Annons:
Etikettstudier-och-utbildning
Läst 638 ggr
LeeKnow
6/12/15, 11:49 AM

Naturvetenskap - betyg

Hej!

Vart kan man se hur många poäng man måste ha för att komma in på ett gymnasium? 

Nu i sjuan har jag 207,5 poäng/7 C - 5 D -  4 E och ett F.  Har jag en chans att hinna jobba upp mina betyg tills nian eller har jag ingen chans att gå Naturvetenskap? :(

Annons:
Fridaaaa
6/12/15, 11:51 AM
#1

Det är olika från linje till linje, och ja även skola till skola många gånger.
Kolla med syv för säkrast svar :)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Halcyon
6/12/15, 1:00 PM
#2

Du har absolut tid på dig, det är bara att kämpa kämpa!

we're always chasing that paradise

Crazy_petartist
6/12/15, 1:04 PM
#3

Jag hade något E, några D och lite C osv när jag gick ur 6:an, nu när jag gick ut 8:an har jag bara A:n och B:n. Om man jobbar riktigt hårt, gör upp en plan och mål för nästa termin kan man säkert jobba upp det! :D Lycka till!!

~I'm not crazy, my reality is just different from yours~

https://www.instagram.com/crazy_petartist/

hannaj98
6/12/15, 1:21 PM
#4

Ja absolut! Lärare vill sällan sätta höga betyg redan i sjuan. I princip alla höjer sig på slutbetyget i nian vare sig de har jobbat bättre eller inte! 

Naturvetenskap behöver inte heller vara så högt på alla skolor! Jag tycker jätte mycket om min skola (kunskapsgymnasiet) och intagningen var bara 225 på naturvetenskap där jag går. Jag hade egentligen mycket mer poäng men valde skolan för att jag tyckte den var bäst, även om jag egentligen skulle kunna komma in på Donner eller Mikael Elias som har betydligt högre intagning. 

Lägre intagningspoängen behöver inte betyda sämre skola!

Kämpa på, men stressa inte för mycket! Du klarar det ändå!

tötenöten
6/12/15, 3:19 PM
#5

Intagningspoäng på mitt gymnasium för NA var 190 :)

Råttor, råttor och lite mer råttor!Hjärta

Scorpio97
6/12/15, 4:09 PM
#6

På mitt gymnasie kom man in på Natur så länge man hade E i alla ämnen, eftersom det var så få som sökte. Detta var dock två år sedan, vet inte hur det är nu (:


//Jessie

Annons:
LeeKnow
6/12/15, 4:24 PM
#7

Ok ^^ låter som om jag har en liten chans åtminstone :) Vill gå På Himmelstalundsgymnasiet, nån som går/har gått eller på annat sätt vet vad som krävs för att komma in där?

hannaj98
6/12/15, 5:03 PM
#8

#7 Det är går att söka upp vad intagnings poängen varit tidigare år. 

Men Himmelstalundsgymnasiet har väl Naturbruk? Inte Naturvetenskap väl?

LyQa
6/12/15, 6:58 PM
#9

#8 Himmelstalund är naturbruk, ja. :) Det är väldigt beroende på hur många som söker det året, går själv på ett Naturbruksgymnasium och där kunde du även ha F i nåt ämne och ändå komma in. Men det beror som sagt på hur många som ansöker. ^^

LeeKnow
6/12/15, 11:34 PM
#10

På deras flik "gymnasieutbildningar" står det Djurvård - Naturvetenskap så antog att de hade Naturvetenskap :p

Upp till toppen
Annons: