Annons:
Etikettmåste-skriva-av-mig
Läst 749 ggr
Victoriastel
2015-06-01 15:37

Vad tkr ni om detta?

Vad tkr ni om detta Jag var i tyskland och polen med min klass förta veckan. Det var kul och så men min vän var jätte jobbig. Hon klagade på allt, så sa jag så när vi satt på bussen att " elli kan du lägga av nu" alltså med att klaga. Och då fick jag som svar att " jag får säga vaffan jag vill" sen var det väl nt mera med det. Men sen när vi gick runt vid köpcentret på alexanderplatz klagade hon oxå jätte mkt. På hotellet med, maten var nt bra och blabla bla. Dagen efter skulle vi ut i berlin och kolla på olika saker som handlade om förintelsen. Men hon var jätte dryg så den andra vännen , vi är 3 st som detta handlar om mest, satte sig hos mig för hon palla nt sitta med henne på bussen. Hon var dryg hela dagen i berlin och igga oss 2. Sen så sa min andra vän, vi kallar henne B så är den andra dryga A, att hon skulle sitta där bak med henne igen. Efter ngn timme på bussen snackar A med mig igen. När vi kmr till andra hotellet i polen är A jätte dryg igen men jag och 2 andra drar till statoil, jag delade rum med A och B. När jag kmr tillbaka är det helt chill. Vi sitter och kollar på tv och ja snackar. Dagen efter skulle vi till Birkenau och Auschwitz. Där var hon jätte jobbig för hon var då jäkla dryg. Våran guide sa så här " jag säger till när ni inte får fota, men annars får ni fota hur mkt ni vill" när vi går ut på gården mellan block 11 och 10 pratar guiden om vad som hände med en grabb som blev skuten för att han snott bröd. Det blev tyst en stund efter det för att man skulle lixom tänka sig hur det kan hända, när A räcker upp handen. Hon frågar guiden om vi får fota när hon ser att det är massa andra grupper som fotar där. Man såg på guiden att han blev irriterad för hon förstörde lixom en tyst minut för grabben som dog. På hotellet sen sitter vi 3 och 2 andra på vårat rum och snackar. B säger så på "flipp" att " du elli" så sa jag också så "ja du elli, du klagar typ på allt" på flipp jag med. Efter det har hon nt snackat med mig sen dess. Så frågade jag B lixom om A hade sagt ngt om mig för dom 2 var med varandra. Då har hon alltså sagt att jag själv klagar jätte mkt på att A klagar. Så skrev hon på sms iaf. Och att det var en sån karma att jag klaga på att hon klaga. Jag tycker bara att det är så löjligt. Jag menar om man nt klarar av att ta sanningen och få andras åsikter om hur man beter sig så vete fan. Jag är den som säger det alla andra tänker, och då får jag skiten Men vad tkr ni att jag har gjort fel och vad tkr ni att hon har gjort fel. För alla andra säger till mig att " åå jag tycker att hon e dryg, hon e dittan hon är dattan" men det är bara jag som vågar stå upp mot henne. Till och med lärarna har sagt till henne att hon får sluta att ha den attityden Föörlåt för långt inlägg.

Annons:
Molekylflickan
2015-06-01 17:15
#1

Usch vilken jobbig kompis. Är hon alltid sådär? Är hon det hade jag övervägt att sluta umgås med henne ett tag.

//Förvirrad tjej som älskar glada citroner och sura apelsiner

Ravynsfair
2015-06-01 17:16
#2

Förlåt men jag har jättesvårt för att läsa din text på grund utav alla slangord.
Vad finns det att tycka? Det är bara barnsligt trams och inget att bry sig om.

Vänliga hälsningar Sanna. 
Medarbetare på Blandrashundar, HBT & Socialt stöd.ifokus Sol

5 seconds of summah
2015-06-01 17:22
#3

Wow din kompis borde ta och lugna ner sig. Du ska inte ta åt dig tycker jag men konfrontera henne i skolan eller om ni är så att ni kan prata igenom det. Vill hon inte ens prata om det är hon bortkastad tid och ingen som är att hålla kvar vid enligt min erfarenhet

crystalguurl
2015-06-01 20:46
#4

Åh, har nästan samma problem. Har en i klassen och hon är ibland jätte snäll och rolig, andra sekunden blev hon elak och sur. Man går på det ibland och bara, okej hon är snäll nu. Sen blir hon en djävul.. Hände tex. Idag, vi skulle träna på lekar till Onsdag. jätte snäll sen ville jag till mina riktiga kompisar och hon ropa "Hallå vart ska du?!" "Till mina kompisar, vi har ju tränat klart?" "Jaha!? Gå och lek då" Låter kanske inte så illa men, det har hänt värre saker..


Victoriastel
2015-06-02 15:39
#5

Jag sa faktiskt det till person B att det är väldigt tråkigt att det slutar såhär när det är en vecka kvar av skolan. B hade sagt det till A och A hade då sagt att hon nt brydde sig om mig. Men om hon nu inte bryr sig, vrf går hon runt och är så sur hela tiden? Löjligt…

Upp till toppen
Annons: