Annons:
Etikettkärlek-och-förälskelser
Läst 1101 ggr
Navai
7/13/15, 6:46 PM

Känslor för äldre man

Hej, jag har sedan ett tag haft känslor för en över 30 år äldre man. Jag är 20 och han 50. I mitt tidigare förhållande var jag tillsammans med en omogen ganska elak kille och med den här mannen känns det tryggt, lugnt och säkert. Han är mjuk med mig. Nu undrar jag om ni tycker att jag ska springa eller stanna i denna relation. Jag gillar honom men har sån ångest över åldern och vad folk ska tycka och tro. Tacksam för svar! Mvh N (inlägget finns även på relationer.ifokus)

Annons:
atlasstar
7/13/15, 6:54 PM
#1

Är ni redan i ett förhållande? Jag tycker att du ska stanna kvar sålänge det varar, det kanske händer att du påvägen upptäcker saker som ni är helt olika om. Eller att ni inte har någonting gemensamt, det finns nog ingenting rätt och fel utan du måste själv följa vad hjärtat vill. Dom flesta tycker att det är spännande för en tid och upptäcker sen att dom tröttnar och vill annat, det är helt upp till dig.

Navai
7/13/15, 7:41 PM
#2

#1 Nej vi är inte, men det är på gång kan man väl säga. Jag är ofta hemma hos honom och när vi träffas så rör han ofta vid mig och kramas men jag vågar inte riktigt ta steget på grund av min ångest.

[Horse24]
7/13/15, 8:22 PM
#3

Så länge ni älskar varandra och vill hålla ihop så finns det ingen direkt anledning att lämna relationen. Om det känns bra har du nog träffat rätt person helt enkelt. Jag skulle aldrig kunna tänka mig att ha ett förhållande med någon mycket äldre än mig, men ser inget fel i att andra har det. Du kanske helt enkelt tycker det funkar bättre tillsammans med mognare/äldre killar och då är väl han den typ av person du vill vara tillsammans med :).

Jag ser även att du fått en massa bra svar inne på Relationer iFokus, där tror jag att det finns fler som varit/är i samma situation som dig.

Haku
7/14/15, 8:02 PM
#4

Du är vuxen, du gör egna beslut :)

Och om du är kär om det känns rätt om han är ärlig, varför då skämmas? livet är för kort för det.

[Älskamig]
8/8/15, 2:58 PM
#5

Skiljer 13 år mellan mig och min pojkvän, har aldrig funkat så bra med någon annan än honom… Vi har vart tillsammans i över 3 år! :) 
Min farbror och hans fru skiljer det 19 år mellan, och de har vart gifta i över 5 år. De trivs också jätte bra med varandra. 
Min syrras kompis skaffade barn med en jämngammal kille, sen träffade hon en äldre och trivdes bättre med honom.

Tycker du ska gå för det, om du tycker det känns bra :)

Upp till toppen
Annons: