Annons:
Etikettkropp-och-själ
Läst 1101 ggr
Elinmatsdotter
6/4/15, 11:59 PM

finansierar mensskydd

Läste tråden om hur, när och om man berätta för sina föräldrar att man fått mens och fundera över vem som betalar skydd för er. När jag bodde hemma betala mina föräldrar sen när jag fick jobb så börja jag köpa själv men ber jag om jag e hem om så kan dom fortfarande köpa om dom ska in till stan.

Annons:
[134643]
6/5/15, 12:03 AM
#1

Jag betalar själv, har mitt studiebidrag själv så skulle kännas knäppt om min mamma betalade mitt mensskydd när jag betalar allt annat förutom mat och hyra haha. Hon betalade väl typ i början dock, vi hade helt enkelt en låda med bindor/tamponger som jag kunde ta av om jag ville så fyllde hon på :)

smellcaramell
6/5/15, 12:03 AM
#2

beror på, när jag bodde hemma kunde jag säga till mamma att jag behövde köpa bindor o åka med henne på ica, var jag på stan o hittade billiga någonstans köpte jag osv. Nu sätter mamma o pappa in pengar på mitt ica kort så jag handlar alltid sjölv, dock är det olika var jag handlar. Men har två "bigpack" med bindor hemma nu o det räcker länge nu när jag bara har mens 3-5 dagar var tredje månad.. Innan jag börja med p-piller gick det 1.5-2 paket bindor/mens och jag hade 14 mensfria dagar/cykel..

Halcyon
6/5/15, 3:07 PM
#3

Vi har en låda hemma, men behöver jag nytt brukar oftast mina föräldrar betala. Dom säger ofta om vi är och handlar och jag tar ett bind- och/eller ett tampongpaket "lägg det här i korgen, du ska inte behöva betala sånt där som du inte kan rå för" haha. Men är jag på stan elr nått så brukar jag passa på och bara köpa, inget mer med det liksom.

we're always chasing that paradise

hund_katt
6/5/15, 3:35 PM
#4

jag vågar inte köpa xD isåfall på apoteket skulle jag våga.. men dom är typ dyrare där än på andra affärer och har inte dom jag brukar använda… men mamma köpar allt. har köpt själv en gång då jag fick mens när jag var hos pappa(när mensen var oregelbunden, den börjar bli mer regelbunden nu..) och då gick jag sent på kvällen några minuter innan coop stängde(dom har öppet sent, till 23:00) då jag tänkte 'det är ju inte ås många där'.. tyvärr så var det ju jättemånga där! just bara för jag skulle köpa bindor… har aldrig varit så många där vid den tiden innan… sen var det en kille i kassan, också jobbigt… som tur va så finns det snabbkassa, och det var ingen kö där, så då gick jag dit. men tog typ 10 minuter innan jag kunde betala xD var lite diskret och försökte att inte gå nära trosskydds-delen förrns jag bara kunde ta ett paket och betala, alltså när det var lite folk vid kassan. låtsades att jag kollade på hårfärger och sånt xD

men sen är jag bara 14 år så kanske inte så konstigt… jag är inte så mycket för att dölja att jag har mens, asså går inte runt och säger typ 'jag har mens' eller så, eller om  någon idiot i skolan skulle fråga 'har du mens?' så svarar jag inte ja utan säger bara 'varför vill du veta?'. men att köpa är fortfarande typ… läskigt.. är det ingen annan vid kassan och det är en tjej i kassan så kan jag nog köpa. men inte annars.

men mamma köper. vi har en låda med sånt där det bara är att ta ifrån. dock är mamma dålig på att fylla på, så måste alltid säga till henne att fylla på xD typ alltid slut när jag får min mens… men nej, jag köper inte trosskydd själv :)

Black Veil Brides ~ Slipknot ~ Three Days Grace ~ Falling in Reverse

Scorpio97
6/5/15, 3:54 PM
#5

Mamma brukar köpa åt mig, oftast säger jag till henne att dom snart är slut eller helt enkelt skriver upp det på inköpslistan. Men är jag på ica och handlar något, och kommer på att bindorna snart är slut så köper jag. Tycker inte det har så stor betydelse.


//Jessie

Jazmin1e
6/5/15, 4:40 PM
#6

När jag bodde hemma så köpte jag själv eller tog min mammas.

Annons:
[Tilde]
6/5/15, 6:54 PM
#7

Mina föräldrar betalade, men sen började jag med p-piller som jag betalade för själv och dessa gjorde så jag inte får mens. Så ja, de betalade helt enkelt tills jag valde ett annat "mensskydd". 😛

Jojaton
6/5/15, 8:12 PM
#8

När jag bodde hemma betalade mina föräldrar, det var inget jag någonsin behövde fråga eller be om, mamma såg (ser) till att det alltid fanns hemma för mig och min syster :) Nu bor jag ju själv så nu får jag ju betala det själv.

Johanna - Instagram

[Tuulikki]
6/7/15, 2:11 PM
#9

Jag har flyttat hemifrån och har ingen mens, haha. Men om jag skulle behöva skulle nog min sambo köpa, det är oftast han som handlar. Det hade fått gå på matkontot😛

powerade
6/7/15, 2:34 PM
#10

Mamma som köpte förut när jag inte fick mitt barnbidrag, men nu betalar ingen:)
Menskopp för 300 engångskostnad kändes riktigt värt:)

Elinmatsdotter
6/7/15, 7:25 PM
#11

Håller med om menskopp lätt bästa investeringen i mitt liv 😀

Whippet
6/7/15, 7:32 PM
#12

Mina föräldrar köper mina en så länge.

I'm out Vilar huvudet i handen

[Marsvinspluttochkaninsele]
#13

Mamma köper ibland och oftast får jag pengar har mens långa perioder pga o-spruta :/ men lär bli mer av p-staven sen om jag byter :/ Har tyvärr för liten ekonomi allt går till räkningar faktist typ lite kvar men det går till ciggen :/

Annons:
Upp till toppen
Annons: