Annons:
Etikettmat-och-dryck
Läst 956 ggr
My Morin
2015-06-13 10:30

Enegidricka eller inte?

Hej alla folk. 😉

Jag gillar energidricka! (det har ni kanske fattat på rubriken) Men mina kompisar hatar de och tycker att jag är dum som håller på med sånt. Jag ville köpa det en gång och dom behandlade mig som om jag var deras barn och håll på och berättade följderna och vad som händer i kroppen osv. Jag tycker att jag får väl hålla på med det om jag vill men jag vill inte göra mina kompisar ledsna.  Vad tycker ni? 

Tack för svar// My ❤️

Annons:
*~HamsterHamster~*
2015-06-13 10:35
#1

Visst får du göra vad du vill det är din kropp, men dina kompisar har givetvis rätt med attd et är skadligt.

Om du vill dricka det, drick det om du inte vill dricka det drick det inte. Det är ditt val inte dina kompisars. 

Skulle dock lyssna på dina kompisar =)

mvh, HamsterHamster

Hela mitt liv går ut på djurskydd.

[cookies]
2015-06-13 16:37
#2

Ujuj, så mycket hat, så lite kunskap. Själv så har jag samlat på energidrycker sedan 2011, och haft intresse för det innan. Vet inte din ålder, men har du i alla fall fyllt 15 så är det nog inga problem. Nästan alla verkar ju vilja hata (vuxna/media) energidryckor, och då är det klart att man försöker få fram prover och liknande som visar det. 

Forskning (Kanada) har nu visat, att för en fullt normal tonåring/vuxen så är energidryck inget farligt, men dock är man gravid, har hjärtproblem eller är känslig mot koffein med mera (som det även står på alla burkar) så ska man avhålla sig. Källa har du här: Kanadensisk rapport

Om man vill läsa samma sak i aftonbladet för mer: "Däremot säger de att 250 milliliter om dagen är okej för en frisk tonåring."

Hade alkohol varit nytt hade det varit precis samma sak, typ som det är med spice nu. Så om 40 år är det ingen som kommer bry sig, men som sagt, för mycket är inte bra då det har med hjärtfrekvens och liknande att göra.

Drink responsibly.

fsigge
2015-06-13 18:01
#3

Gör exakt vad du vill. Drick gärna energidryck framför deras ögon. ;-)

Frida

[rumelle]
2015-06-13 18:55
#4

Bättre än alkohol iaf. Så länge du dricker med måtta.

[MikeW]
2015-06-13 19:00
#5

Meh, tycker alla överdriver lite med energi dricka faktiskt. Så jävla farligt är det faktiskt inte. Iaf inte så mycket som alla säger.

[Outlawly]
2015-06-13 19:30
#6

Det mesta jag hör är att man inte ska blanda med alkohol. Vilket många gör och det är inte bra. Men drick du om du vill. Om någon i ditt gäng röker kan du ju gnälla tillbaka på det, eller förklara för dem varför du vill dricka det.

Annons:
Fridaaaa
2015-06-13 19:45
#7

Inte bra att dricka mycket eller ofta.
Men enstaka är ingen fara. Men drick om du känner för det

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Nelley
2015-06-14 17:34
#8

#2 Use spice responsibly.

catcult
2015-06-14 18:52
#9

Tramsiga kompisar du har. Självklart är det inte farligt att dricka en energidricka då och då! Du skulle till och med kunna dricka en burk om dagen med gott samvete (förutsatt att du inte har några hjärtproblem), däremot är det självklart inte bra att dricka kopiösa mängder.

"I will not be pushed, filed, stamped, indexed, briefed, debriefed, or numbered! My life is my own!" - Number Six

Kadoor
2015-06-14 19:48
#10

Energidricka är ju inte farligt om en dricker det ansvarsfullt. Inte för mycket, alltså. Jag dricker det själv då och då, ibland två/vecka(på helgen, fre eller lö). Har klarat mig fint hittills så. :P
En får dricka det om en vill, finns såklart risker men så är det med mycket. Du kan vara lugn. :)

- Bring Me the Horizon, Guns N Roses & AD/DC är bäst -

My Morin
2015-06-29 17:09
#11

Tack för alla smarta svar!❤️

Calcifer
2015-06-30 02:37
#12

Precis som folk redan sagt så är det att dricka med måtta. Alltså, 20 burkar om dagen är ju ganska dumt, men det säger ju sig själv. Och det stämmer för övrigt med de flesta vätskor.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Upp till toppen
Annons: