Annons:
Etikettfamiljen
Läst 1116 ggr
hund_katt
2015-05-24 13:34

pappa tjuvröker xD

hahaha asså min pappa typ tjuvröker… xD han har gömt ciggen när jag t.ex gått förbi för att gå in eller ut ur lägenheten, och han stått vid dörren och rökt. sen har jag sett honom tusen gånger fast han inte märkt att jag sett. och jag har sätt rökmoln segla förbi utanför mitt fönster. i fredags när jag kom hem till honom(skilda föräldrar) och satt i köket och han ställde sig vid ingången till köket och sa:

- känner du någon röklukt?
- nä, svarar jag.
- det var några jobbarkompisar som var här och fikade så sa jag att dom inte fick röka här inne så då stod dom utanför dörren men det blåste in ändå.

hahaha asså hur dum tror han att jag är? och jobbarkompisar… va de det bästa han kunde komma på? xD han är sjukskriven och även om det skulle kunna komma jobbarkompisar när han är sjukskriven så kommer det inga för han umgås aldrig med sina jobbarkompisar xD 

varför tjuvröker han och varför vill han inte att jag ska veta? O.o xD han har ju snusat innan liksom, och han är myndig så varför skulle jag bry mig? hahaha asså gud… jag vet jag typ mobbar min pappa nu men ja… han är min pappa och jag tycker han är konstig så kanske inte så konstigt.

han är alkoholist, dock dricker han inget nu vad jag vet eftersom han hade en stroke i julas. dock tror jag inte att det har med saken att göra nu. asså om jag inte brytt mig om att han snusat innan vrf skulle jag bry mig om han röker? och min låtsaspappa röker, vilket jag tror pappa vet, har nog sagt det rätt många gånger.

sorry för långt inlägg men ja… hahaha xD jag skrattar bara åt att min pappa tjuvröker xD det verkar så… konstigt?

Black Veil Brides ~ Slipknot ~ Three Days Grace ~ Falling in Reverse

Annons:
[MikeW]
2015-05-24 16:08
#1

Han kanske vill känna sig lite ung igen och gå igenom den där tiden då man tjuvrökte och försökte gömma det för sin familj xp kanske känna av kicken av att nästan bli caught är lite roligt för han eller något ^^xp

lollynonna
2015-05-24 17:08
#2

Min pappa tjuvröker också haha. Kanske för att han vet att jag inte gillar att han röker? Är det därför? Nä jag vet inte men :P

// Linah 

 Medarbetare på djurannonser och gerbiler iFokus!
SolGerbilsidanSol

[Tilde]
2015-05-24 19:07
#3

Många föräldrar vill inte röka inför barnen för att de möjligtvis tänker att barnen tar efter då (alltså att de inte ser det som något negativt att röka). Så det kanske är därför han gör det i smyg? 😛

axa
2015-05-25 10:02
#4

Tror som Tilde säger, men du kan ju säga när din pappa försöker smyga med cigarretter att du vet att han röker och så kan ni prata utifrån det?

Du kan ju då fråga honom varför han håller på så och att du tycker det känns konstigt

nawalmousa
2015-05-25 12:23
#5

Det kanske är för att du inte ska göra som han kanske senare i livet, eller jag vet inte men tror att de kan bero på de :)

Scorpio97
2015-05-25 17:34
#6

Min mamma vet om att jag hatar att hon röker, så i perioder där hon röker mer försöker hon dölja det. Svårt att inte märka när hon stinker rök dock (; 

Men om det är något som stör dig, varför inte prata med din pappa helt enkelt och säga att du vet om att han röker?


//Jessie

Annons:
hund_katt
2015-05-25 17:35
#7

naa… att han smyger med det för att inte jag ska ta över låter inte som han.. han har alltid varit lite att skylla ifrån sig på allt och alla :P och han är ju alkoholist och dom är väldigt duktiga på att jämt skylla ifrån sig :P och tror inte ens han skulle bry sig om jag tog efter att börja dricka.

pratade med mamma, hon sa att jag bara skulle säga typ 'jag vet att du röker and i dont care' xD men vet inte om jag vågar säga det… att sitta ner och prata om det är aldrig något jag gör med pappa. sån typ av snack har vi inte ;) har liksom ingen direkt relation till min pappa.. han har både haft hjärtinfarkt, epilepsianfall och två strokes på de senaste 8 åren, vilket han fått pga alkoholen plus drabbade i släkten. jag har typ aldrig varit orolig eller brytt mig så mycket när han hamnat på sjukhuset. när han fick hjärtinfarkt så var jag väll det, men då var jag typ 7 år och gillade pappa mycket mer, och tänkte inte på att han drack och sånt. de senare sjukhusbesöken har jag liksom typ bara 'jaha, ja så går det.' sen tänker jag inte så mycket mer på det. nu låter jag kanske kall men när han hamnar på sjukhus så ser jag det som en bra sak, för då betyder det att jag kommer få ha hunden i minst en månad, och när jag har hunden så mår jag bra och kan även se till att hunden mår bra. litar inte helt på att pappa aktiverar honom så mycket som han behöver och han använder inte den träningsmetod som jag gillar.

Black Veil Brides ~ Slipknot ~ Three Days Grace ~ Falling in Reverse

Upp till toppen
Annons: