Annons:
Etiketthobby-och-fritid
Läst 4200 ggr
Fridaaaa
2015-06-07 15:24

Vad kan man göra i sommar?

Senaste somrarna har jag jobbat men iår blir det bara lite vikariat och mycket ledighet. Vad kan man hitta på? Sambon jobbar mycket så saker som kan vara roliga själv, med hundarna och som inte direkt kostar något :)
Marknad ska vi på 👍

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Annons:
[Marsvinspluttochkaninsele]
#1

Vara med djuren i två veckor då sambon jobbar sen vara med sambon och fira min 19 års dag i efterhand då vi har mer pengar. Sen ta det lugnt och samla alla krafter till skolan börjar då jag kommer gå vanliga dagar om det är möjligt

Fridaaaa
2015-06-08 17:49
#2

#1 Ja djuren kommer jag umgås med (såklart) dagligen 👍
Men lite sugen på att hitta på annat än det vardagliga 🙂

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

NoEnd
2015-06-08 18:09
#3

Hitta på något kul med ett gäng kompisar? :)

Fridaaaa
2015-06-08 18:19
#4

#3 De flesta ska jobba 😕 Eller så bor de för långt bort. Många av mina vänner har inte samma intressen som jag heller vad man gillar att hitta på.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[Lindis123]
2015-06-08 19:32
#5

Träna:)

Fridaaaa
2015-06-08 19:34
#6

#5 Som vilken träning? 🙂 Inte råd med gym och promenerar en hel del, kommer även att cykla mer och mer 👍

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Annons:
Calcifer
2015-06-08 20:24
#7

Gör en lista över böcker, filmer, serier eller spel du vill hinna igenom över sommaren. Speciellt om det är böcker går det ju att göra utomhus så man inte helt missar sommaren men är det dåligt väder går det ju att unna sig åt de andra grejerna utan att missa mer än spöregn typ. :P


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Fridaaaa
2015-06-08 20:26
#8

#7 Läser i princip aldrig,inte ro till det 🙂
Men filmer & serier var bra idé dem dagar det är kasst väder eller på kvällen 👍

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Rheen
2015-06-08 22:06
#9

Bestäm dig för att gå ut och länka X antal gånger i veckan, (jag vet, låter vääldigt lockande) eller då du cyklar, varför inte bege sig ut på en längre cykeltur? - och kanske få med en eller annan kompis, så ni kan övernatta i t.ex. Tält, för att sedan cykla hem igen. Alltså någon typ av cykelutflykt. Min fantasi är ju inte på topp i nuläget, men du kommer säkerligen hitta på en massa saker. c;

~ Rheen.

[EmmiieErixon]
2015-06-08 22:30
#10

Eftersom böcker inte kan få dig till ro så testa en ny sport, det ska jag göra i alla fall denna sommaren! 😃

 Jag har alltid ridit och hållit på med hästar hela livet men jag ska försöka mig på lite enklare cheerleading hemma. Typ börja smått med att hjula, göra volter och stå på händer och sådant jag typ knappt kan nu. 😛 Värsta momentet är väl att bli smidigare och gå ner i spagat och sådnat AJ! 😮 Haha men det ska bli kul att se om jag kan göra lite framsteg!

Calcifer
2015-06-08 23:04
#11

Iom att du inte läser, finns det något annat du kan göra ute när det är en fin dag? Ta en promenad? gå och bada? Lägga dig på en filt och sticka? Alltså det finns ju massor av möjligheter, men det tråkigaste (och det säger jag av egen erfarenhet) är när man upptäcker att helt plötsligt är sommaren förbi och man njöt inte ens av en enda eftermiddag liggande i solen eller promenerande i solen och verkligen bara tog åt sig all D-vitamin och uppskattade det.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Fridaaaa
2015-06-08 23:05
#12

#9 sover dessvärre inte i tält, mörkrädd också haha 😂 plus har djuren :) men smart idé annars :) #10 typ allting kostar här med olika sporter :(

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[EmmiieErixon]
2015-06-08 23:11
#13

#12 Fast man måste ju inte gå till ett speciellt ställe som kostar. 🙂 Jag kommer köra hemma med kompisar och med hjälp av youtube typ haha! Finns massor av roliga program och videos att följa. Och kommer filma mig själv så jag ser hur jag ser ut när jag gör alla rörelser (behöver man ju visslingen inte om man gör vanliga workout grejer kanske men aa) 😃 Om man sätter ett mål tex att springa ett maraton så blir det ju ännu roligare att bara ut och ränna i skogen lite! 👍 

Annars är ju youtube ett förslag, om man gillar att filma, redigera och vara teaterapa 😃

Annons:
Fridaaaa
2015-06-09 08:04
#14

#13 Fast sport för mig är till exempel fotboll, ishockey, ridning, innebandy och sånt 🙂  Hemmaträning med styrketräning och sånt räknar jag inte in till sportkategori men vi alla kanske tänker olika där 🙂

Jag är dessvärre ingen teaterapa, raka motsatsen xD Inte kul själv heller.  Men tack ändå 👍

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Calcifer
2015-06-09 09:26
#15

Det jag verkligen inte tycker du ska göra är att gömma dig inne dock. Man behöver verkligen D-vitamin även om det bara är långisar med hundarna eller sitta ute på en filt en stund per dag och lyssna på musik. När jag var yngre hatade jag värmen och gick nästan aldrig ut på sommaren och det ledde till att min depression blev värre. Det räcket ju med att man är ute någon timme om dagen bara och får sig lite sol. :)


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Fridaaaa
2015-06-09 09:29
#16

#15 Nej kommer vara ute så mycket som möjligt 🙂 Långis med hundarna när det inte är allt för varmt och så 🙂 Sommartid brukar jag vara ute minst 4-8 timmar/dag sammanlagt (om inte regnet öser ner hela dagen såklart) 👍 I solen eller skuggan. Men vill gärna hitta på något med, sällan ro att bara "sitta" så att säga 🙂

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Calcifer
2015-06-09 09:47
#17

Försök kom på något du gillar att göra och gör det ute om du kan. Även stillasittande. Allt från läsa till sticka till virka till måla till skriva osv. :)

Jag vet att jag la pussel ute på vår balkong någon sommar, även om det var små pussel och säkert pussel mer för barn på en bricka. Men ändå, jag fick nåt att göra för den sommaren bodde jag så långt från biblioteket att det hade tagit hela dagen att gå ner och hem. :)


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Fridaaaa
2015-06-09 09:50
#18

#17 Jadu kommer inte på så mycket som jag inte brukar göra direkt 🙂
Stillandesittande är mest spel och film/serier i så fall 🙂
Ja vi har en bit till biblioteket md,visst har bil men ändå hehe

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

fridarebecka
2015-06-09 10:08
#19

Jag ska iväg på en riktig långtur i skogen idag. Har gjort fika till mig själv och förberett något riktigt smarrigt till hunden. Så det blir en heldag i skogen med picknick, bara vi två :)
Annars kanske fjällvandra? Om du har något fjäll i närheten, annars kanske bara upptäcka några nya promenadvägar? Ta en buss nånstans och hoppa av var som helst och bara gå :) Ska du bara vandra några timmar så är det typ bara pengarna att ta sig dit som kostar. Första gångerna jag fjällvandrade så gick jag i gummistövlar :)

Fridaaaa
2015-06-09 10:12
#20

#19 Inget fjäll här 🙂 
Går ingen buss utanför vårat, måste ta mig 5 km innan jag kommer till närmaste buss. Men nya vägar och avstickare runt omkring brukar jag undersöka titt som tätt när jag har ena hunden med mig (hon som orkar gå långt) 👍

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Annons:
[EmmiieErixon]
2015-06-09 10:35
#21

#14 Nej nej asså jag menar att cheerleading är en sport, inte att träna hemma xD Men man måste ju inte sporta på sommaren för den delen häller. 😛 

Tälta vid någon sjö (om man gillar att tälta, vet ju inte riktigt) åka på typ rixfm festivalerna bara för att de är gratis och bara över dagen så hudarna inte blir lidande, eller ta med sig sin favvo serie ut i solstolen eller i skuggan under ett träd? 😃

Fast göra en bucketlist eller ta idéer från redan existerande och ha i sommar kan man ha med (superkul)! Då kommer man ut och gör lite bara för att det känns bra att bocka av 😃 Det måste ju inte vara något avancerat, typ om man är badkruka så kan man ha som mål att doppa sig i sommar! 👍

Fridaaaa
2015-06-09 10:38
#22

#21 Aaa missuppfattade xD

Ägeringet tält men ogillar att tälta xD Kan inte ha med hundarna heller på tältning :/ Ingen att tälta med heller så :/ 
Nja alldeles för mycket folk på rixfm festivalerna tycker jag sällan bra artister heller för min del ;) 

Badkruka är jag deluxe haha! Badade en gång förra sommaren haha xD det säger en hel del med tanke på hur varmt vi hade det då. Sambon skakade på huvudet haha

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[EmmiieErixon]
2015-06-09 10:42
#23

#22 Nja rixfm brukar inte vara en höjdare är mest där för sockervadden med sssch om det hehe 😃

Men en bucketlist kan väl vara kul då? Jag är med badkruka men har som mål att doppa mig OCH hör och häpna hoppa från 3an haha! 😛

Fridaaaa
2015-06-09 10:43
#24

#23 Haha 😃

Ja det kanske kan vara något, ska klura på det faktiskt 😉

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Calcifer
2015-06-09 11:55
#25

Ja du kan ju lära dig nya grejer hemma! Gå ner i brygga, eller upp i brygga. Hjula, osv. Eller se om du hittar några böcker du läste som yngre, för det finns absolut inget fel i att läsa barnböcker. Jag fick tillgång till mina Sune-böcker för första gången på över 10 år när jag flyttade in i den här lägenheten och ooooo ja, jag läste om de jag hade samlat på mig (var väl ungefär 25 stycken). Struntsamma om de är riktade mot barn liksom. Jag tänkte om du inte gillar att läsa riktigt långa eller så böcker så finns det absolut inget fel i att läsa om böcker du gillade som yngre. Eller serietidningar. Det viktigaste brukar vara att man kommer ut. Eller lyssna på ljudböcker om det mer är din sak. :D


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

oh-la
2015-06-09 12:20
#26

du kan ju alltid testa på något helt nytt, geocaching kanske. det kan du definitivt ha med hundarna på, du reggar en hittad cach via en app och vad jag vet är det helt gratis. till på köpet kan du ta med dig det om du åker nånstans och hitta cachar där också :)

Fridaaaa
2015-06-09 12:47
#27

#26 Testat Geocaching 👍 

#25 Nej jag kollar på barnfilmer med ibland, roligare än många "vuxenfilmer" i regel haha.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Annons:
[EmmiieErixon]
2015-06-09 13:59
#28

#25 Åh ja Siggeböckerna läste jag en sommar tillsammans med en kompis! Snacka nostalgi när man minns tillbaka på den fösta boken men fick som liten :D

[SisselaJ]
2015-06-09 14:42
#29

Vad är det du söker efter? En hobby? Dagsutflykter? Kreativa uppgifter? Fysiska utmaningar? Praktiska projekt? Någonting du gillar mer än något annat? Vad vill du få ut av det?

Fridaaaa
2015-06-09 14:47
#30

#29 Något att fördriva tiden och sysselsätta mig med i sommar 🙂
Som inte kostar en hel del pengar också 🙂

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[SisselaJ]
2015-06-09 15:32
#31

#30 jo men att "fördriva tiden" låter ju inte så kul? 😉 

Tänkte mer om du hade något mål eller något speciellt du ville få ut av sommaren?Eller om du har några intressen eller saker du brukar tycka är roligt? För att fördriva tiden brukar man (ialla fall jag) mest göra genom att vara spontan och ta dagen som den kommer. Planerar man saker vill man ju gärna att det ska vara roligt och något speciellt som man kan se fram emot. Så du kan ju svara på frågan i #29 så kan du ju ialla fall få mer relevanta alternativ.

Fridaaaa
2015-06-09 19:31
#32

#31 Beror på hur man ser det 😉 Fördriva tiden kan många gånger vara kul tycker jag 🙂

Nope inga mål med sommaren. Blev inget sommarjobb därav inget inplanerat. 
Mina intressen är främst djuren och fotografering men kan jag inte göra hela dagarna, blir lite enformigt med 🙂
Svarade på frågan i #30 som du ställde i #29: Att fördriva tiden, dvs hitta på saker på dagarna istället för att sitta och göra typ ingenting 🙂 Och inte bara gamla vanliga rutiner så att säga 🙂 Som då inte kostar. Eftersom sambon jobbar blir det mest själv eller med hundarna då många andra också jobbar i sommar eller ska åka iväg.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[SisselaJ]
2015-06-09 21:34
#33

Jo men t.ex gillar du praktiska projekt? Du kan ju måla om möbler eller fixa och dona hemma, kanske ordna något åt djuren då. Gillar du fysiska utmaningar kan du skapa mål som att kunna gå i en viss takt ev viss tid eller lära dig hoppa hopprep. Kreativa utmaningar, dokumentera din sommar i bilder och göra en fotobok/scrapbook. :) Har du någonting som du gärna vill göra i sommar eller det är bara för att fördriva tid?

Fridaaaa
2015-06-09 21:52
#34

#33 aa du menar så :) Är inte så pysslig av mig. Gillar att göra saker praktiskt men inte speciellt händig av mig hehe. Mål med promenad har jag satt upp :D ska gå.minst 1-1,5 mil i sträck :) men enda jag satt upp för i sommar förutom de gamla vanliga sakerna så att säga :)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Annons:
[SisselaJ]
2015-06-09 22:23
#35

#34 Ja precis mer sådana mål jag menar, det kan vara lite kul och motiverade de dagar man har tomt på idéer :) t.ex kan du ju ha som mål att bli mer händig, och skaffa spillprodukter och öva på med att snickra eller måla. Det är ju sånt som kan löna sig i framtiden också :) bra med promenad-målet!

Fridaaaa
2015-06-10 08:28
#36

#35 Måste införskaffa snickargrejer i så fall, har bara en hammare, så blir massa kostnader i alla fall :/ Inte råd med det i sommar dessvärre :(

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Halvdansken
2015-06-10 14:29
#37

Bli en bättre fotograf?

Hatar cancer och älskar vårlökar.

Fridaaaa
2015-06-10 14:33
#38

#37  Tränar nästan dagligen, testat olika funktioner mm 👍
Hade velat ha fler objektiv att utvecklas med men tja det får vänta.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[Lindis123]
2015-06-10 21:59
#39

Om du håller på med landskapsfoto kan du ju pröva att fota macro,porträtt, eller varför inte streetfoto?Eller tvärtom, vet ju inte vad du gillar att fota.

Fridaaaa
2015-06-10 22:05
#40

#39 Fotar natur och djur mest, tycker att det är roligast 🙂
Vad är streetfoto? Aldrig hört talas om.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

hamsterper
2015-06-11 21:27
#41

Jag har tänk lära mig shuffla i sommar ;) vi får väl se hur de går :') men du kan ju klippa gräset å sånt… haha skoja bara men prova att lära dig något nytt vettja! det finns massor av saker du kan lära dig hemma t.ex. dansa, sticka,virka och hålla på med växter (tipsar starkt om att skaffa bonsaiträd!så kul att sitta på kvällarna och lyssna på Roger Pontare samtidigt som man försiktigt knipsar av en gren, träden finns att köpa på olika affärer men jag köpte en av mina på en blomsteraffär som heter buketten ;)), sen så kan du fixa om hemma och pyssla lite typ klippa ihop tavlor å sånt ;) sen får vi hoppas på bra väder så att man kan va ute å sola ;) hoppas du får en bra sommar iallafall! :D

Annons:
Fridaaaa
2015-06-11 21:31
#42

#41 Sticka, virka, och sånt har jag inte tålamod till, tröttnar supersnabbt xD Blommor och växter är inte så stort intresse heller 🙂
Men tack ändå för tipset 🙂

Haha klippa gräset kommer jag får göra ibland 😉

Detsamma! 🙂

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

hamsterper
2015-06-11 21:32
#43

Gren, efter gren,efter gren, efter gren, efter gren, efter gren, efter gren, efter gren, efter gren.. blad, efter blad, efter blad,efter blad, efter blad, efter blad, efter blad singlar långsamt ner från det lilla vackra trädet på det lilla bordet, med saxen i handen fullt koncentrerad. Haha hitta något du vill hålla på med, jag hittade bonsaier ♡

Fridaaaa
2015-06-11 21:33
#44

#43 Ja jag har redan djuren och fotografering som intresse.
Men vet inte vad jag vill prova på eller göra mer i sommar utöver det jag brukar 🙂

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Halvdansken
2015-06-12 09:49
#45

Gå en kurs i nånting?

Hatar cancer och älskar vårlökar.

Fridaaaa
2015-06-12 10:44
#46

#45 De jag hittat som verkar roliga  kostar 😕 Inte så himla bra utbud heller, mest språk&danskurser 😕

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Nelley
2015-06-13 15:08
#47

#10 Du menar väl gymnastik.😃

[EmmiieErixon]
2015-06-13 17:45
#48

#47 Nope menar cheer! 😃 Men många saker i cheer kräver saker som även utövas inom gymnastik, så det är grymt bra om man gått på gymnastik tidigare men det har inte jag så jag får träna själv! 😛 Inte för att jag ska gå med i ett team nu på stört men det är en kul tanke att stäva mot! 😃

Annons:
NordicSunset
2015-06-13 20:42
#49

Bada!! :-)

Be the best version of you.

  • Zoella
thea_thea
2015-06-13 21:30
#50

Träna med hundarna, sätt upp ett mål som att kunna alla momenten i rallylydnad eller sånt och träna massvis.

Nelley
2015-06-14 01:21
#51

#48 Så du ska sitta och träna heja ramsor hemma också, för det är ju det i stort sett mer + fler gruppmoment såklart. Men om du ensam ska träna på din vighet och volter/hjulningar osv så är det ju faktiskt gymnastik. 😃Cheerleading är verbal organiserad dans gymnastik.😂Och är det främst gymnastik delen du ska träna på såå…🤪

crystalguurl
2015-06-14 08:53
#52

Göra om i rummet kan alltid vara kul :)


Fridaaaa
2015-06-14 08:57
#53

#49 Badkruka 😉 Och går inte ner till vattnet själv och badar ifall det händer något (man vet aldrig och är aldrig några andra där) Inte kul att bada själv heller 😉

#50 Tränar hundarna redan 🙂 Inte massvis men lagom 🙂

#52 Har flera rum (bor i litet hus) men möblerade nyligen om i vardagsrummet och sovrummet 👍 Annars var det en bra idé 🙂

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[EmmiieErixon]
2015-06-15 21:14
#54

#51 Ja! Jag vet redan vad cheerleading innebär du behöver inte berätta det för mig. Där i mot så kanske du borde kolla lite närmre på vad det är, för det känns som du har fått lite fel syn på det. 🙂 Och det är ju faktiskt bara gymnastik delen som jag behöver öva på mest så varför så nedlåtande? 🤐

Men i vilket fall är det ju inte detta som TS vill läsa om kan jag tänka mig då det inte har med hennes fråga att göra riktigt. 😐

Michiis
2015-06-16 01:00
#55

Kanske gå nån kurs? 
Eller gå på nå evenemang finns ju mycket kul man gå på sommaren :) 
Sen tänkte jag på eftersom du har hundar kanske hundlopet.se vore nått ? ^^ 
Hm, kanske lära sig sticka eller virka vore nått? 
om du har strand i närheten, packa ihop lite picknick, filt och en bra bok eller om man kan ta med laptop/ipad eller vad du nu har (som du kan se serie/film på) eller varför inte en tidning med korsord och så lägger du dig vid stranden :P

// Michis

Annons:
Fridaaaa
2015-06-16 07:59
#56

#55 Kurser kostar  här, i alla fall de jag hittat som varit intressanta :/
Har inte så många roliga evenemang här :( Inte som intresserar mig i alla fall :(
Sticka och virka har jag inte tålamod med ;)
Ingen strand i närheten, måste köra iväg då 😕

 hundlopet.se har redan varit närmaste stad här 😕

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

NordicSunset
2015-06-16 10:59
#57

. Kanske umgås med några vänner? . Ni behöver ju inte ses hemma hos någon utan vid stranden kanske, där kan ni grilla och fika. Jag tror att det är värt att köra en bit för det! Eller så kan ni ha en fotodag. Du kan samla ihop några av dina bästa vänner och fotografera med dem. Finns säkert en helg där de är lediga. Eller så bokar du helt spontant en resa till Danmark (ensam) så kan din sambo vara hemma och sköta om djuren. Så kan du ta med en cykel och cykla runt i Danmark och bo på något hotell i kanske en dag. En sak till är att du kan videoblogga din dag, det är jättekul! Du kan ta din kamera och filma vad du gör på en dag och sedan redigera den.

Be the best version of you.

  • Zoella
Fridaaaa
2015-06-16 11:55
#58

#57  De allra flesta jag pratar med och så, bor en bra bit ifrån dessvärre, få nära som jag umgås med längre :/ Enstaka fika/grillkväll-ar kommer vi ha men kommer inte bli så många direkt 😕

Resa finns det inga pengar till.  Inte roligt själv heller.
Videoblogga är inte min grej, men tack ändå för förslagen🙂

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Halvdansken
2015-06-16 19:44
#59

Är det några tips du fått här Frida, som du kan använda dig av?  Eller är det bara nej, nej, nej?

Hatar cancer och älskar vårlökar.

Fridaaaa
2015-06-16 19:45
#60

#59 Läs tråden så ser du högre upp att det är några saker som jag tänkt göra 🙂
Men som det står i #0, så kan det inte direkt kosta något vilket flera alternativ dessvärre gör 😕

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Fridaaaa
2015-06-26 09:07
#61

Tråkigt, tråkigt tråkigt 😕

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

IceTee
2015-06-26 12:36
#62

Tycker du om att baka? Om du har någon form av mixer kanske du kan försöka komma på massor av goda smoothies?

Medarbetare på Skor iFokus

Annons:
Halvdansken
2015-06-27 17:18
#63

"Går ingen buss utanför vårat, måste ta mig 5 km innan jag kommer till närmaste buss. "

Men så skaffa dig en cykel och cykla de 5 km. Försök att se lösningar och inte bara problem i allting.

Hatar cancer och älskar vårlökar.

Fridaaaa
2015-06-27 19:11
#64

#63 Jag har cykel.  Men som jag sagt tidigare har jag inte råd med saker som kostar, vilket buss definitivt gör fram och tillbaka till t.ex stan.  Plus att jag avskyr att åka buss, kör mycket hellre bil. Slipper man passa på bussarna (blir byten) mm.  Alla bor inte med smidig bussförbindelse.

Och jag ser inte problem i allting. Att säga fakta är långt ifrån samma sak. Fattar itne varför folk ska hålla på bara för att vissa saker inte går. Bara onödiga kommentarer och de vill jag inte ha i min tråd!

Eftersom jag har ont om pengar i sommar kan jag inte göra saker som kostar, mer än små summor enstaka gånger. Finns inte pengar till mer dessvärre

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Flöffo
2015-06-27 20:24
#65

Men då kan du ju göra det som #19 sa fast med cykel istället för buss? :P

//Flöffo

NordicSunset
2015-06-27 22:32
#66

#64 Då kanske du får nöja dig med att gå promenader med dina hundar. Menar inte att låta elak, men roliga saker kostar och har man inte dom pengarna får man ta vad man har och göra det bästa av det. Försök utmana dig själv lite. Bestäm dig för att cykla 1 mil under någon speciell tid och se om du klarar det t.e.x. Och börja med något nytt. Du gillar ju djur och att fotografera, men det finns mycket annat också. Försök hitta nya intressen. Skriv en dagbok? Baka? Laga mat?

Be the best version of you.

  • Zoella
NordicSunset
2015-06-27 22:39
#67

#64 Det där med att passa bussar går att lösa. Du vänjer dig efter ett tag. Plus att om det är i en stad så går bussarna konstant, så missar du en gör det inget. Om du VILL åka in till stan t.ex så köp ett månadskort eller något, det blir billigare i längden och det ÄR värt det. Och jag förstår dig, men du har fått riktigt många tips här. Det är okej att vara kräsen, men om någon säger: "Åk till stan" och du svarar "Är 5 km till första bushållsplats" så är det att se problem i saker. För att det går att lösa hur enkelt som helst bara man vill. Men om du inte vill, säg att du inte vill. Försök inte komma på ett problem och skriv det istället, för att allt går nästan att lösa. Sen om du föredrar att åka bil, åk bil! Du har körkort och du har en bil. :)

Be the best version of you.

  • Zoella
Kadoor
2015-06-28 00:16
#68

Har ni västtrafik där ni bor? Man kan nämligen köpa ett fritidskort som gäller fram till i september, om du känner att det blir dyrt att betala varje bussresa. Dock kanske det blir lite dyrt speciellt om det blir svårt med pengarna, men du sparar pengar på att köpa ett fritidskort som du kan ha i ca 3 månader, istället för att köpa ett månadskort i 3 mån. :) Dessutom kan du åka till alla olika ställen där de har västtrafik, om du vill åka någonstans. Men det känns ju onödigt om du har bil, så varför inte ta den? ^^

Tråkigt nog kostar det ofta att göra roliga saker, som #66 skrev så får man göra det bästa av det man har och kan göra, helt enkelt. 
Att cykla är ju ett bra alternativ också, du får motion och det är mycket miljövänligare. Dessutom tar inte 5 km särskilt lång tid att cykla, om det är bra vägar osv. För mig tar det ca 20 min, ibland 15 min, och då är min cykel kass och bromsen är halvt inne hela tiden så den går seeegt xD
Har inte läst igenom kommentarerna, så vet inte vad folk har föreslagit. Men finns det någon aktivitet med hundarna du skulle kunna hitta på? Sök, agility etc? Att bygga egna hinder är nog inte så svårt. Det gäller att vara kreativ. ;)
Du kan ju försöka lära dig någonting nytt eller hitta någonting nytt att göra, nu står det still eftersom att det är väldigt sent och jag är trött, men google finns ju haha. ^^

- Bring Me the Horizon, Guns N Roses & AD/DC är bäst -

Halvdansken
2015-06-28 14:22
#69

"Men som jag sagt tidigare har jag inte råd med saker som kostar, vilket buss definitivt gör fram och tillbaka till t.ex stan.  Plus att jag avskyr att åka buss, kör mycket hellre bil. Slipper man passa på bussarna (blir byten) mm.  Alla bor inte med smidig bussförbindelse."

Så du har råd med bil, men inte med buss? Och ja - det är bökigt med kollektiv trafik, man ska passa tider osv, join the club!!  Vår buss här går var 45 minut till tågstationen, så då blir det att cykla dit, om man inte vill passa tiderna.

Du verkar ganska bortskämd/bekväm av dig.

Hatar cancer och älskar vårlökar.

Annons:
Halvdansken
2015-06-28 14:26
#70

Du fick massor med tips i denna tråden också.

Hatar cancer och älskar vårlökar.

Halcyon
2015-06-28 18:06
#71

Jag tycker det låter som att du måste sitta på en stol och stirra i tomma intet hela sommaren för det verkar ju vara så att ingenting går eller duger. Ha en rolig sommar! 😃 Tycker att du fått tips på allt och lite till.

we're always chasing that paradise

[EmmiieErixon]
2015-06-28 23:11
#72

Haha asså jag cyklade 4 km varje dag i flera år ( från dagis typ till att jag började gym och flyttade hemifrån). Det tar max 20 min om man släpar fötterna så jag håller nog med de andra. Bara att upp och börja gå/cykla om du ska någonstans, det är ju inte världens undergång att gå någon kilometer! 🙂

jossan...
2015-06-29 00:31
#73

Ts, jag tycker att du verkar ganska så negativ kring alla förslag, förstår inte riktigt vad du söker…Du verkar tycka att allt kostar dessutom… vad äter du till lunch? packa ner det och gå på en picknick, lär djuren något nytt, du verkar ha hobbys och verkar inte vilja ha fler heller…vad söker du för något? Du har fått 72 svar!? minus dina egna typ… hur kan inget duga?

Gud vad bra jag stavar…

NordicSunset
2015-06-30 20:45
#74

Precis #71

Be the best version of you.

  • Zoella
Fridaaaa
2015-07-07 10:21
#75

Blö har tråkigt tråkigt :( 
Fått många bra tips 

#73 Man är inte negativ för att man säger att det kostar, har man inte mycket pengar över sommaren och har annat som ska betalas (som måste betalas) så är det inte bara att "göra" det. 

Inte sagt att jag inte vill ha fler hobbys men jag har inte så många intressen. Och mycket om man ska testa på nya saker kostar. Ialla fall de saker jag är intresserad av att prova. 
Träna djuren gör jag redan, hundarna i alla fall. Men det kan man inte göra många timmar/dag. 

#69 Jag är defintiivt inte bortskämd, aldrig varit och kommer aldrig bli heller.
Mina föräldrar har aldrig skämt bort oss och jag bor inte hemma heller. Så att döma en person när du inte känner personen är bara extremt fel, det vet du va? För det är just det du sitter och gör nu. Jag är inte bekväm av mig heller.  Men vissa saker som nämns i tråden har jag redan gjort/gör redan då och då, annars är det mest saker som kostar pengar och det har jag inte råd med.

Man är INTE negativ/bortskämd/bekväm bara för att man inte har råd/möjlight att göra vissa saker. Och har INTE varit negativ till allting och har INTE sagt nej till allting heller. Så vore bra om man läser tråden innan man kläcker ur sig falskapåstenden

Men tråden kan låsas, pallar inte med negativa nedvärderande kommentarer som vissa har här (vissa har toppenbra kommentarer och till er: Stor tack! Till er andra: Tar inte åt mig. Sluta säga att jag är negativa när ni är minst lika negativa själva, snacka om dubbelmoral på hög nivå=

Over and out!

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Inlägget är låst för nya kommentarer
Upp till toppen
Annons: