Annons:
Etikettsex-och-samlevnad
Läst 3118 ggr
jezicka00
2015-07-16 02:06

20 år och aldrig träffat :/

Jag har träffat en kille som är 20, eller inte träffat utan bara träffat genom internet. Han är 20 och jag är 14. Jag är jätte kär i han och han säger att han är jätte kär i mig. Vi har pratar under längre tid på både skype och snapchat och kik o allt dedära, har även pratat med han genom telefon. Han har varit där för mig när jag varit ledsen osv. vi har pratat om hur de skulle vara om vi träffades. Men vi har aldrig träffats, han bor i stockholm och jag bor liksom i Göteborg. Han vill jätte gärna träffas men jag är osäker om jag får för mina föräldrar och hur dom skulle tycka? Va ska jag göra, tacksam för svar :)

  • Redigerat 2022-09-14 23:10 av vendelay
Annons:
annia1
2015-07-16 03:17
#1

Jag blir lite förvirrad för du har skrivit ett annat inlägg där du söker kille i din egen ålder. 

Men för att svara på detta. Börja med att fråga om han vet att du är 14 år.

Om du ska träffa han eller inte. Mitt råd är i så fall att du väntar till du fyllt 15 år. För chansen är nog rätt stor att det kan bli sex och du är underårig och han kan då bli åtalad om ni har sex innan du fyllt 15. 

Dina föräldrar kommer sannolikt säga nej som det är idag. Om ni trots allt får träffas så ska han komma hem till dig så att dina föräldrar får träffa han. Om det blir innan du fyllt 15 så ska ni inte sova i samma rum. Men vad du än gör så ljug inte för dina föräldrar. 

Men bästa rådet är att du försöker hitta en pojkvän som är mer i din egen ålder som du försöker med ditt andra inlägg.

.

hahael
2015-07-16 03:20
#2

First, du har nu en tråd där du frågade efter en pojkvän, vilket kan få dig att låta väldigt naiv och att du "tar lite vad du får".

Själv träffade jag min tyska pojkvän (som är 18, är också 14 precis som du) genom internet och det fungerar prima för oss, har träffats flera gånger och mina föräldrar tycker han är jätte rar. Har också träffat mycket annat folk från nätet och har aldrig upplevt en obehaglig träff som tur är. 

Hur länge har du varit vän med den här killen? För om svaret är kanske endast några månader då kanske inte det bästa är att följa med honom hem eller till hans hotellrum osv. 
Tyvärr tar mycket äldre män i den åldern fördel på yngre tjejer som oss, tex genom att säga att dem är kära i oss osv osv men egentligen vill dem bara hitta en "enkel tjej". 

Har du sett hans ansikte? Har han hänvisat till  sina sociala medier (Instagram tex) där han har bilder som kan stärka att han är den han säger.?

Beroende på svaren på det jag nämde ovan skulle jag säga att om du inte känner honom särskilt väl, men är säker på att han är den han säger så träffas i göteborg, någonstans där du kanske ofta fikar och känner till området. Följ inte med honom hem/till hans hotell om han bor på ett sådant och var allmänt försiktigt. 

Om ni nu börjar planera att ses va då tydligt med att du vill ses någonstans där Du är bekväm och "Hemmastadd". Om han då börjar "gnälla" eller säger kanske något som "men det skulle vara så mycket mysigare i mitt hotellrum", sätt ner foten och säg ifrån att nej det vill du inte på första träffen. 

Det här med föräldrarna är lite krångligt, jag själv vet hur det kan låta för en förälder om deras barn plötsligt säger "Mamma jag ska träffa en kille som är 20 imorgon på fiket!" det låter helt idiotiskt. 
Om du har en bra relation med dina föräldrar, berätta för dem och förklara att det är viktigt för dig och var beredd på att kanske behöva öppna upp lite om din och killens relation (visa bild på honom, osv). 

Om du inte vill berätta för föräldrar (vilket är inget jag uppmuntrar till), ta kontakt med en nära kompis och berätta när ni ska ses och var. Be henne att ringa kanske 15 min in i träffen för att stämma av att allt är bra och sedan höra av dig till henne hur det går. 

Lycka till :)

Klart att laxen ska ha en jolle

Hoseok
2015-07-16 03:21
#3

Det är väldigt knepigt med sådana här situationer. Det finns folk som skriker att alla har rätt att vara ihop med precis vem man vill, men grejen är att, vart ska man dra gränsen? Vart ska man dra gränsen för att skydda ett barn?

Det jag reagerar mest på är att du inte ens är byxmyndig. De flesta (inte alla!) killar (och tjejer!) i 20-årsåldern vill ha fysiskt kontakt med personen de är tillsammans med, och eftersom han säger sig vara kär i dig så låter det ju som något han kan tänka sig?

Jag har sagt detta så många gånger och jag kommer säga det igen: Jag kommer alltid tycka det är skumt att någon som är vuxen och myndig är intresserad av ett barn. Det är något som inte känns rätt i det, och det är extremfall när det gäller någon som faktiskt är under 15. Jag får dåliga vibbar av det.

Det är klart han kan mena väl och vill dig väl, men hade jag varit du, så hade jag väntat. Du går igenom mycket i din ålder, och någon som är såpass mycket äldre än dig är i ett helt annat stadie i livet och har mycket mer livserfarenhet. Han är därmed mycket mer benägen att få dig till att göra det han vill. Jag snackar inte om sex nu bara, jag menar rent allmänt. Vad man än själv tror, så är man på HELT OLIKA nivåer av mognad när man är 14 och när man är 20.

Så nu har jag babblat på som tusan. Min poäng är egentligen: Jag hade väntat med att träffa honom om jag var du. Fortsätt prata med honom på internet. 

Om du träffar honom, fundera på vad som känns rätt för dig just nu och i längden. Och framför allt, var ärlig med dina föräldrar om honom.

[KB46ghx]
2015-07-17 03:48
#4

Om jag var du hade jag nog bestämt träff. Dock på en offentlig plats där det är mycket människor hela tiden tex som Liseberg här i Göteborg. Gå dit med en kompis så att du inte är ensam när du träffar honom om det inte skulle bli som förväntat :)

[KB46ghx]
2015-07-17 03:50
#5

Tycker även att du bör googla hans namn för att se om han verkligen är den han säger.

[Tilde]
2015-07-17 23:24
#6

Nej fy, låter verkligen inte som en "normal" 20-åring skulle bli kär över internet i en liten 14-åring (ursäkta, men man är "liten" i den åldern tycker man som 20-plusare). Akta dig! 😕 Även om han verkar snäll kan man aldrig lita 100% på en person över internet.

När jag var tonåring och skulle träffa killar brukade jag möta dem på en offentlig plats och sedan gå hem till mig när mina föräldrar och syskon var hemma. Kändes tryggt då eftersom vi aldrig var ensamma.

Annons:
[Tuulikki]
2015-07-18 13:01
#7

Jag är 20 och tycker 14-åringar är ganska små.. Min pojkvän svarade att han inte ens skulle titta åt nån som är 14, för det är ett barn. Men alla är ju olika.

Honestyisdead
2015-07-18 16:30
#8

Du kommer hitta någon i din egen ålder och stad. Tycker du ska strunta i honom.

noraa
2015-07-18 18:32
#9

jag personligen snackade med många 20 åringar när jag var 14, dom sa att jag var mogen och allt sånt. men nu när jag växt upp har jag insett att det inte är normalt. en 20 åring och en 14 åring. big no no. 16 åring och en 20 åring = lite mer ok. 

han är förmodligen endast ute efter sex för han inte kan få någon annan eller för ud är ung och oerfaren.

Blixtie
2015-07-19 00:22
#10

Jag är 20 år och tycker att 16 åringar och yngre är rätt så unga och små. Hade jag varit singel hade jag ens inte kollat åt en 16 år eller yngre på det sättet.

Stortroll
2015-07-19 16:28
#11

Jag tycker själv att 14 & 20 är lite för stor åldersskillnad. (Är bara 12 men) 16 år och uppåt är känns mer rimligt, som flera andra säger vänta ett tag med att träffas och se till att han är den han säger att han är.

Titta gärna in här ---> Min blogg

Upp till toppen
Annons: