Annons:
Etikettkropp-och-själ
Läst 675 ggr
[Lindis123]
2015-06-11 17:51

Helt lost.

Jag är helt jäkla lost just nu. Jag vet inte vad jag vill. Jag är vilse i djungeln, känner tomhet inom mig, och vem hatar inte den känslan. Vad gör ni när ni känner såhär? Jag vet inte vem jag är längre. Jag vet inte ens min egen personlighet. Folk tror och säger att jag har bra självförtroende, fast jag inom mig är rädd. Folk har sagt att jag i framtiden borde söka till teaterhögskolan, men jag gillar inte teater så mycket. Jag vet inget om mig själv, jag vet inte om jag är kär eller förälskad, bi eller lesbisk. Jag gör verkligrn mina problem mycket större än dom är. Jag vet inte ens vad jag vill med min text, bara någon svarar att det kommer bli bra och att jag inte ska oroa mig typ. Hjälp mig.Orkar inte vara sån som folk förväntar sig mig, men vem är jag om jag inte är den personen?

Annons:
[mammamuih]
2015-06-11 18:35
#1

hej lindis

författaren oscar wilde sa ungefär såhär: be yourself, everyone else is taken

att våga vara sig själv helt och fullt är nåt av det knepigaste som finns. jag är 55 och jobbar fortfarande på det. det går bättre med tiden

att lära känna sig själv är livstidsåtagande. ju mer du tar reda på om dig själv desto lättare är det att fatta kloka beslut

att försöka leva upp till andras förväntningar är att döma sig själv till ett emotionellt fängelse. hur du än gör så kan du ändå inte tillfredsställa allas ide om hur just du ska vara. så varför inte vara den du är, lär känna dig själv som om du nyss har träffat en ny kompis och vill veta allt om hen. var din egen bästa kompis, det lönar sig i längden 

att komma underfund med vad man gillar och inte gillar kan man bara göra genom att prova sig fram. om du är hetro, gay, bi eller nåt annat spelar egentligen ingen roll, i slutändan är det bara olika sätt att känna och visa kärlek. börja med att älska dig själv

att vara modig tror många är att inte vara rädd, det är inte sant. modig är man när man agerar trotts sin rädsla, möter man sina rädslor, utmanar de. vissa dagar går det bra, andra dager inte så bra. det är ok vilket som. hur det än går så har du blivit en erfarenhet rikare

var inte orolig, det blir lättare längre fram i livet, men det är lättare att gå framåt om du först går inåt och ifrågasätter varför du är rädd för vad du nu är rädd för. du kan t ex testa de här frågorna:

varför är jag rädd för….? (fortsätt ställa frågan om och om igen ett tag)

vad hade jag kunnat göra om jag inte hade varit rädd för…..?

vad är det värsta som kan hända?

och om det värsta händer - vad gör jag då?

all kärlek till dig

hälsningar

mammanuih

[Lindis123]
2015-06-11 19:19
#2

#1 Tack så jättemycket för ditt svar! Det känns mycket bättre efter att jag läst din text!

[mammamuih]
2015-06-12 14:08
#3

oh så glad jag blir att jag har kunnat vara till hjälp 🙂

tack för att du berättade. hör gärna av dig om du känner för att prata mer. det är länge sen jag var sådär ung, men jag minns hur förvirrande det var.

all kärlek till dig

kram

iren

Upp till toppen
Annons: