippa sändningen. 

#14 Om de skulle bomba oss (vilket f.ö är en av mina största rädslor..) så skulle det nog inte enbart vara p.g.a Eurovision.

Victoriastel
5/25/15, 12:21 AM
#17

Nee men lixom allt annat, jag bor ju i höganäs och jag ser svenska militära ubåtar som kör här "ute", så man blir ju lite skraj:( #16

nawalmousa
5/25/15, 12:25 PM
#18

Jag tror inte de kan ha gjort det, ganska onödigt isf…

cookies
5/25/15, 12:51 PM
#19

Man kan vänta med livesändningar i cirka 20sek - 1min och påverka sändningen under tiden. Vet att folk har gjort så för att kunna få ut text "live". Om det bara är en minut av så tror jag ingen märker någon skillnad.

Har inte hört något om det eller inte.

Upp till toppen
Annons: