Annons:
Etiketthobby-och-fritid
Läst 4979 ggr
[134643]
2015-07-03 08:17

Träffa internetkompis

Hej allihopa! På söndag ska jag träffa en kille jag träffat över internet. Han bor i England och vi har nu varit kompisar i över 3 år, och äääntligen kommer han till Sverige så att vi kan träffas! Jag är helt sjukt taggad och längtar så mycket, samtidigt som jag är hur nervös som helst haha. Har någon av er träffat någon ni mött över internet? Hur var det? As hittade ni på när ni träffades? Tell me everything :D

Annons:
catcult
2015-07-03 08:27
#1

Japp, det har jag gjort några gånger. Mitt tips är att träffa personen på en offentlig plats med en vän. Se också till att dina föräldrar vet var du är och vem du ska träffa, ha mobilen på.

"I will not be pushed, filed, stamped, indexed, briefed, debriefed, or numbered! My life is my own!" - Number Six

[134643]
2015-07-03 09:30
#2

#1 Har han trollat mig i 3 år förtjänar han typ att få kidnappa mig haha. Nej men alltså ärligt, han är den han säger att han är, det är jag inte det minsta orolig för. Det jag är nervös över är att vi inte ska tycka lika mycket om varandra i verkligheten som vi gör över internet :3

catcult
2015-07-03 10:34
#3

#2 Alltså, även om han är den han utger sig för att vara kan han ju vara ett riktigt äckel i verkligheten. Det finns ju tyvärr inga garantier, så jag hade nog ändå träffat honom på offentlig plats med en vän ändå. Inte bara av den anledningen, om det skulle bli stelt mellan er eller om ni inte klickar känns det mycket bättre att ha en vän med som "buffer".

"I will not be pushed, filed, stamped, indexed, briefed, debriefed, or numbered! My life is my own!" - Number Six

[134643]
2015-07-03 12:23
#4

#3 jag låter säkert naiv, men han är inget äckel, jag är 100% säker på det. Jag kommer inte ha med någon kompis, utan han möter upp mig på tågstationen, dvs en offentlig plats. Efter lunch får jag även träffa hans kompisar, men från början är det bara vi två. Jag skapade dock inte tråden för att höra att min kompis, den personen som betytt allra mest för mig de senaste 3 åren, är ett äckel. Det är schysst att du bryr dig, men det var inte därför jag skapade tråden. Vill du däremot dela med dig av dina egna erfarenheter av att träffa människor från internet är du självklart välkommen :)

Ravynsfair
2015-07-03 12:27
#5

Oh jesus christ, vad jag träffat många människor via internet. 
Nästan alla mina vänner jag numer umgås med är från början internetvänner :)

Sist jag träffade internetvänner var vi ett gäng om 5 (egentligen 8 men 5 var vi som standard) som skypat nästintill varje dag i en månad, två av dem var redan ett par och plötsligt fick vi ett ryck, alla skulle ses efter nyår! 
Var nog det roligaste jag någonsin gjort, samtidigt som jag var dörädd, haha! 

Jag åkte först 45mil till stockholm för att övernatta hos en vän, dagen efter, en tidig morgon den 3 januari begav jag mig mot Falun med en mellanlandning i Gävle där jag skulle träffa den första av oss 5 som skulle träffas. 

När jag klev av tåget i Gävle ville jag nästan avlida, han som skulle möta mig hade en crush på mig och jag hade väl egentligen en liten på honom men inget vi bekräftat för varandra mer än att vi hade våra aningar. 
Han hade dessutom åkt från Sundsvall enbart för att kunna möta upp mig! 

Lilla jag på 157 skulle möta en välbygd jätte på 187, han hade lätt kunnat kidnappa mig för att sedan mörda mig någonstans eftersom jag kom med tåg och vi sedan tillsammans skulle ta hans bil till Falun efter att ha ätit middag hos hans farmor(?!!) . 
Believe me när jag säger att det var en hel del pinsam tystnad eftersom hans farmor visste att han gillade mig och därför med flit tvingade oss att äta ensamma i hennes kök… Slug farmor 😉😂

Men det awkwarda gick fort över till allt craziness vi kört med på skype, resan till Falun gick fort. Lite väl fort för gud vad mysigt det var att vara ensam med honom.
Väl där möttes vi av paret, gud det var som att komma hem! 
Jag och Emelie som tjejen heter, som nu är min bästa vän, kastade sig i min famn och jag i hennes. Love at first sight, precis som på nätet! 

Kvällen kom och då även den 5e kompisen, även då var det precis som vanligt. 
Inga knasigheter och inget awkwardness! 
Vi hade jättekul, verkligen! Nu är dock gruppen splittrad, Emelie har ny karl samt jag och "välbyggda jätten" ska bli sambos om en månad, så helt galet gick det ju inte 😉

Vänliga hälsningar Sanna. 
Medarbetare på Blandrashundar, HBT & Socialt stöd.ifokus Sol

catcult
2015-07-03 12:38
#6

#4 Du låter väldigt naiv, ja. Tänker inte döma dig eftersom jag också varit i din ålder en gång i tiden och träffat killar från internet IRL, till och med hemma hos dem, vilket ju är en sinnessjukt stor risk och inte något jag rekommenderar någon, trots att jag lever och har hälsan. 😉

Lycka till och hoppas du inte blir besviken!

"I will not be pushed, filed, stamped, indexed, briefed, debriefed, or numbered! My life is my own!" - Number Six

Annons:
Hoseok
2015-07-03 12:47
#7

För mig är det en väldigt konstig fråga, för ALLA mina vänner är från internet. Jag har inga vänner som jag inte träffat från internet. 

Att träffa folk från internet känns bra. Min sociala fobi klarar av det mycket bättre än att försöka kommunicera med människor i verkligheten. 

Och jag förstår att du inte vill tänka att killen du ska träffa kommer vara annorlunda, men du måste försöka tänka på att det faktiskt kan hända. Han kan vara helt annorlunda irl. Han behöver inte ha "trollat". Det räcker med att han tror du vill något som du (kanske) inte vill. Den situationen är supervanlig. Det behöver inte göra honom till ett äckel, det gör honom till människa som, så länge han inte Gör något, inte gjort något fel.

[134643]
2015-07-03 16:08
#8

#5 Det låter ju helt underbart, vad kul att det gick så bra! Grattis till dig och den välbyggda jätten! ;) #6 alltså, okej. Nu handlar det ju inte om att träffa någon kille i hans lägenhet jag bara snackat med ett lite tag. Det handlar om en kille jag känt i 3 år, jag har haft kontakt med hans föräldrar och hans vänner, vi träffas mitt bland folk för att ta en fika och gå på en promenad. Och som sagt, vi har snackat i flera timmar varje dag i 3 år. Tro vad du vill, men jag har koll på läget. Jag kan ju säga till på söndag om han var ett äckel eller inte så kan vi reda ut det då. #7 Klart att han kommer att vara annorlunda, det är jag också i verkligheten. Som sagt därför jag är nervös, att vi inte ska klicka lika bra i verkligheten som vi gör när vi skriver och skypar. Han är dock inte ute efter att ligga med mig haha, så det finns inga baktankar från varken honom eller mig på den punkten. Vad skönt att du har hittat ett sätt som fungerar för dig! :)

Ravynsfair
2015-07-03 16:13
#9

#8
Viktigast är att ha roligt! Det  ÄR supermegaawkward i början men det släpper fort, speciellt när ni känt varandra i över 3 år nu. 
Är så glad för din skull, så spännande ju! 
Du måste ju såklart berätta hur det gick sen!😃

Vänliga hälsningar Sanna. 
Medarbetare på Blandrashundar, HBT & Socialt stöd.ifokus Sol

[134643]
2015-07-03 16:18
#10

#9 Jag ska försöka haha! Ja, jag hoppas också att det släpper. Det jag funderar mest över för tillfället är hur man ska hälsa, men jag tänker att det kanske känns naturligt när vi väl är där. Om jag ska komma springandes och kasta mig i hans armar eller inte typ ;3 Vi har lite givna samtalsämnen så jag tänker att vi kommer in i det efter det, vi har lite presentbyte och så ^_^ Ihh, tack! Jag är verkligen supertaggad! Klart att jag berättar hur det gick någon gång på söndag, jag kommer sitta på en buss ett par timmar hem på kvällen så då har jag all tid i världen att uppdatera :D

Ravynsfair
2015-07-03 16:23
#11

#9 Jag och min karl, vi satt mest och stirrade ner i varsin tallrik med laxgratäng första halvtimmen när vi var hos hans farmor, båda två dog ju av lite ögonkontakt … 😂
Försökte prata lite om förväntningarna inför helgen osv men nja, it was sooo awkward 😂

Men i bilen, när man slapp sitta mitt emot varann så gick det bättre, haha. 
Båda är ju lite socialt awkwarda så ah, det blev lite knas men äsch, nu har vi något att skratta åt 😉

Vänliga hälsningar Sanna. 
Medarbetare på Blandrashundar, HBT & Socialt stöd.ifokus Sol

[134643]
2015-07-03 16:58
#12

#11 Underbart haha! Jag tänker lite detsamma, det brukar vara svårare att prata när man sitter mitt emot varandra, det är lite därför vi tänker gå på en promenad typ. Men vi har 8 timmar på oss innan jag åker tillbaka till min stad och han vidare till Oslo, så förhoppningsvis hinner vi mjukna upp lite c:

jenmjao
2015-07-03 17:58
#13

Jag träffade en kille i vintras som jag pratat med sens jag var 15år och jag är 22 nu :) Så det var ett tag. En av mina bästa vänner "träffade" jag även över internet, vi har varit vänner i snart 8år. Har nog träffat fler men de är de jag minns mest.

Annons:
[134643]
2015-07-03 18:07
#14

#13 Hur gick det? Trivdes ni lika bra som när ni pratat över internet? ^^

jenmjao
2015-07-04 11:10
#15

#14 Jadå :) Men vi har pratat så länge och så intensivt så det var bara skönt att träffas, vi behövde knappt prata alls. Tyvärr bor han så himla långt bort så vi har inte kunnat träffas efter det. Men jag hoppas på att vi kan ses mer i framtiden.

hahael
2015-07-04 22:51
#16

Har träffat extremt många människor genom internet, har faktiskt en tysk kompis som ska hit den åttonde.

För oss var det inte stelt alls, dock kände vi varandra så bra innan så det utgör säkert en skillnad. 
Lycka till!!

Klart att laxen ska ha en jolle

Aleya
2015-07-05 00:25
#17

Jag har träffat folk hit och dit från internet. Bodde fan hos en snubbe i en månad som jag träffade på internet och aldrig sett tidigare. Kanske nu inte att rekommendera för folk som är yngre.
Jag förberedde mig väl innan flytten genom google osv. Min mamma fick alla nummer och personuppgifter. Om något skulle ske.

En sommar var jag nästan bara och träffade folk som kom från nätet. :)

Men man bör ju tänka en och två gånger innan. Men bara man berättar vem man är med och vart man ska träffas så brukar allt gå prima.

Och eloge till dig Ravynsfair. Din historia var så skön och gav mig ett gott skratt. 👍

Och att det gått bra för dig 134643

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

[134643]
2015-07-05 20:24
#18

Nu sitter jag tyvärr på bussen hem, så tänkte passa på att uppdatera lite. Jag vet inte ens hur jag ska beskriva den här dagen, den har varit så himla fantastisk att jag inte finner några ord. Det började med att vi skulle mötas på stationen då, jag var sjukt nervös och var helt säker på att allt skulle skita sig, sen när jag ser honom bara släpper allt. Jag var hemma. Så vi typ småspringer mot varandra och kramas i vad som kändes som en evighet och allt kändes så rätt. Sen gick vi på en promenad, fikade, satt vid vattnet och pratade. Det var så himla naturligt redan från första början, samtidigt som vi båda två var lite överväldigande så ibland satt vi bara i tystnad, men det var en bekväm tystnad. Efter lunch träffade vi hans kompisar och sen har vi tillbringat eftermiddagen med att spela kort och äta mat typ haha. Han var precis som jag föreställt mig, helt underbart snäll och omtänksam. Tillslut följde han mig till busshållsplatsen, vi pratade en sista stund, kramades och sa hejdå. Vinkade när bussen åkte, båda två gråtandes. Så just nu mår jag så jävla bra och är så himla lycklig, det är såhär livet ska vara. Jag är så extremt ledsen över att det är över, men vetskapen om att det bara är lite mer än två veckor kvar tills jag åker till England och får träffa honom igen gör det lite lättare. Men för stunden tänker jag helt enkelt njuta av minnerna och den underbara känslan han lämnade mig med. PS. Han var inget äckel så den naiva lilla tjejen hade faktiskt rätt, pluspoäng till mig ;)

Cazzos
2015-07-05 21:20
#19

Shit vad kul att det gick bra på erat första möte!

Mina första internetvänner träffade jag på Habbo för x antal år sen, är kompis med några på facebook nu men har kontinuerlig kontakt och träffar ca 3-4 st.
Majoriteten av mina vänner har jag fått via skolan och så, jag funkar bäst på den fronten 😛

Allra första gången jag träffade en internetkompis så hade vi känt varandra i 4 år, vi snackade varje dag på msn och videochattade, däremot hade vi inte hört varandras röster förrän vi träffade varandra första gången haha. Hon kom till Sthlm med sin mamma och vi var på grönan, i början var det lite ovant men sen föll allt naturligt, vi har alltid haft samma humor så det gick jättebra 😃
Nu träffar vi varandra ca 3-4 gånger per år och turas om med att hälsa på varandra 👍 Hon bor i Linköping.

En annan internetkompis hade jag känt i ca 6 år innan vi träffade varandra för första gången. Vi hade dock skypat en del jämfört med min andra kompis.
Han bor i Skåne och skulle till Stockholm på nån utbildningsgrej och behövde nånstans att sova, då fick han komma hit! Han kom på eftermiddagen så vi gjorde inte så mycket men det var inget konstigt där heller 🙂

Men jag kan lätt säga att internetkompisar är de absolut unikaste vännerna man kan ha. Jag gillar ändå den här grejen med att man bor i olika städer, finns en viss charm med det. 🙂


[134643]
2015-07-05 21:56
#20

#19 Vad kul att det har gått bra för dig med alla dina träffar! :) Olika städer hade varit min dröm haha, för oss handlar det ju om olika länder. Det är lite jobbigt att veta att vi inte kommer träffas så mycket som vi skulle vilja, men det får gå helt enkelt.

Annons:
Ravynsfair
2015-07-06 00:06
#21

#18 Åh så underbart det där lät!! 😃
Den där underbara känslan kommer ni att känna varje gång ni ses ett bra tag framöver om ni väljer att kämpa tillsammans, det är så underbart varje gång man ses på nytt. För på nytt känns det som eftersom man inte ses så ofta. 
Önskar er all lycka! 😃✨

Vänliga hälsningar Sanna. 
Medarbetare på Blandrashundar, HBT & Socialt stöd.ifokus Sol

Cazzos
2015-07-06 20:35
#22

#20 Jag har haft väldigt många internetvänner som bor utomlands också, men dessa har jag glidit ifrån eller så tappade vi kontakten helt enkelt. Fast då var det främst via andra spel som imvu, wolfquest m.m. 😂

Tur att det finns Skype och andra internettjänster så man kan ha kontakten varje dag om respektive person bor i ett annat land och man inte kan hälsa på varandra så ofta!

Var i England bor han? Jag var i London för första gången i februari över helgen med min syster och fyyyy farao vad jag älskar den staden nu 😍


[134643]
2015-07-06 22:05
#23

#21 Det var det verkligen! Ja, jag kan förstå att den känslan kommer hänga med länge! just nu kan jag knappt vänta innan vi får träffas igen. #22 Jo men precis, jag har också haft vänner där konversationen dött ut helt enkelt, men med den här killen var det precis tvärt om. Vi snackar nog ännu mer nu än vi gjorde i början, och jag vet inte hur jag skulle klara mig utan honom. Han bor i Kent, så en bit ifrån London! Jag åker ju dit om 2 veckor så han får åka upp till London och möta upp mig, så jag hoppas att jag tycker lika bra som staden som du gör! :)

[Älskamig]
2015-07-07 10:44
#24

Träffade min pojkvän irl som jag träffade på nätet. :P

[134643]
2015-07-24 10:51
#25

Tänkte att jag kunde uppdatera den här tråden då det hänt en hel del! Just nu är jag i paris, men de senaste två dagarna tillbringade jag i london med Mr. England. Och för att göra en lång historia kort; vi är numera ihop! Det känns helt fantastiskt och jag är så himla lycklig ^_^ Avståndet kan ju ta sig i baken, men flygbiljetter kostar i alla fall inte så mycket så det är ju alltid något haha. Så tack för all hjälp, alla era historier, jag fick mitt lyckliga slut c:

Cazzos
2015-07-24 10:59
#26

#25 Åååh vad kuul! Grattis 😍


Idakarrlsson
2015-07-24 11:21
#27

#5 Vilken resa! Det vill jag också vara med om *avundsjuk* ^^

//Med vänliga hälsningar Ida

Va dig själv, alla andra är redan upptagna. 😎

Annons:
Haku
2015-07-24 12:34
#28

#4 Hon kallade ju inte honom för ett äckel! hon sa att det inte fanns några garantier, vilket det aldrig finns när man bara känner någon över internet och chatt jag har träffat flera över internet jag skulle kunna kalla för äckel som jag trots lång kontakt över nätet trott vart schysta jag har också träffat underbara människor. Men vad bra att allt gick bra :)

Ravynsfair
2015-07-24 15:05
#29

Åååh så härligt! Grattis 😍😃❤️

Vänliga hälsningar Sanna. 
Medarbetare på Blandrashundar, HBT & Socialt stöd.ifokus Sol

[134643]
2015-07-24 17:06
#30

#26, #29, Tack så mycket! Det är så himla häftigt, jag har aldrig känt såhär förut :o #28 Du kanske missade där jag skrev att jag ville höra hur det gått för andra, inte få samma tal som mina föräldrar gett mig otaliga gånger ;) Men allvarligt talat, jag fattar att det finns undantag, men det den här killen har gjort för mig och gått igenom med mig är inget ett äckel skulle orka med. Att få ligga med mig eller vad målet nu skulle varit hade inte varit värt det på långa vägar.

Haku
2015-07-24 17:29
#31

#30 Detta är ett diskussionsforum då man räkna med alla möjliga svar :)

[134643]
2015-07-24 17:37
#32

#31 Absolut, men man får även räkna med att ts inte vill diskutera sånt som inte har med saken att göra. Att jag bad om att släppa ämnet tycker jag är helt okej, på samma sätt som det hade varit okej för mig att inte vilja diskutera med dig om du kom in och började snacka om jordgubbar, varför vi tror på gud eller vad som ;3 Det går faktiskt att svara på trådar utan att det går off topic ^^

teddykaniner
2015-07-24 22:49
#33

Skickade pm! :D

Med vänlig hälsning,
Jenny

[134643]
2015-07-24 23:32
#34

#33 Svarat! :)

Annons:
Tessan01
2015-07-26 13:26
#35

Ååh vad kul! Grattis! 🌺

Upp till toppen
Annons: