Annons:
Etikettkänsliga-rummet
Läst 655 ggr
[Marsvinspluttochkaninsele]

Extemt rädd hemma själv

Igår stormade min sambos mamma in och hon är inte normal och sa massor. Sen dess är jag livrädd när någon ringer på dörren och är extemt otrygg själv pga rädd varje gång det ringer på dörren nu :(. Hur löser jag det så jag blir trygg ? Flytta hem ?J För hemma hos familjen är jag trygg och Hampus är hemma då han gått ur skolan. Min mamma förstår problemet på en gång bästa mamma och även min bror förstår min rädsla :(

Annons:
Choklad
2015-06-09 16:01
#1

Be någon annan vuxen om hjälp, så att denne kan säga ifrån till din sambos mamma. Eftersom du inte klarar det själv, så behöver du stöd och uppbackning, gör det nu innan du blir ännu mer rädd. Jag har själv varit i liknande situation, som pågick i flera år, och jag blev helt förstörd av det. Så be om riktig hjälp nu meddetsamma. Hon har ingen rätt att bara storma in i ditt hem och uppföra sig hotfullt. Du kan ringa polis nästa gång.

U R us

[Marsvinspluttochkaninsele]
#2

Ja hon sa delvis att han inte ska få ärva saker med mer :/ Är rädd pga min pappa är likadan och han ringer mig än blockat nummer på nummer :/ därför är hon extra skrämamde :/

Choklad
2015-06-09 16:17
#3

Har du ingen vuxen som kan stötta dig?

U R us

[EmmiieErixon]
2015-06-09 16:20
#4

Prata med kurator, skolsköterska eller någon annan vuxen du litar på om det,  så kan hen hjälpa dig med vidare hjälp, du ska aldrig känna dig rädd hemma!

Upp till toppen
Annons: