Annons:
Etikettövrigt
Läst 5825 ggr
Mannez
7/9/15, 11:06 PM

Vänta hur länge till nästa tatuering?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hejsan!

Ända sedan jag var 12 har jag velat tatuera mig, jag fyller 18 nästa månad. Men skaffade mina två första tatueringar redan i måndags i en studio där man får tatuera sig om man är 17 och har förälder med sig, vilket jag då hade. Blev en fjäder under höger nyckelben och ordet "Faith" på vänster handled, det var två tatueringar som jag planerat att skaffa väldigt länge och finns också fler.

Dock är jag sugen på att skaffa en tredje innan höstterminen drar igång i augusti igen, men min bästa vän tycker att jag bör vänta till iallafall september så det inte blir "för hastigt". Grejen är den att de tatueringarna jag tänker skaffa har jag planerat och bestämt mig för att skaffa när jag var väldigt ung och har inte ändrat mig nu heller, så hur kan det då bli för hastigt om jag nu ändå redan bestämt sen länge att det är just dem jag ska ha? Kan tillägga att mina två jag har nu läker fint, har inte haft några problem och allt går som det ska göra. Och när det gäller pengar så har jag redan pengar sparade just till tatueringar och piercingar och dem har jag sparat till just det ändamålet, så pengar är ju inget problem heller.

Men vad tycker ni, är det för tidigt att göra en ny tatuering bara någon månad efter man skaffat sina första?

Slänger in en bild på mina godingar här också.

Hälsningar Amanda och kaninerna

Annons:
Calcifer
7/9/15, 11:12 PM
#1

Vad jag vet finns det inget som hindrar som så, medicinskt sett, om man sköter dem och de läker som de ska. Däremot vet jag att oftast brukar man inte rekommendera att man tatuerar sig på sommaren om man planerar att bada/sola mycket eftersom det kan hindra att de läker bra. Utöver det är det faktiskt omöjligt att säga om man kommer vara nöjd "down the line", oavsett om man skaffat tatueringen efter års planerande eller på en impuls bara. Med det menar jag naturligtvis ingenting negativt, jag har själv sju tatueringar och fler ska det bli, men egentligen så kan man aldrig veta om man aldrig kommer ångra en tatuering eller inte. Så gillar man tatueringar tycker jag man kan köra, så länge man vet med sig att det finns en risk att man kanske inte är nöjd med den resten av livet. Men det är som sagt inget man kan förutse. Jag har en vän som skaffade en tatuering efter att ha planerat den i över 10 år, och hon var nöjd i drygt ett år innan hon ångrade sig. Själv skaffade jag en tatuering efter att ha "planerat" det i typ fem timmar och jag har haft den i flera år och älskar den hur mycket som helst. xD

Långt inlägg är långt. :P


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Mannez
7/9/15, 11:15 PM
#2

1# Det där med baning och solning vet jag redan, dock avskyr jag båda dom två. Just därför var det inte direkt något problem för mig att tatuera mig nu mitt i sommaren.

Men exakt, det har du helt rätt i. 🙂

Hälsningar Amanda och kaninerna

Calcifer
7/9/15, 11:18 PM
#3

#2 Ja men dåså. Det är det viktigaste tycker jag, att man har koll på det som kan dra till sig infektioner och annat trist som dels kan göra ont och dels kan förstöra tatueringen om man har otur. Men i övrigt… äh, kör om det känns rätt. Och så får man hoppas på det bästa framöver. :P


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Honestyisdead
7/11/15, 3:25 PM
#4

Vill du inte bada och sola finns det ju inget hinder. Så länge du är säker.

Upp till toppen
Annons: