Annons:
Etikettövrigt
Läst 413 ggr
SecretCraving
2015-06-28 17:23

Hundfestival i Yulin

Vad tycker ni om hundfestivalen i Yulin? Jag själv tycker att det är lite överskattat, bilder man skall dela på instagram för att visa att man är emot det och massa annat. varför tycker jag det? Jo, för att vad är det liksom för skillnad med t. ex. hur grisarna behandlas? Eller då man på sommarn brukar ha kräftskiva? Hur många är det som liksom tar upp det och ordnar namninsamlingar o. s. v. (dock har jag skrivit på namninsamlingen för hundfestivalen i Yulin) Som Therese Lindgren sa, jag ser inte skillnad på en hund och en gris, en gris och en kräfta, de är alla djur! Inget är mindre värt bara för att den inte är tam, om man kan sitta och gosa med den i soffan m. m. Att ta hundar från andras hem är fel, att döda de är fel, men då är det väl också fel att döda t. ex. grisar? Vad tycker ni?

Annons:
Wenniz
2015-06-28 17:40
#1

Djur som djur och jag har inga problem att vi människor äter djur men jag tycker då att de ska ha haft ett bra liv innan de går till slakt. Vet inte om jag behöver skriva mer än så än att jag anser djur är djur men alla djur har rätt till ett värdigt liv innan de dör.

  • Nederlandse Kooikerhondje & Australian Cattledog -
[EmmiieErixon]
2015-06-28 23:28
#2

Håller med Therese i det hon säger punkt 🙂

Nelley
2015-06-29 00:25
#3

Spelar ingen roll det är gott

Upp till toppen
Annons: