Annons:
Etikettkänsliga-rummet
Läst 828 ggr
angelitoo
5/27/15, 3:31 PM

Sprickor i vänskapen

Jag och en före detta nära kompis hade ett bråk igår, pga att jag kände att hon stängde mig ute och det eskalerade. Vi har pratat ut och bestämt oss för att vara vänner men det är där mitt problem ligger. Jag vet inte om jag klarar av det ärligt talat. Jag tycker om henne osv men jag är en sån typ av person att jag kan ha jättesvårt att gå vidare, pga att jag inte kan glömma det som hänt. Alla våra problem sitter som ärrade i mig och det påverkar mitt sätt att se på henne. Sen känns det bara tungt och jobbigt att se min före detta nära vän  ha blivit nära vän med en annan tjej, vilket var lite av anledningen till att jag trodde hon stängde mig ute.  

Jag vet inte vad jag ska göra, jag klarar inte av att försöka umgås och låtsas som att ingenting har hänt och att vi inte brukade vara nära, samtidigt så skulle det vara lika illa att inte ha henne i mitt liv alls.  Några förslag?

Annons:
[Lindis123]
5/27/15, 3:37 PM
#1

Säg att du inte vill vara vän med henne längre?

Maria
5/27/15, 3:44 PM
#2

Det låter inte som om ni har pratat ut i alla fall.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

RebeccaG
5/27/15, 3:46 PM
#3

Jag hade samma "problem" sista året på gymnasiet. En god vän till mig stängde ut mig mer och mer. När jag pratade med henne om det slutade det med att vi sa att vi skulle jobba på det, men i slutändan blev det bara värre och hon(+ några andra) började sprida rykten om mig. 
Det slutade med att jag bad henne fara åt f*n ett par dagar innan studenten. 
Jag skaffade mig nya vänner och har mått mycket bättre efter det :)

Behandla andra såsom du själv vill bli behandlad
Mina kaninselar m.m. | Min blogg | Min uppfödning 
| Youtube

angelitoo
5/27/15, 5:38 PM
#4

Vi har väl pratat så gott det går men vissa saker vill hon inte höra så att säga dem skulle bara förstöra mer mellan oss

Upp till toppen
Annons: