Annons:
Etikettkänsliga-rummet
Läst 1225 ggr
Helena1995
2015-07-07 13:24

Träffade drömkillen - Hjälp.

Efter ett tag av chattande så träffade jag igår min drömkille, han har både personligheten och utseendet som faller mig i smaken.

Detta kommer troligen låta väldigt ytligt men vi hade en väldigt bra stund tillsammans, även om den var snabb. Problemet var att jag utan att överdriva såg ut som ett vrak då han helt plötsligt knackade på dörren. Nu vet jag inte vart jag ska ta vägen, skäms som tusan över mitt utseende och vill bara göra om allt.

Hur gör jag ens nu?

Annons:
Hoseok
2015-07-07 13:26
#1

Om han tycker om dig, så bryr han sig inte. Han kommer tycka du är vacker även om du själv tycker att du ser ut som ett vrak.

Frågan är inte hur du ska göra nu, frågan är vad vill du göra? Vill du fortsätta prata med honom? Det låter som att du vill det, fortsätt prata med honom då! Om han på riktigt slutar prata med dig för att du inte såg ditt bästa ut igår, så är han ju ingen att ha?

Helena1995
2015-07-07 13:28
#2

1# Jo jag vill ju fortsätta prata med honom. Vårt nivå av prat var på 'sötnos' och 'hjärtat' nivån och jag är så rädd att det inte kommer fortsätta på samma sätt.

Hoseok
2015-07-07 13:36
#3

#2 Ett tips är att komma ihåg att saker faktiskt blir annorlunda när man träffas irl. :) Jag har aldrig varit med om att konversationer varit "exakt" detsamma efter att man träffat någon irl. 

50% av eran relation är ju du, tänk på det. :) Fortsätt som vanligt och på det sätt som känns naturligt för dig. Och framför allt: Prata med honom om hur du känner!

[Raubtier]
2015-07-09 12:40
#4

Först och främst ta tag i ditt egna och älska dig själv även om du är osminkad, nyvaken eller som du förklarar "ett vrak" sen som #1 skrev. Om han tycker om dig kommer han verkligen inte bry sig.

Lexie82
2015-07-09 22:23
#5

Jag hade en killkompis för många år sedan. Jag visste att han var lite intresserad av mig, men jag var inte intresserad tillbaks. Hursomhelst så hade jag haft fest i min lägenhet, och han hade lämnat sin ryggsäck när vi gick ner på krogen. Så morgonen efter kom han och hämtade den, och jag såg ut som sju svåra år när jag öppnade. Bakis, i för stor pyjamas, risiga flätor och gårdagens smink.

Efteråt fick jag höra från en gemensam kompis att han tyckt det var det sötaste han sett, och det gjorde honom ännu mer intresserad.

Min poäng är att vad du tycker ser hemskt ut inte nödvändigtvis ser hemskt ut för honom. Med det sagt, skulle han tappa intresset av att du inte var på topp, då var han nog inte så intresserad till att börja med.

powerade
2015-07-11 22:42
#6

självklart så kan det ju bli ändrig på skrivandet ifall han inte kände att det kändes riktigt rätt, så kan det ju vara ibland. som andra säger där uppe, om han väljer bort dig för att du ser ut som ett "vrak" så är det inget att ha. Tänk att andra ser dig på ett annorlunda sätt än dig själv!

Annons:
Upp till toppen
Annons: