Annons:
Etikettövrigt
Läst 967 ggr
hannaj98
6/30/15, 5:09 PM

Svensk Direktreklam

Någon som jobbat med dem? Det är ett jobb då man delar ut reklam som görs under helger för att man ska kunna gå i skolan samtidigt. 

Vad tjänade ni? Hur lång tid tog det? Vad tyckte ni om jobbet? 

http://www.delareklam.nu/

Annons:
Scorpio97
6/30/15, 5:21 PM
#1

Har jobbat där. Min bror började när han var tretton, sen hjälpte min andra bror till och till sist tog syrran och mamma över. Hjälpte syrran och mamma under några år, sedan hade jag det själv i ungefär ett år också.(Totalt hade min familj hand om reklamen i vår lilla by i ungefär tio år)

Hade två bildistrikt. Tog oftast en-två timme att sortera, och sedan ungefär lika lång tid att dela ut. På vintern tog det dock längre tid att dela ut pga snön. Fick då ungefär 1500-2500 kr/månaden. Det var dock med bensinersättning då, som var ungefär lika stor som själva lönen.
Någon vecka var det tretton stycken reklam, då tog det drygt sex timmar att sortera och nästan tre att dela ut. Sånna veckor ångrar man sig rejält, men annars är det helt okej jobb.

Dock har både min syster och mamma fått problem med samma axel, blir konstig ställning när man sorterar och delar. Blir oftast ganska mycket belastning på en arm/axel, det kan vara något att tänka på. Detta trots att dom båda tränar.
Själv kände jag inte av något så länge jag simmade varje vecka. Men jag höll inte heller på med reklamen lika länge. 

Inte direkt ett roligt jobb, men det är relativt enkelt för ganska bra pengar. Tog i snitt några timmar per helg. Fick reklamen på onsdagen-torsdagen och fick dela ut lördag och söndag, så det var inte direkt stressigt.


//Jessie

jela96
6/30/15, 5:50 PM
#2

Har jobbat där. Hade 2 distrikt som var gångdistrikt. Var sjukligt mycket spring i trappor där jag hade. Fick även väldigt mycket reklam och tog flertalet timmar och sortera sen hade man tidningar och skräp över hela lägenheten.

Ena distriktet tog 2 timmar att dela ut på och andra runt 3 timmar. Så sortering + utdelning för 2 distrikt tog ca. 10 timmar och fick runt 300 kr i lön/helg så kändes i slutändan inte värt mödan.

Om jag missade ett hushåll ringde chefen mig och skällde ut mig.

Missa inte Månadens dvärgkanin  - Sajtvärdinna på dvärgkaniner
Bunnysta@instagram

hannaj98
6/30/15, 5:55 PM
#3

Tack för svaren! 

Har man bindningstid? Eller kan man testa typ bara en månad och säga upp sig när man vill om man inte vill ha jobbet?

Scorpio97
6/30/15, 7:00 PM
#4

#3 Jag hade fyra veckors uppsägningstid. Men om du pratar med dom kanske du kan få prova på.


//Jessie

[134643]
6/30/15, 8:17 PM
#5

Jag hade ett gångdistrikt på 400 brevlådor och sortering, fick 300 kronor i veckan. Tog ändå runt 2 timmar att sortera och 4 timmar att dela ut, så tillslut var det helt enkelt inte värt det. Jag hade en veckas uppsägningstid :)

Scorpio97
6/30/15, 8:20 PM
#6

Bildistrikt är helt klart att föredra. Min syster hade gångdistrikt några veckor (vikarie), och det har hemskt tyckte hon. Mycket mer jobb för mindre pengar. För bildistrikten får man bensinpengar, som för oss var en bra bit mer än vad bensinen för sträckan faktiskt kostade.


//Jessie

Annons:
hannaj98
6/30/15, 8:54 PM
#7

#6 Är tyvärr bara 17 så har inte bil, tror ni min moppe kan underlätta arbetet?

Förstår att det inte är ett jätte kul jobb, men behöver verkligen pengar och hittar inte något bättre jobb 😕

Scorpio97
6/30/15, 9:00 PM
#8

#7 Finns ju cykelvagn som man kan fästa på cykeln eller gå med, men tror inte den går att fästa på moped. Du måste ju ha med dig en del reklam, som tar plats. Har aldrig haft moped, så jag vet inte hur mycket utrymme som finns. 

Jag övertalade mamma att köra mig, erbjöd då henne bensinersättningen (hon tyckte dock att det var roligt att jag hade jobb, så hon skjutsade mig gratis).


//Jessie

[134643]
6/30/15, 9:01 PM
#9

#7 Har du långa avstånd kan det eventuellt hjälpa med moppe, men då funkar ju cykel också. Har själv moped men använde den aldrig i jobbet, men så jobbade jag under vintern också så då gick det ju inte oavsett. Tror dock inte att det underlättar jättemycket, och du får heller ingen bensinersättning för det om du inte tar ett bildistrikt, och det känns tveksamt om man klarar det/att det är värt det med en moppe :)

Upp till toppen
Annons: