Annons:
Etikettövrigt
Läst 707 ggr
Linneahorse12
2015-06-05 12:25

hylla lärare !

Har under dess två terminer i 7an haft en underbar SOlärare. Det har varit något alldeles speciellt med henne. Bara hennes närvaro får mig glad. Hon har , utan att veta om det, betytt så mycket för mig. Vet inte rikigt hur men hon har förgyllt mina dagar i skolan. Har haft en självskadebetende länge nu. Skolan har varit tyngde och har haft 0 engagemang meb på hennes lektion det räcker med att veta att jag har en lektion med henne. Så är jag angagerad och glad. Längtar nästan till hennes lektioner. Hon betyder väldigt mycket. Rejen är att hon inte ör i samma arbetslag som min klass till hösten och vi kommer inte att ha henne alls. Vill visa min uppskattning för henne. Tänkte skriva ett personligt brev men vill gärna ge något. Några tips ? Något som speglar en glad och engagerad person som sprider glädje utan att ens veta om det. En som betyder otroligt mycket för mig. Och så är hon så sjukt jävla vacker. Ni får gärna komma med alla möjliga förslag^

Annons:
Hoseok
2015-06-05 12:49
#1

Det första jag tänker på är blommor. Hitta ett par riktigt fina!

Loris M
2015-06-05 12:52
#2

Vad härligt det låter! Jag jobbar också som lärare (dock på universitet) och den absolut bästa presenten man kan få av sina elever/studenter är respons i form av mejl, brev eller muntligt. Det finns inget annat som slår det, jag lovar dig! Du behöver inte göra så mycket mer. Lärare har ett tufft jobb och det som oftast får mig att fortsätta kämpa är just studenter som visar sin uppskattning genom att berätta för mig vad de uppskattar hos mig som lärare. 

Om du ändå vill ge något så tänker jag på Willow Tree figurer. De är underbara tycker jag eftersom de har ett budskap som man kan välja utifrån personen som ska få den.  http://zendy.se/figurer De är tyvärr dyra, man som sagt ett personligt brev blir det bästa enligt min åsikt. 

Sen tycker jag att det är otroligt fint av dig att du vill visa uppskattning för din lärare. Jag fick själv ett mejl från en student för några dagar sedan som gjorde mig alldeles tårögd. Det är en underbar känsla att veta att man som lärare gör skillnad och det finns ingen present i hela världen som jag skulle vilja byta ut mot det här och liknande mejl. 🙂

Linneahorse12
2015-06-05 14:35
#3

#1 #2  Ska kombinera era idéer. Kom nämligen på världens bästa ide! Kommer helt enkelt att hålla ett kort lite tal på skolavslutningen. Kommer fråga efter en mick och berätta inför hela kyrkan (inkl läraren) hur mycket hon betytt och att hon är uppskattad av många. Sedan förmodligen om hon gillar talet, ger jag en blomma och en kram ^ låter det bra tycker ni ?

Loris M
2015-06-05 15:05
#4

#3 Åh det låter underbart! 😍Hon kommer att älska det! Lycka till!

[Tilde]
2015-06-05 18:55
#5

#3 Låter jättefint! Jag hade nog själv skrivit ett brev/kort att ge med en blombukett, men så vill jag heller inte prata i mikrofon inför så många främlingar, haha

Linneahorse12
2015-06-05 22:37
#6

Mhh kollat upp detta och går tydligen inte att genomföra -.- Får väl skriva ett brev och ge en blomma eller liknande ^

Annons:
Upp till toppen
Annons: