Annons:
Etikettövrigt
Läst 1408 ggr
[Marsvinspluttochkaninsele]

Hur kan man lätt svalka sig i värmen ?

Jag kan inte simma så hur kan man då lätt svalka sig ? Gärna ett bra tips som går fort att fixa :) Pust är dö varm ;)

Annons:
Kallaterrier
7/2/15, 4:10 PM
#1

Blöta håret, det svalkar huvudet.

Bellie
7/2/15, 4:13 PM
#2

Vattenspridare/köpa stor badring på Statoil och flyta runt med c:

Hello It's Me... :3

bellatrixhamstery.weebly.com Lipar

minbebis
7/2/15, 4:15 PM
#3

Ett år när jag knappast kunde överleva så tog jag en liten handduk och blötte i kallt vatten sen hängde över axlarna. Funkade rätt bra. Annars kan man ta en slang och hälla vatten över sig själv, har jag och en kompis gjort en gång innan vi skulle gå en promenad 😂

[Marsvinspluttochkaninsele]
#4

Aha Tack för tips :) Badning vist kan funka för då drunknar jag inte ;)

tlover
7/2/15, 4:28 PM
#5

Håll handlederna under rinnande kallt vatten funkar också.

Glöm inte heller att dricka mycket.

l'm back

[Marsvinspluttochkaninsele]
#6

Aa Tack för ett gott tips håller på att dö i denna värme ;) Plus bär svart o smart vet ;)

Annons:
Zakaraa
7/2/15, 5:36 PM
#7

Jag jobbar aktivt utomhus i värmen (inte trevligt idag) och jag använder mig av att blöta håret i nacken (om det är riktigt varmt doppar jag kanske hela huvudet, lol).

Annars är det som många skriver, blöt handduk, t-shirt eller annan tygbit runt nacke. Har man hund så kanske man känner igen en speciell kyltrasa som vid kontakt vid vatten (ska dränkas i vatten) kyler och blir inte varm som många av de ovan nämnda materialen samt att den är "torr" (dvs. droppar inte vatten utan är som en fuktad kall tygbit). Denna är fantastisk att ha under varmaste tidpunkten. Minns inte hur mycket den kostade när jag köpte för ett par år sedan men kan försöka hitta om det finns online (jag köpte på hundutställning). Man kan ju köpa en till sig själv även om man saknar hund.

Nacke, panna och bröst är de bästa ställena att lägga kyla mot. Huvudet är nog det bästa stället för mig.

med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning

Nikushimi
7/2/15, 5:43 PM
#8

Använd en fläkt det gör jag.

[SisselaJ]
7/2/15, 6:31 PM
#9

Sätta fötterna i ett kallt fotbad brukar vara jätteeffektivt för mig!

[Marsvinspluttochkaninsele]
#10

Aha aa ska kolla på en sådan #7 Dock inte hund men kanin o g marsvin har man ;)

Scorpio97
7/2/15, 7:36 PM
#11

Själv blir jag så varm, så jag tar en kylklamp och lindar in en en tunn handduk och har med mig i soffan/sängen. Speciellt effektivt på fötter, händer och huvud. 

Sen har jag hela tiden vattenflaskor i frysen. Halvlitersflaskor är lagom frysta efter 30-60 min ungefär, då brukar det vara lite is i dom. Kyler ner bra när man dricker och det gör att man även kan ta med på stranden och fortfarande ha svalt/kallt vatten.

Samt kyla ner händer, handleder, huvud och fötter med kallt vatten.


//Jessie

Upp till toppen
Annons: