Annons:
Etikettkärlek-och-förälskelser
Läst 943 ggr
Rheen
2015-06-20 22:25

Skicka kompliang åt någon man inte känner?

Ehm, hej. Så, nu är det ju lite sorgligt att jag inte kan ha på anonym, för det här är ju en aning, hur ska jag beskriva det, besvärligt pinsamt. Så it's this one guy, som jag tyvärr blivit smått förälskad i. Har vi pratat? Nej. Har vi chattat? Nej. Låter ganska bedrövligt, eller hur? Men jag skulle jätte gärna vilja få honom att veta att jag existerar. Jag har fått ögonkontakt med honom X antal gånger, och en gång när han gick förbi mig bestämde jag mig för att inte dra bort blicken från honom. Det slutade med att jag sjönk ihop på golvet brevid min kompis efteråt och dog lite grann, eftersom inte någon av oss bröt ögonkontakten. Så, jag skulle så gärna vilja skicka ett meddelande åt honom (på t.ex. FB), och berätta för honom att jag tycker han är söt. (Ja, i mina ögon är han otroligt söt, trots att min kompis insisterar på att han verkligen inte ser bra ut. Nästan alla jag fallit för har på ett eller annat sätt inte sett så jätte bra ut i andras ögon. Varför förstår jag inte.) Är det en dålig idé? För länge sedan försökte jag få kontakt med en annan kille, ett enkelt 'hej, och 'vad gör du?' skickades iväg, och ett svar fick jag aldrig. Varit otroligt rädd för att samma sak ska hända igen. Aldrig haft ett förhållande, och man blir ju såklart lite skärrad när man blir dissad direkt, utan att ens få försöka. Bara okej, förlåt att jag inte är tillräckligt bra för dig. Ja-a, vad tänker ni? Är det lite rakt på att bara skriva att han är söt? Fast jag vill heller inte börja med ett simpelt 'hej', då vi inte ens känner varandra. Måste väl också tillägga att vi inte ens är kompisar på några sociala medier. Haha. Att gå fram till honom är lite svårt nu, då jag troligtvis inte får se honom förrän sommarlovet är slut. Dessutom är jag i det blygare laget, men kan blixtra till och stiga fram i vissa sammanhang. Troligtvis en fjantig text, men hela situationen är väl en aning fjantig. Jag vet bara inte vad jag ska ta mig till. Känns så onödigt att sitta här, det kan ju vara för sent nästa vecka, och imorgon kanske världen går under. Haha. Hur hade ni reagerat om ni fått en text där det står att ni är fina, eller en annan sorts komplimang från någon ni inte känner, utan bara sett i ett eller annat sammanhang? Obehagligt? Roligt? *Rop på hjälp*

~ Rheen.

Annons:
Katniss
2015-06-20 22:36
#1

Fjantig? Nej det tycker jag inte att du är :) (Måste bara påpeka att detta låter som början på en bok.. xD) Lite underligt hade det kanske känt, har du inte allas möjlighet att prata ansikte mot ansikte, eller? En bra början hade kanske kunnat vara att lägga till honom som FB-vän? Kanske prata lite först, och sedan berätta? :)

R.I.P. Anton 💔

Rheen
2015-06-20 22:37
#2

(Fin stavning i rubriken ser jag nu också!) c;

~ Rheen.

Jojaton
2015-06-20 22:39
#3

Ett litet tips, du kanske ska byta ut komplimangen och inte säga att han är söt - det är inte direkt en komplimang killar (överlag) strävar efter att få! Sedan tycker jag att det är bättre att först börja prata, skicka inte "hej, jag tycker du är jättesöt/snygg" första gången du tar kontakt med honom. Har själv fått sådana meddelanden från folk som jag inte riktigt vetat vilka de var, och även om det är kul med komplimanger så är det lite obehagligt när man inte vet vem det är från. Men börja med att skicka en vänförfrågan på FB :)

Johanna - Instagram

*~HamsterHamster~*
2015-06-20 22:44
#4

Nädå inte alls fjantig text =)

Det skulle ju vara bäst att gå fram till honom och säga det, för då är det svårt att dra sig ur samtalet och då får du se hans reaktion också… Över internet tycker jag aldrig är bra då vi på sätt och vis förlorar alla våra konster att kunna samtala 😂, men då det är sommarlov kan du väl skriva något, du kan fråga om nummer och inte bara skriva du kan säga att du vill lära känna honom och då får ni träffas. Om ni nämligen ser varandra är det svårt för honom att inte svara haha. Det händer så ofta att killar inte svarar och vissa tjejer med. Dags att vi blir sociala igen i dagens samhälle.

Men en komplimang brukar alltid vara bra, vem blir inte glad utav en komplimang (förutom vissa personer som vägrar säga tack och istället säger "jo jag är visst tjock", eller "näää").

Om någon skriver en komplimang blir jag alltid glad och om det är någon jag gillar lite extra, han kanske har blivit uppmärksam om dig med då ni höll en lång ögonkontakt =)(Ofta vill killar dock vara snygga och coola…  Samhällets fel^^)

Det är väl super att du gillar honom, smaken är som baken =D

Att ni inte ens är kompisar på sociala medier betyder inget ändå, det är bara "fejkvänner"(dvs. ingen riktig kontakt) de är inte äkta, bara ansikten på nätet som egentligen är ganska anonyma. Om ni däremot träffar varandra på riktigt så är det en riktig person inte bara en profilbild man skriver med. Visst kan sociala medier vara praktiska när man har några småsaker att snacka om, men det är mycket värdfullare att sitta framför varann och kunna kolla varann i ögonen och se hur den andra personen reagerar.(Vänförfrågan kan ändå vara smart att skicka, ibland blir man lite överraskad…om man blir… positivt påhoppad ur intet😃)

Gör allt du vill, starta försök du har inget att förlora bara att vinna, vill han inte är du samma coola person som innan, vill han så är du samma coola person med en kille vid din sida.

Som du själv säger, kanske går världen under snart. Så bättre att du lever nu och inte senare =)

mvh, HamsterHamster

Hela mitt liv går ut på djurskydd.

Rheen
2015-06-20 22:46
#5

Haha, författare näst då. #1 Förstår vad du menar #3, hehe. Tack för era svar, verkligen!

~ Rheen.

Rheen
2015-06-20 22:51
#6

Åh hjälp, tack så mycket för att du tog dig tid att skriva så där mycket #4, jisses! Mycket som stämmer och som är värt att tänka på, haha! c:

~ Rheen.

Annons:
Upp till toppen
Annons: