Annons:
Etikettmode-och-skönhet
Läst 923 ggr
[Tilde]
2015-06-22 12:03

Rosa hår

Skriver här inne också… Jag färgade håret rosalila förra sommaren och tänkte göra det igen i juli. Vill gärna ha tips på hur jag ska få det att hålla på bästa sätt!

Tänkte tvätta håret med citron då det ska vara jättebra innan färgning. Vad mer? :)

Använder Manic Panic i Mystic heather.

Annons:
Sugar Mist
2015-06-22 16:49
#1

Mitt lila/blå/grön/rosa hår höll sig i 2 månader när jag körde balsammetoden och kallt vatten!

-

[Tilde]
2015-06-22 21:53
#2

#1 Hur ljust hår hade du innan? 😮

Sugar Mist
2015-06-22 21:58
#3

Mja, gulblont typ, mycket gula toner i dock, därav gröna och blå färgen;) Var tänkt att det skulle bli lilarosa hehe..

Hört också att man kan tvätta håret med bara schampoo innan, för att få håret att fästa bättre.

-

[Raubtier]
2015-06-23 13:11
#4

Jag skulle nog råda dig att använda special effects istället, mycket dyrare men sån dryg produkt och håller så mycket längre.

Sen är det som ovan, tvätta håret med schampoo innan. Jag applicerar på torrt hår efter schampoot och sedan tvättar du håret med ljummet/kallt vatten så håller det också längre! Du ska helst också bleka håret innan så fäster det bättre.

Blanda också i färgen i ditt balsam och ha som inpackning :-)

[Tilde]
2015-07-05 09:09
#5

#4 Tänkte inte köpa ny färg och har Manic Panic sedan innan så därför blir det Manic Panic. :) Kan det inte förstöra kakel i duschen dock? Det blir så lätt fläckar av sådan färg och vill inte göra våra vita väggar rosa genom att ha det som balsam varje gång… 🤐

[Raubtier]
2015-07-05 21:06
#6

#5 Nä inte för mig, jag har färg i mitt balsam/inpackning och det är sån stor mängd balsam/inpackning och så lite färg så för mig har det iallafall inte blivit några fläckar! :-)

Annons:
[Tilde]
2015-07-05 21:43
#7

#6 Ah okej! Det låter i alla fall bra. Tror sambon skulle döda mig om jag missfärgade väggarna i badrummet. 😂

[Raubtier]
2015-07-05 22:50
#8

#7 Lycka till, hoppas det blir bra och att det håller i sig. Jag har just nu ofrivilligt rosa hår som vägrar släppa så vi vill olika saker hehe.

Upp till toppen
Annons: