Annons:
Etikettstudier-och-utbildning
Läst 963 ggr
tonååring
6/11/15, 11:13 AM

Högskoleprovet

Någon som kan ge tips på hur man kan plugga på högskoleprovet på bästa sätt och om det finns ett bra program som man kan köpa där man kan plugga på högskoleprovet.

Tacksam för svar!🙂

Annons:
Fluffinen
6/11/15, 11:20 AM
#1

Om du kollar på hemsidan som mn anmäler sig till högskoleprovet så finns det en övningsbok att köpa som hjälpte mig väldigt mycket som kan vara bra att ha. Annars finns de gamla högskoleprov man kan göra och se vad man behöver träna på.

tonååring
6/11/15, 11:29 AM
#2

#1 Tack för tipsen!

Någon som vet  hur höga poäng som behövs för att bli barnmorska?

Fridaaaa
6/11/15, 11:29 AM
#3

Öva på gamla prov och övningsboken som finns.
Jag tyckte att det var skitsvårt :(

Matten, det är inte vanlig enkel matematik inte när jag skrev i alla fall. Kräver mer än Matte A

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Fluffinen
6/11/15, 12:22 PM
#4

Så lite så, det #3 säger stämmer, matten är lite svår o man förväntas räkna ut den väldigt fort, man har stor hjälp av matte 2b( motsvarande tidigare B och halva C) på högskoleprovet med tanke på att man inte får  ha miniräknare o man räknar ut talen relativt fort. Så får du problem med matten kan du googla efter Matte 2b och läsa in lite på vad det är så ska d se att du får nytta av det.

Fridaaaa
6/11/15, 12:24 PM
#5

Jag läste Matte B och jag tycker att det var svårare än vad vi läste där xD

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Hoseok
6/11/15, 3:52 PM
#6

#2 Det beror ju på vart du söker in. Det finns en jättebra statistikssida där du bara kan söka och få upp resultat.

Tänk dock på att kolla upp alla krav till att bli barnmorska också. 

http://statistik.uhr.se/

Annons:
tonååring
6/12/15, 11:40 PM
#7

Tack för alla svar!🌺

Michaela-N
6/14/15, 12:41 AM
#8

Jag har köpt en bok som heter Den kompletta guiden till högskoleprovet och kan varmt rekommendera den. Om du ska skriva provet i höst, köp boken redan nu, gör övningsuppgifterna i boken och öva öva öva på massor av prov, själv är min plan att göra alla HP sedan 2000-talet som jag lyckas få tag i innan sommaren är slut. :-)

Upp till toppen
Annons: