Annons:
Etikettövrigt
Läst 880 ggr
[Tilde]
2015-06-04 11:04

Huspassning?

Jag ska passa ett främmande hus i ett vecka. Familjen ska på semester och behöver någon som passar deras 4 katter och 2 hundar - en liten terrier och en rottis, så jag ska bo i deras hus i en veckas tid (fick även låna bilen, fast jag har inget körkort, haha). Ska dit på besök med min sambo nu på lördag, annars känner jag inte till varken familjen eller området.

Har ni passat ett hus förut? Hur var det i så fall? Tycker det känns konstigt att bo i någon annans hus bara sådär. 😛

Annons:
smellcaramell
2015-06-04 23:37
#1

så länge sängen är nybäddad tycker jag det är okej, har passat stallägarens hus+djur några gånger och när man väl är ensam är det helt okej! tog ett tag innan jag fick igång tvn bara så att jag fick något att göra ;)

[Tilde]
2015-06-05 18:31
#2

#1 Haha :) Tror absolut de ger mig en nybäddad säng! Blir nog lite svårt att känna sig som hemma kanske. Eller vad tyckte du?

thea_thea
2015-06-05 19:57
#3

Sätt dig vid tvn och träna lite med hundarna, lek med katterna och tänk att du är på ett hotell!

[Tilde]
2015-06-05 21:04
#4

#3 Ja hundarna kommer jag att leka och träna med mycket :) Vet inte hur katterna är, men antar att jag får fullt upp med 6 djur, haha

Ska också ha med min dator så jag kan kolla på Netflix :)

smellcaramell
2015-06-06 02:00
#5

#2 jo man känner sig ju inte riktigt hemma men det brukar ju ändå gå bra :) men jag blir rätt rastlös och när jar är husvakt i stallet finns det inte så mycket att göra då de fixar allt innan de åker, det enda man kan göra är typ att fodra, vattna, ta in hästarna nån gång under dagen och komma ihåg att släppa ut hunden på morgonen o in när man lämnar gården/ska gå in för kvällen, men rätt mycket dötid! Men då är ju hunden som sagt lös ute hela tiden o gör lite som hon vill :)

[Tilde]
2015-06-06 11:23
#6

#5 Ska dit ikväll och se hur det bor så blir det lättare att se vad man kan göra. 🙂 Sen vill jag gärna kolla området. Blir så skumt att bo där utan min sambo och vår egna hund också, haha. Sambon har massa examensprov och vår hund hatar katter så det funkar inte så bra. :(

Annons:
Upp till toppen
Annons: