Annons:
Etikettövrigt
Läst 747 ggr
Förvirradtjej
2015-07-16 14:09

Får jag umgås med honom ändå?

Behöver lite hjälpt och er syn på en sak. Det är så att två av mina kompisar började "hålla på lite", killen fick känslor för henne, men hon hade inga känslor för honom (vad hon har sagt till mig) och avslutade det för dom. Men nu är det så att hon är arg på honom pga en grej och jag vill gärna träffa honom då han är en sjukt go person! Har pojkvän så det är inte så att jag tänker göra något med honom, utan helt enkelt umgås som kompisar. Men till frågan, är det okej att jag umgås med honom eller inte? Vad hade ni tyckt om ni var i min kompis sits?

Annons:
Hoseok
2015-07-16 14:12
#1

Jag känner att ja, det är självklart att du har rätt att umgås med honom. En av de värsta sakerna jag vet är när kompisar ber en att "sluta umgås" med någon. Jag anser att kompisar som gör det inte är riktiga kompisar. Man ger inte ultimatum på det sättet.  Det hade liksom varit en sak om killen mördat eller misshandlat någon hon bryr sig om eller något (extremfall). Men det låter som att det bara handlar om kärlekstjafs, och det ska inte behöva komma mellan Eran vänskap. 

Ingen annan än en själv bestämmer vem man umgås med.

Så ja, det är självklart att du får, i alla fall för mig. Men det är du som ska avgöra. 😂

Scorpio97
2015-07-16 14:14
#2

Beror på lite varför dom är osams. Är det något väldigt stort och viktigt, skulle jag nog vilja att min kompis "står på min sida" och låter bli att umgås med honom tills det är löst. 

Men annars skulle det inte göra något. Jag skulle inte vilja att min kompis låter bli att umgås med en person han/hon gillar, bara för att jag råkar vara osams med den personen för tillfället. Det vore bara orättvist.


//Jessie

Ravynsfair
2015-07-16 14:48
#3

Säger som ovan, beror nog lite på vad det är som har hänt men i övrigt, umgås hur mycket du vill! 
Skulle heller inte vilja att en vän låter bli att umgås med en gemensam vän bara för att jag är tillfälligt ovän med denne. 
Jag skulle heller inte tvinga någon till att inte umgås med någon bara för att jag är lite arg.

Vänliga hälsningar Sanna. 
Medarbetare på Blandrashundar, HBT & Socialt stöd.ifokus Sol

IceTee
2015-07-16 15:11
#4

Beroende på hur arg din kompis är så kan hon ju faktiskt tycka att du inte ska umgås med honom. Men det viktigare här är ju faktiskt om DU är sur på honom? Är du inte det tycker jag att du kan umgås med honom (även om det kanske är lättast att fråga första kompisen som är sur efter vad hon vill) Nu vet jag inte hur gamla ni är, men när jag var 15 så vad vi ett kompisgäng där två började bråka. Jag och några till valde att inte ta någon sida (tror det handlade om att någon härmade någon annan…) och umgicks med båda. Ena kompisen blev faltiskt arg då hon tyckte att jag tog sida när jag gjorde så och vi är inte längre vänner, 5 år senare. Dock har jag insett att det inte var en så stor förlust då jag ändå inte vill ha en sån person som vän

Medarbetare på Skor iFokus

jossan...
2015-07-17 11:51
#5

det är klart att det är ok! det skulle ju vara taskigt mot honom annars:p

Gud vad bra jag stavar…

[KB46ghx]
2015-07-17 12:40
#6

Om han var din vän före han var hennes så klart du får umgås med honom

Annons:
Upp till toppen
Annons: