Annons:
Etikettövrigt
Läst 1005 ggr
Mysan_
2015-07-07 12:13

Tips, tjäna pengar?

Jag behöver tips på hur jag skulle kunna tjäna pengar i sommar. Sälja blåbär har jag bestämt att jag ska göra, men jag skulle gärna vilja göra något mer också. Har ni några tips?

Annons:
[Outlawly]
2015-07-07 12:14
#1

Klippa gräs, rensa rabatter, tvätta fönster :)

Mysan_
2015-07-07 12:16
#2

#1 Tack! Rensa rabatter låter bra, det kan jag göra här hemma så blir mamma glad.

Bellie
2015-07-07 12:31
#3

Kan du något instrument? Kan du sjunga? Ställ dig isf på en allmän plats och gör det. Några kronor kommer du dra in iallafall ;D

Hello It's Me... :3

bellatrixhamstery.weebly.com Lipar

Mysan_
2015-07-07 12:42
#4

#3 Haha är nog lite för blyg för det, och jag hatar att sjunga och spela musik, haha.

Bellie
2015-07-07 12:52
#5

Kan du sticka/virka? Isf kan du göra tex en virkning och sälja den. Tex en bebis mössa.

Hello It's Me... :3

bellatrixhamstery.weebly.com Lipar

[Tilde]
2015-07-08 12:22
#6

Jag är hundvakt över sommaren. 🙂 Hittills med alla inbokade hundar ligger vi på ca 11 700 svenska kronor. 😎 Folk föredrar att ha hunden passad i hemmiljö istället för hunddagis/pensionat så vi har många intresserade!

Det är ju samtidigt inte jättemycket pengar för en hel sommar, men det är ett jätteroligt "jobb" som inte känns som ett jobb. Man kan ju också gå på promenader med folks hundar om man inte vill/får ha dem boende hos en.

Annons:
Mysan_
2015-07-08 13:26
#7

#5 Nja, det är nog inte riktigt min grej. Sticka kan jag verkligen inte, men virka är lite lättare.

#6 Oj, det var inte lite pengar! 🙂

Jag är ju väldigt intresserad av hundar, faktum är att jag sparar pengar till en och därför behövde tips till att tjäna pengar. Jag bor på ett litet ställe, tyvärr, så det är nog inte så stor chans att någon skulle vara intresserad. Så hundvakt kanske inte skulle vara så bra.

Men jag skulle ju kunna rasta andras hundar eller bara vara vakt i någon timme medans ägarna åkte in till stan eller så. Hur mycket pengar ska man ta per timme eller promenad då? Och hur får man folk intresserade? Sätta upp lappar?

[Tilde]
2015-07-08 14:52
#8

#7 Helt upp till dig vad du vill ta för det. Man ska nog inte vara för dyr men såklart ska man kunna tjäna på det. Att passa hundar när folk jobbar eller utför ärenden skulle nog folk uppskatta ihop med promenader. :) Jag tror det är bäst att sätta upp lappar med dit telefonnummer eller e-mail, så kan man nog diskutera pris för varje tillfälle så båda parter känner sig nöjda. 🙂

JoannaLi
2015-07-08 21:01
#9

#6 Får du ta med din egna hund då, eller är det bara "dagishunden" som gäller? (jag vill minnas att ni har hund?) Det lät ju hur bra som helst, men vill ju heller inte "offra" egna vovven :) Passar du 8-16 eller dygnet runt, eller är det någon timme här eller där?

[Tilde]
2015-07-13 13:29
#10

#9 Vi har hund ja :) De alla bor här i huset 24 h om dygnet (tar betalt per natt). Vi träffas alltid innan så vi vet att hundarna kan gå ihop, men vår Simba älskar i princip alla hundar så det brukar gå bra. 🙂 Vi tar högst emot 3-4 andra hundar på en gång eftersom vi bara är två personer och alltid vill kunna ha koll på hundarna och ge dem nog med uppmärksamhet och motion.

Upp till toppen
Annons: