Annons:
Etikettkropp-och-själ
Läst 785 ggr
haloo
5/31/15, 7:59 PM

Är det mens?

Jag fick min första mens för över ett halvår sedan. och har inte haft det sen dess. Men idag när jag torkade mig var pappret rött. Det var inget blod på trosan och det droppade inte heller. Är det min andra mens och är det isåfall ovanligt att få så lite mens?

Smile! It's healthy!

Annons:
Aleya
5/31/15, 8:01 PM
#1

Kan det vara. Mens kan vara mycket varierande i mägd, storlek och tid då man nyss fått den.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Whippet
5/31/15, 8:02 PM
#2

I början kommer alltid mens i små mängder under långa eller korta perioder. :)

I'm out Vilar huvudet i handen

Scorpio97
5/31/15, 8:05 PM
#3

Japp, det låter som att du fått din andra mens.

I början av mensen kan det vara mindre. För mig är det bara några droppar den första och sista dagen på mensen. Jag har mens i fyra-fem dagar ungefär, och dag tre brukar det blöda som mest. Det brukar även vara mörkare när jag blöder lite, och ljusare när jag blöder mer. 

Första och andra mensen jag hade märktes knappt, för det var så lite blod. Klarade mig lätt med bara trosskydd då. sen blev det lite mer. (Numera går jag dock på p-piller, så jag har inte mens)

Sen är det otroligt individuellt hur mycket man blöder. Vissa blöder väldigt lite och andra väldigt mycket, precis som att längden på cykeln kan variera. Så det är helt normalt. När man haft den några gånger brukar man ha lärt sig ungefär hur ens egna mens fungerar.


//Jessie

ChristineL
5/31/15, 8:15 PM
#4

Låter helt normalt :)

haloo
5/31/15, 8:26 PM
#5

Tack för era snabba svar! :D

Smile! It's healthy!

hannaj98
5/31/15, 8:49 PM
#6

Inget konstigt alls!

#2 Inte alltid, jag trodde jag skulle förblöda första gången jag fick mensen 😛😂

Annons:
Idakarrlsson
5/31/15, 8:57 PM
#7

Du har ju redan fått svar på din fråga men ja, det är med stor chans mens. Ha så kul ;)

//Med vänliga hälsningar Ida

Va dig själv, alla andra är redan upptagna. 😎

ChristineL
5/31/15, 9:20 PM
#8

#2 - Det stämmer absolut inte! Min första mens forsade i 10 dagar.

Rita-S
6/1/15, 8:25 AM
#9

Jag tror #2 menar att det brukar börja första dagarna av mensen med litegrann och sen utöka på hur mycket blod det kommer under själva menscykeln, inte de första gånger man har mens överlag.. :)

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

Whippet
6/1/15, 4:37 PM
#10

#6 & #8 Menar exakt så som #9 säger c: Kändes som att jag också skulle förblöda när jag väl fick det.. 👍

I'm out Vilar huvudet i handen

Upp till toppen
Annons: