Annons:
Etikettkärlek-och-förälskelser
Läst 870 ggr
ljungensjenka
2015-06-03 16:16

Vill inte bli olyckligt kär, igen

Jag har gått och blivit lite förälskad i en kille i min klass och vi kommer skiljas åt till hösten då vi börjar på gymnasiet (olika linjer-samma skola). Har skrivit lite till honom men grejen är den att han är en ganska "formell" och "strikt" kille även om han skämtar mm. Så knappt några smileys och sånt vilket gör mig osäker på om han tycker jag är störig eller om han skriver så till alla. Inte haft ett förhållande på över 10 år… Är 15 år gammal och vet inte hur man gör. Vill inte berätta för mina tjejkompisar att jag tycker om honom då de kommer förstöra allt som skulle kunna hända genom att skämma ut mig. Så hur skriver man, snackar, beter sig rent allmänt? Jag är relativt blyg så hade fördragit att skriva (tills man lär känna varandra bättre) och vi hänger i olika "gång" i skolan så kan inte direkt gå fram till honom. Är kompis med de två tjejerna i samma gäng och känner typ alla killar utom just honom… Har dessutom varit (väldigt mycket) på G med en av hans kompisar för ca två år sedan. Vet inte om killar snackar om sånt och om han ser att jag beter mig likadant som jag gjorde då. Så ja :/

Annons:
Ravynsfair
2015-06-03 16:27
#1

Du är 15 år och har inte haft ett förhållande på över 10 år?
Förlåt men är du seriös? Har man förhållanden när man är under 5år?

I övrigt så kan du nog fortsätta skriva med honom och såsmåningom fråga om han vill hitta på något nån dag. 
Ni behöver ju inte vara ensamma, ta med några vänner och ja, hitta på nåt :)

Vänliga hälsningar Sanna. 
Medarbetare på Blandrashundar, HBT & Socialt stöd.ifokus Sol

ljungensjenka
2015-06-03 16:31
#2

Ja är seriös, där jag bor har man förhållanden/ är ihop redan på dagis. Men tack

Ravynsfair
2015-06-03 16:33
#3

#2 men så är  det ju överallt men inget jag skulle räkna som "seriöst" förhållande. 

Man var ju lite kär i vemsomhelst och var tillsammans med sjuttioelva. 

Men ja, fortsätt skriv, ställ frågor och ja, visa att du vill vara hans vän :)

Vänliga hälsningar Sanna. 
Medarbetare på Blandrashundar, HBT & Socialt stöd.ifokus Sol

Florrpan
2015-06-03 16:38
#4

#2 Ursäkta, men du vet uppenbarligen inte vad ett förhållade är. 

Kämpa på, fortsätt kommunicera med han, visa att du är intresserad. I er ålder kan det vara svårt, och han kanske inte vet hur han ska bete sig själv eller ens fattar att du är intresserad. Bara att fråga han rakt ut om han vill hitta på något någon dag.

Varför skulle dina vänner skämma ut dig?

ljungensjenka
2015-06-03 17:05
#5

#4 för att de skulle mycket väl kunna knuffa in mig i honom, medvetet eller på annat sätt visa att jag borde vara med honom…

Florrpan
2015-06-03 17:32
#6

#5 Det är väl inte fel med det? Utnyttja situationen isf.

Annons:
Ravynsfair
2015-06-03 17:40
#7

#5, säger samma som #6, utnyttja situationen, skratta och bjud på dig själv lite även om du dör inombords, passa sen på att börja prata med honom för du kommer garanterat ha hans uppmärksamhet ändå. 😃

Tro mig, både jag och #6 vet vad vi pratar om, haha! 😂

Vänliga hälsningar Sanna. 
Medarbetare på Blandrashundar, HBT & Socialt stöd.ifokus Sol

ljungensjenka
2015-06-05 15:24
#8

Uppdatering: Var på en fest igår med alla 9:or på skolan som en gemensam grej. Självklar var då även Han där. Vi var några av de få som inte blev dygnraka då ingen av oss rörde alkoholen överhuvudtaget. Så vi stod tillsammans och snackade en del och skrattade åt alla fulla. Sen tog jag mod till mig och fick bort honom från gruppen och vi pratade då enskilt. Så jag mer eller mindre undrade om han ville träffas under sommaren och sa att jag är attraherad av honom. Sen skrev vi lite till varann under natten och han föreslog picknick någon gång! Har vågat skriva en del till honom under veckan men trodde inte att det skulle gå såhär :D

Gaara
2015-06-05 16:53
#9

#8 Vad bra att du tog mod till dig! Och starkt att avstå alkohol i din ålder! Många pluspoäng till dig tycker jag. :) Hoppas det går bra med killen. :)

ljungensjenka
2015-06-06 09:52
#10

#9 Tack! Känns som att jag övervunnit en del av min blyghet :D Alkohol är inget som intresserar mig överhuvudtaget och blev så himla glad att han tyckte likadant fast att flertal av hans kompisar drack.

Upp till toppen
Annons: