Annons:
Etikettmode-och-skönhet
Läst 1231 ggr
powerade
2015-06-02 16:48

måla naglar

nu ni mina små lucklingar;) nu ska ni få komma med lite tips hur jag ska måla naglarna, är helt lost å vill inte bara ha en enda tråkig färg liksom. Helst inget jätte avancerat;) ni får gärna lägga upp nån bild eller så får ni bara skriva:D

Annons:
DiamondIce
2015-06-02 16:50
#1

http://naglar.ifokus.se/ Finns massor av tipps, kolla runt lite bara så får du massor av inspiration ska du se 😉

powerade
2015-06-02 16:53
#2

hehe jar vart där förut, mest bara nagelfreaks där typ haha ssom gör asfina naglar så försök mman så blir man typ asdeprimerad för.mitt blir så fult xD tänkte de kunde va lite kul få lite tips härifrån:D

NordicSunset
2015-06-02 18:32
#3

Leopardnaglar. Ganska lätt och fint!

Be the best version of you.

  • Zoella
hannaj98
2015-06-02 18:43
#4

Det finns ju "cracking" nagellack, tycker jag kan bli rätt snyggt, och det är enkelt. Eller så finns det ju de med magnet som gör mönster i lacket, också väldigt enkelt.

Annars finns det ju mallar med fina mönster som man kan måla med om man tycker det är svårt att måla på fri hand. Alltså om man vill ha former eller figurer i en annan färg ovanpå det vanliga lacket. 

Sen kan man ju också måla 2 olika färger halva nageln i ena färgen och andra halvan med en annan färg, om man gör det diagonalt kan det bli riktigt snyggt. Menar typ såhär. Jag brukar först måla hela nageln med det ljusaste av lacken jag tänker använda, sen sätta en tejpbit tvärs över nageln, när det första lagret har torkat, och måla med andra färgen så det blir rakt och fint. 

Kaviar nagellack finns ju också, ganska coolt tycker jag. 

Eller fransk manikyr, man kan ju göra det med andra färger än de "vanliga" fransk manikyr färgerna. 

Det var de olika sätten jag kom på som är snygga men enkla. 🙂

Det finns även en helt egen sajt här på iFokus för bara naglar, därifrån kanske du kan få lite inspiration också 🙂

ostbollen
2015-06-02 18:50
#5

Om du vill göra något fint men enkelt skulle jag rekomendera att måla alla naglarna i en enkel färg tex rosa FÖRUTOM ringfingrarna. På de målar du istället tex vit med glitter eller små prickar. Super fint och enkelt!

powerade
2015-06-02 20:40
#6

#4 kaviar nagellack? huh?:p men tack för tipsen hörrni;D

Annons:
hannaj98
2015-06-02 20:43
#7

#6 Det här är kaviar lack 😉

[Tilde]
2015-06-02 21:00
#8

Ombrenaglar i 2-3 färger? 🙂

powerade
2015-06-02 23:25
#9

#7 aha tack hihi aldrig hört just kaviar förr; ) #8👍

Flöffo
2015-06-03 17:02
#10

Kolla på jätte många YouTube videos, finns super många enkla nagelmönster och bra tips. Så här gör man ombrenaglar som #8 troligen syftade på. 

Här finns lite annat om du inte redan sett dem:

https://www.google.se/search?q=ombre+nails&espv=2&biw=1366&bih=667&site=webhp&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=BRZvVdHdBoKcsAHmpIOQDg&ved=0CAYQ_AUoAQ#tbm=isch&q=easy+nail+art+step+by+step

//Flöffo

Upp till toppen
Annons: