Annons:
Etikettmåste-skriva-av-mig
Läst 579 ggr
Semper_Solus
2015-06-21 23:40

Skriva av mig typ.. (X)

Detta inlägget kommer att handla mycket om självskada.

Jag vet inte riktigt varför jag skriver det här, behöver bara få ur mig all skit.. vet inte ens hur jag ska börja men får väl komma på nåt. 

Jag började skära mig när jag var 13 år, jag var konstant mobbad i skolan och använde mina rakblad som tillfälliga sätt att känna något annat än psykisk smärta. 

Jag blev inlagd på akut behandlingshem på BUP pga självskada och självmordstankar när jag nyligen hade fyllt 14. Då hade jag skurit mig och kämpat mot depression  i över 1 år.

Jag blev utskriven från BUP efter nån månad, började sen på en ny skola snart därefter så flyttade jag in i ett hvb-hem pga depression och andra saker, vilket är som en lägenhet man bor i med en 24/7 personal som bor med en och hjälper en, stödboende typ.

Jag flyttade in på hvb-hemmet när jag var 14 och bodde där tills jag fyllde 18, och jag skar mig under hela den tiden samt var deprimerad, hade självmordstankar, var diagnoserad med två diagnoser (lätt autism/aspergers och BDD) och var väldigt ensam vilket fick mig att må rätt dåligt också.

Nu är jag 18 år, flyttade till en egen lägenhet för nån vecka sen bara, lever på boendestöd. Jag har en perfekt och underbar flickvän som jag kan prata om allt med förutom just det här, jag vill inte skada henne mer genom att göra henne orolig eller ledsen pga mina tankar. När jag är med henne så är allting bra, jag mår inte dåligt alls, mår faktiskt bra och hade inte skurit mig på väldigt länge, nästan slutat.

Men just nu så sitter jag i min soffa ensam i min lägenhet med nya blodiga ärr på min vänstra arm. Min vänstra arm som redan är överfull av ärr från de senaste åren. Jag skar mig för att känna något annorlunda från vad jag känner varje dag som jag är ensam. Det fick mig att må tillfälligt bra och jag hatar mig själv för att jag gjorde det, jag är beroende av att skada mig själv, och det får mig att hata mig själv så sjukt mycket..
Jag är samtidigt så trött på att varje dag kolla på mig själv i spegeln och se allting jag inte vill se. Jag vet att det låter lite klisché men min diagnos som jag skrev innan, BDD, den diagnosen går helt ut på att min hjärna helt ändrar hur jag ser mig själv, den får mig att se allt jag absolut inte vill se på mig själv, lite som anorexia, den får mig att se mig själv som så mycket större, den förvärrar och förstorar små saker på kroppen, om jag t.ex har bristningar på min mage från när jag var överviktig som knappt ens syns så får min diagnos mig att se dom väldigt tydligt, den lurar en till att hata sig själv vilket funkar rätt bra på mig.

Detta var en inte så detaljerad och rätt kort sammanfattning av allt jag gått igenom de senaste åren. Jag säger inte att jag har haft det sämre än alla andra, jag menar kom igen jag har en egen lägenhet vilket rätt många vill ha, jag borde vara glad egentligen och hatar att jag inte är det.. Rätt skönt att skriva av sig iallafall.
Om någon vill kommentera nånting eller skicka ett pm till mig eller nåt så sure, Och om ingen vill kommentera något så sure också. Jag skrev inte det här för uppmärksamhet utan för ett försök till att må bättre, har inget att förlora på det.

/Robin | Medarbetare på Tonåringar iFokus 
No one is weird or "not normal", because what's weird to one person is normal to someone else.

Annons:
Moalinn
2015-06-22 00:01
#1

Robin dåå .. Må vara ett tag sedan vi skrev men jag har tänkt på att kolla hur du mår men du vet hur jag är. Skriiiv till mig, jag finns bara ett meddelande bort - alla dygnets timmar!

Jag vet inte vad jag ska skriva här men hur gick det med behandlingen? Du kan svara i ett meddelande om du vill. Skickar annars iväg ett imorgon! :))

Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto

[EmmiieErixon]
2015-06-22 00:18
#2

Jag vill verkligen skriva något till dig men jag vet inte vad. Jag har själv gått igenom mycket av det du berättar och gör än idag. Jag vill iallafall säga att jag ser ljuset på andra sidan, en lösning på mina besvär och jag vet att du kommer det med om du bara vill! Skickar stryka till dig!

Upp till toppen
Annons: