Annons:
Etiketthobby-och-fritid
Läst 1881 ggr
[Marsvinspluttochkaninsele]

smarta lösningar för att inte glömma nycklar?

Jag glömmer jämt mina nycklar vid viktig saker idag tex glömde jag dom så då blir vi tvungna att vänta pga är hemma hos familjen. Men har ni bra tips åt mig så jag inte glömmer dom nästa viktiga gång ;)

Annons:
Fridaaaa
7/5/15, 3:53 PM
#1

du kan inte ha dem i liten väska som du alltid har med dig? Med mobil och så alltid i? Eller midjeväska med nycklarna i?

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[Marsvinspluttochkaninsele]
#2

Tack goda knep Frida :)

Scorpio97
7/5/15, 5:09 PM
#3

Jag brukar ha hemnyckeln i plånboken, i jackfickan eller i väskan (beroende på vad jag har med mig). Förr brukade jag ha den i ett band runt halsen. En klasskompis till mig satte fast nyckeln på mobilskalet, för att hon inte skulle glömma den.


//Jessie

Aleya
7/5/15, 5:45 PM
#4

Har nycklarna i en rem i min jackficka. Glömmer dom aldrig.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Halcyon
7/5/15, 9:43 PM
#5

Ha alltid nycklarna på samma ställe. Slänger alltid ner nyckelknippan i väskan när jag låst upp dörren så den är alltid där. Så ha dom alltid i en jackficka, väska eller nått så vet du alltid vart dom är.

we're always chasing that paradise

[Marsvinspluttochkaninsele]
#6

Tack för knep får leta nycklar ni pga borta i hemmet med :/

Annons:
[Tuulikki]
7/6/15, 1:01 AM
#7

Vi har en glasskål på byrån i hallen där vi alltid lägger nycklarna när vi kommit hem. Sambon kom på det för att jag alltid glömmer vart jag lägger nycklarna annars :P Funkar bra för oss :) Sen har jag alltid nycklarna i samma fack i väskan, som jag aldrig går utan.

MoaHermansson
7/6/15, 1:46 PM
#8

Jag har alltid mina nycklar i min jackficka.


[Tilde]
7/6/15, 3:51 PM
#9

Vi har ett litet "nyckelträd" på väggen vid ytterdörren. Så man ser alltid nycklarna när man ska gå ut. 🙂

[Marsvinspluttochkaninsele]
#10

Har nyckel skåp men glömmer bort de 😂 ;) Hittade på en lösning igår klippte av ett koppel och sen i lagom lägd så nu hittar jag dom ;)

[SisselaJ]
7/6/15, 10:09 PM
#11

Säg högt, alternativt sjung vart du lägger dem. Tex "nu lägger jag nycklarna på diskbänken". Brukar vara lättare att minnas tycker jag :)

[Marsvinspluttochkaninsele]
#12

Aha Tack för ett knep ;)

felle-j
7/7/15, 12:23 AM
#13

Jag har alltid mobil, nycklar och plånbok i byxfickorna och det har blivit en rutin för mig att alltid kolla fickorna så att jag har de tre sakerna med mig. Går jag hemifrån eller av bussen så kollar jag fickorna och många fler gånger om dagen. Sen för att inte tappa bort dem hemma t.ex. så lägger jag dem alltid på samma ställe.

Annons:
hahael
7/7/15, 12:57 AM
#14

#13 Att du får plats med alla dem sakerna i dina fickor dock :0

Klart att laxen ska ha en jolle

[Marsvinspluttochkaninsele]
#15

Aha dock har oftast inte fickor :/

felle-j
7/7/15, 11:39 AM
#16

#14 Jag har stora fickor. 😃 Mobil i ena fickan och plånbok och nycklar i andra. Inga problem alls.

Carrosh
7/8/15, 12:04 AM
#17

Så fort jag kommer hem så lägger jag dem alltid tillbaka på samma ställe jag hade dem innan (antingen den jacka jag för tillfället använder, eller i väskan jag använder för mina saker nu under sommaren). På det sättet slipper jag leta efter nycklarna när jag måste rusa hemifrån till jobbet eller var jag nu ska. 🙂

\m/
Äta bör man, annars blir man hungrig!

hahael
7/8/15, 2:15 AM
#18

#16 Haha, antar att du har killmodell på byxorna c: . Brukar oftast ha större fickor

Klart att laxen ska ha en jolle

Upp till toppen
Annons: