Annons:
Etikettkärlek-och-förälskelser
Läst 2490 ggr
TOAO
2015-06-29 20:53

Känner mig deppig

Hej! Jag är en tjej från Helsingborg på 17 år som är superkär i en kille, som inte vill ha mig (19 år), En kille som respekterar mig men som jag inte tycker ser trevlig ut (17år), en som gillar mig men som inte vågar prata med mig (18år) som jag skulle vilja att han gör. Snälla vad ska jag göra? Saken är den också att jag aldrig haft pojkvän, jag är framåt som person men när de är någon kille i närheten blir jag blyg och håller mig undan. Även om jag inte själv tycker det så är de många som ger mig komplimanger och tycker jag ser trevlig ut, men de hjälper inte om jag e blyg och inte vågar prata med dem. Ännu en grej som gör mig nervös de är att jag förväntas ha kille, så så fort jag skulle få modet att prata med någon så får jag en massa kommentarer av min mamma och folk i min omgivning. Typ "De var på tiden".. Detta gör att jag backar undan från killen ännu mer. Jag vill så gärna ha ett förhållande, vill ha närheten. Bara ens en kram Kommer de att ändras någon gång snart?

Annons:
Haku
2015-06-29 21:01
#1

Kommentarer av folk i din omgivning "de var på tiden" ?? Du är 17 år, tycker det är tråkigt att man ska förväntas haft ett förhållande som yngre än 17 varför då ens?

Jag fick min första pojkvän som 17 för min del kändes det jättesent då men nu som 20 och tittar tillbaks 17 är fortfarande ungt, stressa inte det kommer när det kommer man ska inte skynda fram kärlek den går liksom inte att tvinga fram direkt heller. Men du kan ju helt klart mer aktivt söka efter kärleken, det skadar aldrig att våga kolla runt mer blyghet kan hindra en ibland.

TOAO
2015-06-30 11:11
#2

#1 Mina 3 kusiner (tjejer) har haft långa förhållanden sedan de var 15-16. Idag är den älsta 23 och har haft samma kille sedan hon var 18. Min syster som fyller 15 nu i augusti har haft sin pojkvän i 6-7 månader. Jag är den ända av oss tjejer i kusin skaran som inte har eller har haft pojkvän. Och jag har 2 som är yngre än mig av kusinerna. Eftersom jag är så blyg för killar så umgås jag såklart med tjejer, jag och en av mina bästa vänner pussas och kramas men de e bara för skojs skull. Ingen av oss är lagd så vi gillar tjejer på de sättet. Men min mamma och släkt tror jag e bisexuell, så nu de senaste 2 åren har de även sagt saker som "Kolla brunetten där, hon ser väl söt ut!" Och bankar mig i sidan. Jag får knappt välja kläder själv heller, min mamma köper och så säger hon att de plagget framhäver rumpa/bröst bra. Underkläder ska vi inte ens snacka om, här e de push-up och string. Och kläderna visar hon glatt upp för alla. Men så fort jag får chansen så köper jag egna kläder att använda, älskar T tröjor med tryck och blåa jeans som inte är slim. Gärna sport bh och boxer troser. Är de fel på mig för att jag är såhär?

Haku
2015-06-30 13:17
#3

#2 Ja men alla måste väl inte vara likadana vissa får sitt första förhållande som 12 andra när dem är 30 vissa får aldrig ett förhållande under hela sitt liv, spelar det någon roll egentligen? bry dig inte om vad dina bekanta tycker kör ditt eget race som sagt stressa inte utan ta din tid om kärleken en dag kommer så kommer den  när den kommer liksom… Och sen kan du ju säga till dina föräldrar att du inte är bisexuell om du nu är straight men att du vill hitta ett förhållande i din egen takt, om du är 17 år borde du verkligen få välja kläder själv när du är 18 räknas du ju som vuxen och 17 är inte långt ifrån jag undrar varför du inte har pengar du tar hand om själv? det brukar man ha iaf till att gå och handla kläder? du borde också säga till dina föräldrar vad för kläder du trivs i jag tycker det känns självklart att du ska klä dig i det du är bekväm i..

TOAO
2015-07-17 16:11
#4

De blir inte bättre, igår så prata vi med grannen som just då hade sin son med familj med. Och min pappa frågar efter en stund till grannens barnbarn som är 19 (kille) om inte han letar efter en kompis (vi hade familjens valp ute), innan han avbryter sig själv och säger "Eller du är kanske ute efter annat?" och så tittar pappa på mig o ler. Jag höll på att dö så pinsamt de var när alla skratta. 😞

Upp till toppen
Annons: