Annons:
Etikettinternet-datorer-tv-spel
Läst 3750 ggr
fsigge
6/28/15, 6:01 PM

Snapchat

Såg någon som jag hade på snapchat att hon hade spelat in musik samtidigt som hon spelade in på snapchat. Det har jag kunna göra länge, men ljudet var lät liksom som orginalkvaliten, inget brus i bakgrunden. Hon hade hörlurar så antagligen spelade hon in ljud från hörlurarna. Är det någon som vet hur man gör?

Frida

Annons:
[134643]
6/28/15, 6:26 PM
#1

Min förra mobil, Xperia någonting, gjorde det ofrivilligt. När jag bytte till iphone slutade det haha, så jag vet inte om det finns någon funktion eller så, för mig hade det med mobilen att göra c:

Rheen
6/28/15, 6:54 PM
#2

Nästan alla runtomkring mig har iPhones, och de flesta har spelat upp musik i sina snapchats. För dem är det bara att lägga på Spotify, öppna Snapchat (med musiken spelandes i bakgrunden), spela in en snap, och poff så hörs musiken i videon när man är färdig. Jag gissar det var det du syftade på? c:

~ Rheen.

fsigge
6/28/15, 6:58 PM
#3

#2 japp, det funkar för mig utan hörlurar. Men har sett flera som kan spela upp ljud från hörlurarna. Sedan har jag ocksp sett att man kan vända medan man spelar in att den spelar in i "selfie-kameran" och sedan byta till vanliga kameran.

Frida

Rheen
6/28/15, 9:06 PM
#4

Hmm… Ett mysteri angående hörlurarna då. c; Det där med att byta kamerans 'synvinkel' har jag också sett, men hur man gör det har jag inte orkat fundera ut, hehe. Sen kan man ju tydligen spela in hur långa snaps som helst också, genom att 'stänga' appen medan man håller in 'spela in' knappen. Jag och min kompis försökte göra det en gång, men vi fick det inte att fungera. Finns mycket mystiska hemligheter med Snapchat, haha.

~ Rheen.

fsigge
6/28/15, 10:05 PM
#5

#4 försökte också med att spela in längre, men det funkade inte heller :/

Frida

Upp till toppen
Annons: