Annons:
Etikettmåste-skriva-av-mig
Läst 642 ggr
Molekylflickan
2015-06-16 20:40

Läger i sommar...

Usch, jag ska på läger imorgon och är så sjukt nervös.

Jag är så dålig på att prata med människor och det känns som att när man är på läger är man tvungen att hitta massor med kompisar. Jag var på läger för två år sedan (12 år då) och alla som var 9 och uppåt lyckades skaffa pojkvän på den korta veckan?! Jag bara, va?

Mitt läger är betydligt längre, typ 2-3 veckor. Det ska bli jättekul då vi ska få paddla kanot, bada, ha utflykter och ha kul tillsammans. Men det känns som att jag kommer hamna utanför, som vanligt. Tänk om ingen vill hänga med mig, liksom?

Det är en konfirmationsläger och vi ska tydligen "hitta oss själva" och "ha kul ihop" och det verkar verkligen vara kul, men jag vet inte var jag ska göra av mig själv.

Är bara så himla nervös och orolig för att stå ensam kvar när alla blivit kompisar med varandra, för att jag inte vet hur jag ska ta plats och slänga på ett leende.

Jag känner mig väldigt osäker 😕

//Förvirrad tjej som älskar glada citroner och sura apelsiner

Annons:
[Lindis123]
2015-06-16 20:59
#1

Jag är också sjukt osäker ibland, jag vågar inte heller gå fram o prata med folk. Då brukar jag göra såhär: Ta ett djupt andetag, slänga på ett fake leende och bara gå fram och säga nåt, typ:Gud vad kul det ska bli*något vi ska göra på lägret* och sen försöka spinna vidare på det ämnet, i början blir det stelt, och det om något stör mig så då anstränger jag mig mer att hitta på nåt att prata om. Vet inte om det funkar för dig, men det är ju bättre att försöka än inte, tänk om det lyckas?!

Halcyon
2015-06-16 23:01
#2

Jag hade mitt konfirmationsläger för två år sedan och det var i 3,5 vecka. Jag målade också upp den här bilden av att jag säkert skulle vara utanför och att jag skulle vara osäker och på det sättet inte "komma in i gänget". Det enda tipset jag kan ge dig är att försök tänk positivt istället, att du säkert kommer att ha jättekul som du säger, att ni ska paddla kanot och hitta på massor av roliga grejer. Det kommer att bli en otrolig upplevelse för dig, det lovar jag! Sen det här med att försöka hitta några att hänga med, du kommer ju (förmodar jag) att sova med en eller flera tjejer och få en nära kontakt på det sättet. Jag och några jag aldrig kände sen innan låg och och pratade tills långt in på natten. Och jag är också som du, ganska osäker och lite blyg. Men den erfarenheten stärkte mig också som människa, att verkligen få ta kontakt och bilda nära band. Det är svårt att tro men man blir som en liten familj, vilket jag aldrig trodde innan. I bilen påväg till färgan ångrade jag mig och ville bara hem, men jag tänkte hela tiden att "det här SKA jag klara" och det var nog det bästa beslutet jag tagit. Så försök tänk på hur roligt du har och ta resten som det kommer! Lycka till!

we're always chasing that paradise

Decemberbarn
2015-06-18 00:53
#3

Hej! Jag konfirmerade mig för tre år sedan och har sedan dess jobbat som ungdomsledare i min församling så jag har lite koll på det här med läger. Först och främst: i princip alla är nervösa, även de som har vänner med sig. Man åker i en ny grupp människor man kanske inte träffat innan och kanske också till en plats man heller inte varit på förut. Det blir därför nervöst och lite pirrigt (även för ledarna!) men det lägger sig. Jag är helt säker på att du kommer ha det superroligt! Förra sommaren hade jag ett läger där en tjej inte kände någon innan och efter sa hon att det var det bästa hon gjort. Erat läger är dessutom lite längre så jag är helt övertygad om att ni alla i gruppen kommer bli nära! Utifrån ett ledarperspektiv kan jag även säga att vi ser och håller koll, vi vill att alla ska känna att lägret är roligt. Är det därför någon som inte riktigt kommer in i gruppen ser vi till att den gör det på ett bra, smidigt och lite diskret sätt. Ingen ska hamna utanför! Jag tror och hoppas att ni kommer få ett superroligt läger! Skriv gärna sen hur det blev☺️☺️

jossan...
2015-06-18 10:10
#4

Inget att vara nervös över, försök att vara så öppen som möjligt så kommer det att gå hur bra som helst! lycka till, du kommer att få det så roligt;)

Gud vad bra jag stavar…

Upp till toppen
Annons: