Annons:
Etikettmåste-skriva-av-mig
Läst 1119 ggr
[Stockholmsbruden]
6/3/15, 6:01 PM

Hjälp, skalar på naglar

Har länge tänkt på o skriva inlägg är, jag har ett problem. Jag skalar av mina naglar. Inte biter. Inte klipper. Skalar. Med händerna, ingen annan i hela världen gör ens det? Har gjort det sen jag var liten. Nu är jag snart tonåring och vill sluta, vill ha lite längre nalar iaf. Med skalar menar jag alltså typ river av doom med händerna. Ligger ofta och gör de när jag ska sova, eller tom. I skolan. Efter sommarlovet ska jag ha slutat, det har jag bestämt mig för. Jag vill helt inte köpa illaluktande sprayer och så för att sluta, finns lixom bara saker som är dyra och funkar för folk som biter på naglarna.

Annons:
Jonniis
6/3/15, 6:09 PM
#1

Ajdå, det lät oskönt, har du någonsin fått ont av det? Annars kanske du till en början kan "tejpa" (plåster, kirurgtejp eller liknande), dina naglar, nån åt gången eller måla dom eller på annat sätt göra dom fina så du helt enkelt inte vill förstöra dom?


Rumblebee
6/3/15, 6:10 PM
#2

Jag petar naglar som jag kallar det för. Både på tår och fingrar. Gör du det utan anledning? För då går man försöka att kontrollera sig, med eller utan hjälp av produkter. Kanske kan du prova att sova med tunna handskar till en början? Själv gör jag det när jag har tråkigt eller mår dåligt psykiskt. Är det på grund av tristes så får man försöka att hitta något annat att sysslelsätta händerna med.

Frosstis
6/3/15, 6:29 PM
#3

jag river också på naglarna o har gjort det så länge jag kan minnas, vill också sluta. river mest om det kommer upp en flik liksom

Facie
6/3/15, 10:06 PM
#4

Haha, jag gör det också! Även på sidorna/nagelbanden tyvärr. Jag gör det främst när jag är stressad eller orolig, så under "lugna" perioder kan naglarna se bra ut. Men oftast inte. 
Hjälper dock att ha akrylnaglar, haha :)

Pretty wise //

Whippet
6/3/15, 10:26 PM
#5

#3 Gör exakt så jag också! Bet på naglar i ca 5 år sen har jag lyckats sluta utan några dyra Sprayer utan bara tänkt, NU ska jag sluta fler gånger och det gick bättre och bättre nu har det gått ett år och har aldrig bitit naglar! Men nu pillar jag bort flikar, (Kan bero på att man inte kan bita naglar med tandställning också haha, men fick ju det i början av detta året) 🤓 Sorry för OT Ts

I'm out Vilar huvudet i handen

[SisselaJ]
6/3/15, 10:47 PM
#6

Jag rev också av mina naglar så fort jag kunde förr. Men sen började jag fila dem för att förhindra sprickor (de är ju omöjliga att låta bli att riva) och sen måla på nagellack. Detta hjälpe mig för jag helt enkelt tyckte de blev för fina för att riva av! Nu, efter ett par år av mindre vattenexponering och noga omhändertagning är mina naglar längre, finare och starkare än någonsin. :) 

Det är en dålig vana helt enkelt, testa att hitta något annat att pilla på eller försök att sköta om dem så pass mycket att det inte finns på kartan att riva av dem!

Annons:
[Lindis123]
6/4/15, 7:25 AM
#7

Jag skalar inte naglar, men jag måste alltid ha någonting i handen att hålla på med, annors blir jag stressad. Typ nedre sömmen/fållen av min skjorta. Eller en dragkedja. Kanske du kan hitta något annat att hålla på med som du kan göra när du är orolig/stressad?

Anonym_Girl
6/4/15, 10:21 AM
#8

Jag liksom "river" också på mina naglar och nagelband. Så mina naglar är alltid jätte korta och flagiga om runt mina naglar är det allt torr hud och sår. Jag avskyr det men kan inte sluta.

[Stockholmsbruden]
6/9/15, 12:45 PM
#9

Vill höst inte tejpa, då kommer alla fråga varför jag har tejp. Tror inte det är stress. Skönt att andra också gör det. Har provat att gjort dom så fina det går men de är så korta , hjälper inte heller..:/ Tips?

Jamie+Engla
6/9/15, 2:47 PM
#10

TS, bygg på dem. Svårare att riva av och då kanske du slutar? Funkade för min mamma som varit nagelbitare i 30 år. Byggde på under 3-4 månaders tid och när de väl var borta hade hon slutat bita och kunde ha långa naturliga naglar. Bra tycker jag som gärna målar och designar på naglar ;-)

Välkommen till kennel Fashion Star
Medarbetare på Hundutställning

[Stockholmsbruden]
6/14/15, 10:36 PM
#11

Vadå bygg på dom??

powerade
6/14/15, 10:43 PM
#12

be någon säga åt dig när dom märker det å försök tänka att du inte ska göra det.. jag har inget fuffens med naglarna utan med håret.. försöker tänka ja inte ska.. men ibland gör jag de sen bara nej jag ska inte… tar det nån minut så gör jag samma sak igen hehe bara försöka försöka försöka:)

Jamie+Engla
6/15/15, 11:24 AM
#13

#11 Bygg på med gelé eller akryl. Mer info om de hittar du på Naglar iFokus.

Välkommen till kennel Fashion Star
Medarbetare på Hundutställning

Annons:
Upp till toppen
Annons: