Annons:
Etikettövrigt
Läst 1417 ggr
[Tilde]
6/6/15, 10:17 PM

Era planer för sommarlovet?

Vad ska ni göra nu i sommar? Åka utomlands? Slappa hemma? Vara i sommarstugan? Festival? Sitta framför datorn? 😃

Annons:
Fridaaaa
6/6/15, 10:20 PM
#1

Mest hemmasaker.Sambon jobbar och tja finns inte pengar till att åka någonstanns. Ingen möjlighet med djuren heller för den delen. Så blir att njuta av sommaren :)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

tötenöten
6/6/15, 10:26 PM
#2

Om jag ändå hade planer, eller pengar till planer som är roliga 😢

Värsta med att bo i norra norrlands inland, ALLT kostar jättemycket pengar ):

Råttor, råttor och lite mer råttor!Hjärta

Whippet
6/6/15, 10:26 PM
#3

Ska till Stockholm, sen vidare uppåt landet, kanske in i Finland hjälpa min farmor och farfar att flytta från en stuga i Finland då. Givetvis ordna pass och allt sånt till hunden ifall vi skulle åka in i Finland. efter det ska man väl vara hemma vara med kompisar, grilla ofc, tälta, åka till Liseberg, och njuta av den härliga sommaren, om den nu kommer.. har inte varit någon sådär riktigt varm sommardag i år, bara runt 22 grader…🤓 Ska nog hänga vid datorn mycket också, och va med mina små pälsklingar OFC!!! 😍❤️ hehe.. 😎

I'm out Vilar huvudet i handen

Flöffo
6/6/15, 10:41 PM
#4

Min mormor och morfar ska komma till oss från Ryssland och bo hemma hos oss med vår hund Willy medans vi reser bort. Vi ska till en annan stad i Ryssland där våra släktingar från pappas sida bor. Vi ska i alla fall stanna där i några dagar och fira min pappas födelsedag, utöver det vet jag ärlig talat inte vad jag ska göra där… de bor på landet, så jag får väl hjälpa till med trädgårdsskötsel och djuren eller något. Senast jag var där var jag 5 år, därför minns jag inte alls hur det var. Varmt och kvavt är det åtminstone. 

Jag vet inte hur länge min mormor och morfar kommer stanna, men antagligen hinner jag umgås med dem i några dagar i alla fall. Efter det ska jag åka på hundläger i tillsammans med Willy . Däremellan fyller min kompis år så vi ska nog fira henne någon gång och gå på Liseberg eller något. Utöver det har jag inget mer speciellt planerat. Jag ska nog bara göra vanliga vardagssysslor som jag brukar göra: läsa, teckna, plugga se på film och umgås med min kompis och min hund… och äta en hel del glass, det är något som är säkert. 🙂

//Flöffo

powerade
6/6/15, 10:52 PM
#5

bara va hemma å tråka sönder.. sen jobba 3 veckor:/

Stortroll
6/6/15, 11:32 PM
#6

slappa och sova, sen ska vi till Göteborg i tre dagar också…

Titta gärna in här ---> Min blogg

Annons:
JoannaLi
6/6/15, 11:34 PM
#7

Jag ska jobba i slutet av sommaren, packa inför flytten till skolan till hösten, vara med alla kompisar som jag lämnar här hemma när jag flyttar, och om jag har riktig attans tur - lära känna och träna med nya vovven! Iiih!

Stortroll
6/6/15, 11:40 PM
#8

juste, rida mycket!

Titta gärna in här ---> Min blogg

[Howres]
6/6/15, 11:58 PM
#9

Åka till Spanien, fylla år, ridläger, bada med hästarna, Liseberg, släktträff i Krakow och såklart rida och mysa med alla mina älsklingar

smellcaramell
6/7/15, 12:13 AM
#10

jobba 97% vecka 25-30 sen jobba 100% vecka 31-33 o sen är väl sommaren typ slut ;) nä men ska väl försöka va i stallet massa också, vara lite barnvakt o såntdär :)

Birkis
6/7/15, 12:43 AM
#11

Jag planerar att gå mellan min stuga och det vanliga huset. Kommer bli ca 5 mil. Så ska jag hälsa på pappas familj i Småland och hjälpa till i stugan med slåtter och måleri.

// Birkis

JoannaLi
6/7/15, 1:12 AM
#12

#8 Men gud, det glömde jag också att skriva! Har jag riktigt tur får jag äntligen börja köra min ena medryttarhäst också! 

#9 Åh, Krakow <3 Jag precis därifrån, och redan på planet hem ville jag bara vända om och åka tillbaka. Vilken underbart vacker stad. Jag är helt sjukt avis!

[RC1393]
6/7/15, 11:54 AM
#13

Utlandsresa är redan avcheckat, kom hem ifrån Barcelona i fredags. Var en språkresa med klassen så nu har jag skämt ut mig genom att säga gracias (tack) till den svenska personalen på Arlanda…

Jag ska jobba stor del av sommaren och så ska jag på två kaninuppvisningar, den första till helgen. Jag ska visa kaninhoppning och olika raser på dessa. Kommer nog också åka på några hopptävlingar med dem.

Det kommer bli mycket ridning i sommar också, men också körning då jag har ett gotlandsruss som ska tränas och uppfostras. Lär nog åka på klubbens dressyrtävling i augusti och jag ska rida fälttävlan i början på juli. Nästa vecka blir det träningsläger hoppning och dressyr+ träningstävling i bägge discipliner. 

I övrigt ska jag vara i stugan där jag ska bada och fiska, jag hoppas på bra väder för detta!😍

Annons:
[Tilde]
6/7/15, 12:07 PM
#14

Verkar som de flesta har riktigt mysiga planer! 😃 Även att bara vara hemma kan vara skönt. Man kan ju slappna av i trädgården (om man har en  trädgård) eller göra utflykter i ens egna stad. :)

Jag ska vara husvakt i en vecka och passa två hundar och fyra katter i deras hus. Sen ska jag åka till Kroatien med sambon, 10 nätter på två olika ställen 😍 Efter det ska jag passa hundar under nästan hela juli (och grannens marsvin - ja tyvärr har de bara ett efter det andra dog…). Så ska vi hålla i en grillfest också, förmodligen åka upp till sambons familjs sommarhus någon gång. Sen ska vi till Sverige och hälsa på min familj i augusti. 🙂 Det ser jag nästan mest fram emot för jag saknar dem så himla mycket. 🌺

Den tråkiga är dock att jag ska plugga under sommaren… Men men!

Scorpio97
6/7/15, 3:23 PM
#15

Jobba tre veckor, sen ska hela familjen till Kolmården i juli. Annars tänker jag bara sova och bada (:


//Jessie

Frosstis
6/7/15, 6:52 PM
#16

Jag ska jobba i 2 veckor, åka till england i 1 vecka ungefär till min kompis och sedan åker vi hem till mig i en vecka, åka till spanien en vecka, vara med kompisar och hitta på roliga saker som att bada mitt i natten, vara ute mycket, åka luftmadrass i vattendrag, gå på liseberg 4 gånger, gå på one directions konsert, och sen vill jag försöka hitta på någonting spontant som att åka till öland eller något sånt men min sommar e så uppbokad så har inte så mkt tid. ska även gå på mycket fester

Ellys
6/7/15, 9:44 PM
#17

I stort sett kommer jag inte resa runt så mycket. Men, jag kommer att: åka till Gotland (för första gången), hälsa på släkt, kanske åka till Västkusten, passa hund och ridläger i tre dagar. Det är det enda som i alla fall är någorlunda planerat. Brukar bli ganska spontana saker på mitt sommarlov :)

Afturelding
6/7/15, 9:47 PM
#18

Jag börjar sommaren med att åka ner till Lund och senare Köpenhamn imorgon 🙂Jag kommer åka tåg mellan 09 och 15.30, men äsch. Jag ska umgås med min bästa vän och gå på Marilyn Manson. Sen åker jag vidare till Dalarna, och sen ska jag till sörmland och mina föräldrar för att fira min bror som fyller 20. Sen har vi bröllopsdag då vi ska göra något kul, har inte bestämt vad än. Och sen ska vi på pride veckan efter det.

Men sen, sen ska jag ta det lugnt 😉

/Rebecca
Sajtvärd på kladsomnad.ifokus.se
Medarbetare på fantasy.ifokus.se

luckydragonriderkin
6/7/15, 9:47 PM
#19

Jag ska till Japan i 4 veckor!

I like to draw *u* Skicka ett DM om du har några frågor C:

Kadoor
6/7/15, 9:50 PM
#20

Kanske ska gå på Pride nästa vecka, om min kompis kan då. Sen ska jag försöka umgås med kompisar, åka ner till min faster ett tag och även min farfar. Annars vet jag inte, har typ inte planerat så mycket haha…
Blir väl mycket Game of Thrones också! Och ska försöka hitta något sommarjobb, kanske lite sent men får försöka åtminstone. Får jag inget är det väl inte hela världen, antar jag. :P

- Bring Me the Horizon, Guns N Roses & AD/DC är bäst -

Annons:
Wenniz
6/7/15, 9:56 PM
#21

Jag ska för första gången på flera sommrar inte jobba, denna sommar utan jag ska rehab träna i vatten hela sommaren p.g.a operationen jag gjorde i min arm i vintras. :) Annars blir det bara slappa, ska förmodligen vandra, träna/tävla hundar och sedan ska jag en sväng till Öland samt Falkenberg. :)

  • Nederlandse Kooikerhondje & Australian Cattledog -
[Tilde]
6/7/15, 10:00 PM
#22

#19 Åh gud vad kul! Var i Japan? :)

luckydragonriderkin
6/7/15, 10:05 PM
#23

#22 först Tokyo, sedan Yamaguchi :-) lite söder om Tokyo, om jag minns rätt. Jag ska på scout Jamboree = en massa scouter från hela världen samlas och vi har som ett gigantiskt läger i två veckor. Men innan det turistar vi lite i landet i två veckor i mindre grupper(obviously, lite jobbigt att hitta en resturang som har plats för hela världens scouter!) ;-)

I like to draw *u* Skicka ett DM om du har några frågor C:

[Tilde]
6/7/15, 10:33 PM
#24

#23 Jaha, vad intressant! 🙂 Lagom avis! haha Tokyo är jättehäftigt ju!

Moalinn
6/8/15, 12:00 AM
#25

Feeeestival! 😃 Ska vara volontär och är otroligt taggad. Kommer jobba 8-14 så har typ 12 timmar på festivalen och missar inte mycket så det blir ändå feeeestival!

Annars har jag inget planerat. Vet att jag är fast hemma i tre veckor när mor och syrran ska iväg så blir att jag får stanna hemma med djuren och även passa syrrans djur. Får väl bygga kaninbur då eller något.

Får hoppas att det blir någon sommar. Som det är just nu ser det inte speciellt ljust ut.

Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto

[Marsvinspluttochkaninsele]
#26

Vara hemma en hel del själv men när väl gubben har ledigt ska vi hitta på något kul för att fira min 19 års dag

Upp till toppen
Annons: