Annons:
Etiketthobby-och-fritid
Läst 969 ggr
Fridaaaa
6/25/15, 9:55 AM

Tjäna lite extra

Kommer knappt jobba i sommar och skulle behöva lite extrapengar nu i sommar?
Snabbt och smidigt sätt? Förutom att sälja saker (försöker redan).
Inte fått fast sommarjobb.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Annons:
NordicSunset
6/25/15, 10:55 AM
#1

Barnvakt/hundvakt? :)

Be the best version of you.

  • Zoella
Fridaaaa
6/25/15, 11:06 AM
#2

#1 Kan inte ha främmande hundar/barn hemma pga vår ena hund.
Då måste jag vara hos den personen om det ska fungera. 
Hundpassning har jag kollat men är mest en bit bort och då blir det billigare för dem hos de hunddagis/pensionat som finns 😕

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Scorpio97
6/25/15, 11:33 AM
#3

Reklamutdelning? 

Hjälpa folk plocka ogräs, klippa gräs eller liknande. Vissa söker även personer som kan ta ut hunden på en promenad, men inte behöver hundpassning hela dagen.


//Jessie

Fridaaaa
6/25/15, 11:35 AM
#4

#3 Kollat upp, men de söker inte i närheten. (man kör enbart med bil också här och en bit till närmaste kontor) dessvärre

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[EmmiieErixon]
6/25/15, 12:31 PM
#5

Kolla om någon vill ha sin rabatt rensad, ved huggen eller gräs klippt. Kan vara skönt för dem som kanske ska iväg på semester som inte vill komma hem till en djungel för att gräset fått växa fritt i två veckor sträck! 😃

Fridaaaa
6/25/15, 12:38 PM
#6

#5 Satte upp lappar förra året men ingen som nappade nere i byn 😕 Just med att klippa gräset och så.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Annons:
[EmmiieErixon]
6/25/15, 12:50 PM
#7

#6 Testa i år igen! Gäller att vara på hugget om man ska ha lite cash! 😃 

Aldrig skadat mig i alla år att vara lite extra ihärdig i alla fall, så testa igen med någon stor slogan som ''Djungel-gräsmatta efter semester?'' Det fixar jag…bla bla bla you get it! Erbjud även annat som vattning av blommor i trädgård och annat kraffs som kan behövas göras när du ändå är i farten så kanske någon nappar i år. Man vet ju aldrig! 😃

Fridaaaa
6/25/15, 12:52 PM
#8

#7 Ja jag får testa igen och se om någon nappar snarast 😉
Ja jag är ingen ihärdig person så 😛 Inte min "natur" om man säger så.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[EmmiieErixon]
6/25/15, 12:54 PM
#9

#8 Ja men det är bara att utmana sig själv lite så märker du snart att det betalar av sig att vara lite på. Det löser sig alltid! 🙂

Fridaaaa
6/25/15, 12:56 PM
#10

#9 Kan hoppas att någon nappar iår i alla fall.

Flertips  vad man kan göra?

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Scorpio97
6/25/15, 1:02 PM
#11

På sensommaren och hösten kan man plocka svamp och bär och sälja. En kompis till mig tjänade nästan tiotusen kronor på det för något år sedan. Men det beror såklart på hur man bor, hon bor i princip mitt i skogen så för henne var det ganska enkelt att plocka mycket.


//Jessie

Fridaaaa
6/25/15, 1:07 PM
#12

#11 Ja blir lite sent dessvärre. Är nu under sommaren jag behöver lite extra.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

smellcaramell
6/25/15, 10:31 PM
#13

gå till lokala företag och fråga om de behöver hjälp, förra året hjälpte jag till i ett travstall under sommaren, i år jobbar jag på ålderdomshem där vi fortfarande är lite folk och på min pappas jobb saknar de också folk, och det lönar sig att fråga! Att "bara" skicka in en ansökan ger inte så mycket har jag märkt, arbetsgivaren ser det mycket mer positivt om man personligen kommer och frågar om jobb. Har själv märkt att väldigt få arbetsgivare (iallafall här omkring) annonserar ut jobb, enklast är det att åka o lämna kontaktuppgifter så kanske de ringer upp :)

Annons:
Fridaaaa
6/26/15, 9:10 AM
#14

#13 De lokala företag som finns här är mest små privata eller kräver dem utbildning 😕 Vad jag hittat i alla fall.
Redan kollat hem hemtjänsten, men de hade fullt. Jo det med jobbsökande vet jag, var arbetslös innan jag började studera högskola men tack ändå för tipset 🙂

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Eioo
6/26/15, 11:44 AM
#15

Förra sommaren hade jag 500:- i början av sommaren. När sommaren var slut hade jag 7000:-.

Åk till loppisar. Fynda snygga grejjer och ha koll på vilket som är märkeskläder/skor. Sälj sedan via blocket, facebook eller tradera.

Köpte ex. ett par skor för 30:-, vilket jag sålde för 500:- på blocket.

Hittade även en Harley Davidson jacka som jag fick för 150:-, sålde för 1000:-

Är simpelt och om man kan sin sak får man pengar fort!

larssonnadja
6/26/15, 12:20 PM
#16

Jag jobbar med att dela ut reklam, tjänar ju beroende på vad reklamen väger. Men tycker det är lagom  "sommarpengar". Fast jag är bara vikarie så har jag ändå jobbat några gånger redan och fått ihop lite pengar.

Harley och CharlieHjärta

Achatina
6/27/15, 2:10 AM
#18

Cykla runt till bönder och odlare och fråga om de behöver hjälp med något. Själv tjänade jag några tusen på att plocka och plantera sparris. Sparrissäsongen är slut men det finns ju andra växter att plantera eller plocka (jordgubbar, körsbär, hallon osv).

Fridaaaa
6/27/15, 7:25 PM
#19

#15 Hjälper dock inte efter sommaren dessvärre.
Men smart idé, ska kolla på Lions nästa vecka och se om man kan fynda något i alla fall 🙂

#18 Här ute är det ko & fårbönder. Inte hittat någon inom cykelavstånd som odlar dessvärre. Annars var det bra ide 🙂

#16 Sök som sagt med reklam.

Försökt sälja av grejer jag har hemma som jag inte använder men gått extremt dåligt :/ Folk vill bara ha saker till extrema underpriser känns det som :/

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Eioo
6/28/15, 12:11 AM
#20

#19 just därför man måste leta märkeskläder eller något annorlunda… Går alltid att hitta någon märkes-kär person som är villig att betala nära originalpris :)

Annons:
Upp till toppen
Annons: